Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2282186
Wij zijn hier allebei snotverkouden op het moment en Storm begint nu ook te kuchen.
Ik vind het niet klinken als kennelhoest, dat heeft hij vorig jaar gehad, maar ik ben natuurlijk geen DA
Het zit duidelijk in z'n keeltje, gevoelig, misschien ontstoken?
Ik wil vanavond of morgen even naar de DA, maar misschien hebben jullie tips?

Is kuchen/verkouden bij honden per definitie kennelhoest, of zit daar echt verschil tussen?
Wat kan ik geven om z'n keeltje te verzachten?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2282196
geen hond heeft precies dezelfde verschijnselen met kennelhoest...
sommige niezen enkel, andere hebben een kuch als een zeehond, snotneus ed....
vindt het toch klinken als kennelhoest......hoestdrankje en honing geven...
zou hier niet mee naar de da gaan
Door Cizsel
#2282205
vanaalst schreef: geen hond heeft precies dezelfde verschijnselen met kennelhoest...
sommige niezen enkel, andere hebben een kuch als een zeehond, snotneus ed....
vindt het toch klinken als kennelhoest......hoestdrankje en honing geven...
zou hier niet mee naar de da gaan
wat voor hoestdrank? Wij hebben zelf vaak thijmsiroop, kan dat? En dan de kinderdosering?
Door nienk
#2282659
Reus is in november ofzo snip verkouden geweest, druppels aan de neus, en niezen, niet normaal! als ie nieste, zaten de druppels tot 3 meter verder over de vloer. heel erg gadsie en hij vond zichzelf enorm zielig. heb het een paar dagen aan gekeken, ging van zelf over. zou er zelf pas mee naar de DA gaan als het te lang duurt, of als ie heel lamlendig of koortsig wordt. net als bij mensen-griep, het is een virus, en de dokter kan daar eigenlijk maar weinig aan doen. DA's geven er wel eens AB voor, maar dat is ter genezing/voorkoming van secundaire, bacteriële infecties waar de hond gevoellig voor is als ie zo'n virusje onder de leden heeft. mocht dat zou zijn, dan merk je dat wel (omdat het dus lang duurt of hij echt ziek wordt), en kan je alsnog naar de DA.

Reus heeft het ook een keer in z'n keel gehad, maar maar een heel klein beetje. paar happen honing deden wonderen!
Door Cizsel
#2283368
Bedankt voor de tips!
De nacht van wo op do was het zo erg dat ik de volgende dag hier gepost had,
maar sinds gisterochtend heeft hij eigenlijk helemaal niet meer gekucht  ???
Ik heb hem ook nog niks gegeven, hij is gewoon z'n oude zelf :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door