Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2280897
Mijn honden moeten afvallen, zie topic help ze zijn te dik, en geef nu 100 gram per hond minder en gooi nu dus 200 gram per dag weg..geef nu verschillende herbymixen maar zit te overwegen om darf te gaan geven aangezien ze daar en minder van nodig hebben, is wat vetter, en handig in plakken is en 4 verschillende diersoorten bevat. Dus kom dan al met al op zelfde bedrag uit als ik zie wat ik nu weggooi..na rato wel goedkoper, maar wegooien is ook zonde en ben toch bang met tekorten met alleen herby en darf wel kompleet en vind darf kwalitatief beter.. hebben jullie enig idee waar ik darf met korting kan bestellen bij afname van zon 70 kilo en dus bezorging in Gelderland? Barfen schiet niet op omdat Tiesto  slecht kan kauwen en ik dus geen botwerk behalve gemalen kan doen en dus barf dan niet echt meerwaarde heeft.
#2280923
[quote="martine-tom"]
geloof dat ik het niet snap...
Waarom gooi je 200 gr weg, gewoon bewaren en de dag erna geven.
En als Darf vetter is en ze moeten afvallen...toch ook niet logisch?
[/quote]

Daar had ik helemaal overheen gelezen, nee dat klinkt allemaal niet er logisch.
#2280968
Ik begrijp dat je eerder DARF gegeven hebt. Hadden ze toen een normale portie nodig (pakweg 2%) of was dit veel te veel voor ze? Als ze zonder te hoeven lijnen onder de gebruikelijke hoeveelheid zaten, zou ik zoeken naar een magere kvv. Ze hebben natuurlijk wel voldoende voeding nodig om geen tekorten op te lopen. En tijdens 'lijnen' is gewoon wat minder voeren natuurlijk geen punt, maar als ze gebruikelijk al geen gewone portie konden eten van DARF, dan zou ik zeker niet hierop overstappen tijdens 't lijnen.

Als je DARF wilt geven vind je de verkooppunten in jouw regio hier: http://www.darf.info/pages/waar-verkrij ... erland.php
Gewoon even vragen of ze korting geven bij grotere afname in 1 keer. Geen gekke vraag toch, bij 70 kilo ineens? ;)
#2281089
Al het vlees dat ik heb is per kilo verpakt, dus als ik de 200 gram bewaar dan moet ik toch een kilo ontdooien voor de volgende dag en hou ik weer 200 gram over, aangezien je er bevroren geen 400 gram af kan halen of hoe doen jullie dat en dan zouden ze 200 gram van het ene dier hebben en 600 gram van het andere dier..enz enz. dus plakken leken mij handiger. Ze kregen eerder 1 a 2 keer in de week darf en dan ong. 500 gram per hond per dag en de rest wat anders verschillende mixen van kiezebrink en nu sinds 1,5 mixen van herby, gaf eigenlijk overal 500 gram van omdat ze beide gecastreerd zijn en dus al aanleg hebben. Zit nu dus op 400 gram en sperciebonen. Hebben jullie anders een andere suggestie?
Door Martine-Tom
#2281131
[quote="Tiesto en Zack"]
Al het vlees dat ik heb is per kilo verpakt, dus als ik de 200 gram bewaar dan moet ik toch een kilo ontdooien voor de volgende dag en hou ik weer 200 gram over, aangezien je er bevroren geen 400 gram af kan halen of hoe doen jullie dat en dan zouden ze 200 gram van het ene dier hebben en 600 gram van het andere dier..enz enz. dus plakken leken mij handiger. Ze kregen eerder 1 a 2 keer in de week darf en dan ong. 500 gram per hond per dag en de rest wat anders verschillende mixen van kiezebrink en nu sinds 1,5 mixen van herby, gaf eigenlijk overal 500 gram van omdat ze beide gecastreerd zijn en dus al aanleg hebben. Zit nu dus op 400 gram en sperciebonen. Hebben jullie anders een andere suggestie?
[/quote]Je denkt te moeilijk, wat geeft dat nou dat ze 2 dieren op 1 dag eten? Mijn hond eet soms wel 6 dieren op 1 dag, alleen zijn orgaan is al 3 dieren...
200 gr bij de kilo, dan hou je 400 over, die 400 bij de dag erna dan heb je 600 over en dat is een portie voor de dag erna, weggooien is zonde (en ik vind het niet kunnen omdat het wel een dier is wat is gestorven zodat jouw honden kunnen eten, zomaar weggooien van vlees vind ik niet kunnen eigenlijk, maar dat zal wel aan mij liggen.)
Ik zou die sperciebonen er ook uit gooien.... :-\
#2281230
Als je het licht laat ontdooien kan je met een vleesmes of een broodmes de rollen mooi in plakjes snijden. Je snijdt ze zo groot als je zelf wil, dus vb in 5 voor 200gr en vriest ze dan weer in. Zo kan je elke dag gewoon uithalen wat je nodig hebt.

