Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2277833
heb al gezocht, maar kan het niet vinden.

wie voert er wel eens lamsstaart?

ik zou ze graag eens proberen voor Reus. wat weegt een staart ongeveer? is het zegmaar model eendennek, of dikker en korter? met wat zou je de vlees/bot verdeling vergelijken?

alvast bedankt!
Door Dreetje
#2277838
Ik lees even mee.....
Ik zag ze laatste bij de isl. slager liggen en vroeg me af of het iets voor Sil zou zijn, hij is niet
zo'n knager.
Door cindy5409
#2277853
Ik heb nog nooit eendenek gevoerd dus kan het niet vergelijken. Heb al verschillende keren lamsstaarten via Jolanda gehad. De teckel kreeg het prima weg.
Door Martine-Tom
#2277866
Ik denk dat ze het best vergelijken zijn met eendennek...maar wel groter...2 keer zo groot denk ik ofzo.
Zit wel vrij veel vet aan vind ik...maar Tom vind ze heerlijk.
Hij eet er 2 of 3 keer van dus om en nabij de 250 gram zijn ze dan denk ik  :)
Door Mevroi Kruim
#2277904
Hiero ook een lading. Sommige zijn klein en dun, de katten kunnen die baas. Andere zijn groot en dik en ook behoorlijk vet, die gaan naar de honden. Ik voer er niet te veel tegelijk van om die reden.
Door nienk
#2278237
dank voor de reacties!

we gaan  het gewoon een keer proberen, ik weet eigenlijk niet hoe Reus met veel vettigheid is, hij krijgt wel eendenrug en daar laat ik het vet/vel gewoon aan zitten, maar dan is er wel altijd mager spiervlees bij. zijn hele menu is eigenlijk vrij mager, dus daarom leek me het juist wel goed om iets vetters te hebben.
Door Martine-Tom
#2278239
Het zit er best met klodders op dus als het echt te vet is krijg je het ergste er makkelijk af.
Ben benieuwd wat hij ervan vind...als hij het niks vind offerd Tom zich graag op zegt hij nu :biggrin2:
Door nienk
#2278280
martine-tom schreef: Het zit er best met klodders op dus als het echt te vet is krijg je het ergste er makkelijk af.
Ben benieuwd wat hij ervan vind...als hij het niks vind offerd Tom zich graag op zegt hij nu :biggrin2:
komt ie nu mee! Reus zegt dat ie er nog even over na moet denken, maar dat ie wellicht snel bij Tom in de buurt veel komt spelen en snufffen, dus dat ie het dan wel laat weten. (waar die hond die wijsheid vandaan haalt, ik weet het niet, moet hem toch maar zn mobieltje weer afpakken en de comp uit zetten als ik van huis ga...)
Door nienk
#2279748
[quote="Jasmin"]
Ik voer het niet meer. Veel te vet!
[/quote]

en bedoel je dan dat het zegmaar te veel calorieën voor je hond zijn, of dat hij last van zijn buik kreeg door de vettigheid? of iets anders?
Door Jasmin
#2280605
Te weinig voedingswaarde, volgens mij. Een beetje vet vind ik niet erg, maar de staartjes die ik had, bestonden alleen maar uit bot en vet. Er was geen vlees te bekennen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door