Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2281797
9.00 gedr. runderlip
14,00 eten: Stuk zalmlijf, 3 fazantboutjes, 1 konijnrompje, hertspier en wildmixspier

17.00Gistere hebben we Kaat voor het laatst normaal gezien.
19.30 Leendert komt thuis, Kaat ligt op een rare plaats. Midden in de woonkamer. Ligt af en toe te smakken. Die is niet lekker.
( even kids naar bed gebracht ed)
20.30 de boel mee naar buiten, Kaat loopt gedrukt. maar plast en poept wel. Loopt alsof ze niet lekker is. Normaal loopt ze hard, fief en voorop, nu sloom en achterop.
21.30 kom ik thuis. Leendert heeft zich al zorgen gemaakt en op maagtorsie gegoogled. Ze heeft niet alle symptomen. Maar haar buik ziet er wel dikker uit, alsof ze 6 weken zwanger is. Ze is onrustig, draait. Zoekt steun bij ons, gaat weer liggen. Trappelt met haar achterpoten. Ligt te smakken en ligt vooral op haar rechterzij.
21.45 ik vertrouw het gewoon niet. Ik bel de DA. Ik wil dat ze nagekeken word.
22.00 ik ben met Kaat in de praktijk. Maag voelt klein aan. Darmen voelen soepel  ??? Maar ook daar loopt ze te smakken en loopt ze dan niet meer gedrukt, maar ze kwispelt wel gedrukt.
temp. 38,7. DA geeft haar wel een Metacam injectie. Ze heeft duidelijk pijn. En ze geeft een injectie om evt. gasvorming die ze zou kunnen hebben in de darmen, kwijt te kunnen, dat het naar achteren word gestuwd.

Heel de nacht slaapt ze bij ons. In het bein heb ik haar veel horen smakken. Vanochtend lag ze weer rar. Niet in haar biabed ( waar ze normaal dol op is) maar weer op de vloer. Ze tongelt en smakt weer.

Wat moet ik doen? Pens en ontbijtkoek geven? en aankijken?
of DA bellen, niks geven en een doorlicht foto maken? om te kijken of er ergens obstructie is??
#2281800
Alles kan natuurlijk, dat voorop gesteld. Maar ik denk niet specifiek aan een obstructie. En ik zou zeker geen ontbijtkoek geven. Ik zou eerder fijn gesneden stukjes pens geven. Met probiotica. En Okugest van VSM (fijngewreven). En ik zou de buik zachtjes masseren, gedurende de dag. Dit klinkt mij inderdaad ook wel als een gasophoping maar dat kan ook doordat er iets anders aan de hand is (zeg bijv. een virus) waardoor ze niet lekker wordt. Door het smakken hapt ze ook weer lucht, daarvan wordt ze ook niet lekker, en zo verder. Ik zou de buik masseren, blijven bewegen met haar (kleine stukjes zachtjes wandelen) en alleen pens geven, verder niks. En als ze vanmorgen niet opknapt, zou ik toch maar weer even de DA bellen....

Wat een toestand. Sterkte met Kaat :-*
#2281868
Vervelend zeg.. Joep heeft het zelfde gehad, ook dat smakken en tongelen, die had toen hoogstwaarschijnlijk een maagwand irritatie. Probeert ze gras te eten?
Joep heeft toen wat gehad tegen de misselijkheid, en een poedertje om zijn maagwand te herstellen.
#2281873
Net uit geweest en ze doet weer normaal. Ze heeft nog niet gepoept. En ik hou haar wel in de gaten. Maar het lopen is wel goed voro haar geweest. Ze wilde net ook weer wat eten. Wilde ze gisteravond ook niet.
Ze is gewoon ergens beroerd van geweest. Waarvan weet ik niet. Ik hou haar eten even op kleine porties. Maar het lijkt mee te vallen gelukkig!
#2282154
Ze is gewoon loops die doos. Tuurlijk gister had ze heus buikpijn....ging me gelijk zorgen maken. Tja had vanalles kunnen zijn.
Maar vandaag.... ;D wat een slome dodo. Ze zit op dag 6. Er is geen reu in de buurt, zelfs Luca niet. Die is dan wel gecastreerd, maar die moet ook altijd achterop, dus die loopt ze altijd lastig te vallen  :-X Het is SAAI, STOM, STIL. Ze smakt ook niet meer, ze verveeld zich nu gewoon. PFFF ben eerlijk gezegt wel opgelucht hoor, dat het niet doorzet van gister.
#2282367
Nathascha schreef: Ze is 6 dagen loops. Zou het daar mee kunnen samenhangen? Zou de eerste keer zijn dat ze er 'ziek' van is.
Ik had er eentje bij die in het begin bij loopsheden, altijd buikpijn had. Dus ze zou best wat buikpijn kunnen hebben de arme :)
#2282409
charmed schreef: Ik had er eentje bij die in het begin bij loopsheden, altijd buikpijn had. Dus ze zou best wat buikpijn kunnen hebben de arme :)
Dank je!
Ze was gister echt heel zielig. En bij een Ridgeback zie je al slecht als ze wat mankeren, dus toch maar DA. Wis ik veel dat honden ook buikpijn konden hebben met loopsheid. In deze mate dan. Ze hebben er hier nooit zo'n last van. Tis echt de eerste keer.

Ze heeft net lekker weer gegeten. Is weer vrolijk. Komt me weer begroeten! Gelukkig doet ze weer normaal  :)
#2282515
Nou wat een herkenbaar verhaal. ???
Daantje (sintbernard) is ook zo eentje waar je niks aan merkt dus ook heel lastig om gedrag te lezen.

Inmiddels is ze gesteriliseerd ,maar ze had altijd de eerste 6 dagen van de loopsheid precies zulk gedrag.
Ik vermoedde elke keer ook een eventuele maagtorsie of draaiing van de milt.
Ze ging dan ook plotseling als een koe gretig gras eten ,ze voelde zich duidelijk zeer unhappy.
We waren toen ook zo bezorgd  :(
en ook naar de dichtsbijzijnde DA geracet .

Blijkt het buikpijn te zijn ....zodra die eerste week voorbij was was ze ook knap sjagrijnig ...snauwen naar alles en iedereen
en dan rond de 12 e tot 17 e dag heeeeeeeeeel lief en aanhankelijk  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door