Zowat iedereen met 1 kat die kvv eet, doet het zo. Je kan vlees nu wel moeilijk een week in de koelkast bewaren...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 07 mar 2012, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2281266
Ik heb ook kilo verpakkingen. Nu de laatste dagen eet Boy weer weinig tot niets.
Gisterenavond 1 kilo uit vriezer gehaald en in koelkast gezet. Was vanmorgen nog bijna helemaal bevroren. MEt een diepvriesmes in 2 gesneden.
1 helft weer in vriezer.
Maar al haal je het bv 2 a 3 uur uit de vriezer en in stukken snijden kan helemaal geen kwaad.
Of zoals al geschreven is 200 gram over volgende dag geven en hou je van nieuw 400 gram over en volgende dag heb je al een portie .

Ik gooi ook echt geen vlees weg. Als Boy het niet opeet dan krijg Bency het wel een x en heb ie een dag KVV inplaats van BARF.
#2282003
Waarschijnlijk denk ik dan idd te moeilijk en bewaar dan gewoon het restant, want in zo'n klomp nog vrijwel bevroren vlees zagen lukte niet echt gisteravond, zijn rollen natuurlijk makkelijker..en vond het vlees wegdoen ook wel erg zonde en is idd helemaal zielig voor de diertjes.. maar krijgen honden dan echt tekorten als ze een stuk minder krijgen dan voorgeschreven is? Terwijl ze er duidelijk genoeg aan hebben? Lees bijv ook over lotgering dat de meeste honden daar ook veel minder van nodig hebben dan voorgeschreven, dan zouden al die honden tekorten hebben? En de sperciebonen zijn puur als maagvulling omdat ik ze minder geef, omdat Zack dan alles gaat vrten wat los en vast zit..ze hebben dus schijnbaar een stuk minder nodig dan van de kvv's anders werden ze niet te dik..ze krijgen toch genoeg beweging  2,5 uur per dag.. en zo goed als geen tussendoortjes..en de meeste labjes hebben wat meer aanleg en ook nog je weet wel honden..
#2282007
[quote="Tiesto en Zack"]
Waarschijnlijk denk ik dan idd te moeilijk en bewaar dan gewoon het restant, want in zo'n klomp nog vrijwel bevroren vlees zagen lukte niet echt gisteravond, zijn rollen natuurlijk makkelijker..en vond het vlees wegdoen ook wel erg zonde en is idd helemaal zielig voor de diertjes.. maar krijgen honden dan echt tekorten als ze een stuk minder krijgen dan voorgeschreven is? Terwijl ze er duidelijk genoeg aan hebben? Lees bijv ook over lotgering dat de meeste honden daar ook veel minder van nodig hebben dan voorgeschreven, dan zouden al die honden tekorten hebben? En de sperciebonen zijn puur als maagvulling omdat ik ze minder geef, omdat Zack dan alles gaat vrten wat los en vast zit..ze hebben dus schijnbaar een stuk minder nodig dan van de kvv's anders werden ze niet te dik..ze krijgen toch genoeg beweging  2,5 uur per dag.. en zo goed als geen tussendoortjes..en de meeste labjes hebben wat meer aanleg en ook nog je weet wel honden..
[/quote]

Nee, zeker niet, vooral niet als je hond al te dik is en wat moet afvallen. Verder zijn het natuurlijk richtlijnen en die gaan uit van gemiddelden en als jouw hond van b.v. 20 gram per kilo te dik wordt, dan moet je wat minder geven, net zo goed als wanneer ze te schraal blijven dat je wat meer geeft. Zou je maandenlang extreem weinig geven...b.v. 100 gram en de rest sperziebonen, dan ga je natuurlijk wel tekorten kweken, maar dat is dus weer extreem bekeken.
Lotgering is erg vet en zet om die reden vlot aan. Persoonlijk denk ik inderdaad als ze dit langdurig geeft dat je hond dan tekorten oploopt, omdat een hond meer nodig heeft dan vet en waar vet zit, zitten geen overige voedingsstoffen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door