Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door king sky
#2279031
onze kater van een jaar geeft regelmatig over
er zit wel nooit eten in ofzo, het zijn meestal doorzichtige plasjes vocht die iets dikker zijn dan water
soms een beetje gekleurd
kent iemand deze symptomen of moet ik mij niet zo een zorgen maken want ik sta regelmatig bij de DA en dan is het helemaal niets erg (straks denken ze nog dat ik gek ben)
groetejs
Door Limpy
#2279090
Klinkt als gal opspugen.
Wanneer doet hij het... in ochtend, avond? En is hij dan nuchter/lege maag?
Heeft hij wel eens last van haarballen of moeilijk poepen?

Mijn limpy doet het soms ook ´s morgens vroeg op nuchtere maag, maar hij is al oud en heeft het andere oorzaak.
Vandaar dat ik bij jonge kat aan haarballen denk of evt moeilijk kunnen poepen...
Wat eet hij, brok/blik of vers?
Bij jonge kat zou ik me er minder druk om maken bij ouwe kat.
Door king sky
#2279124
ik merk dat het meestal savonds is of overdag maar niet smorgens
eergisteren zater er wel wat haren in maar vandaag dan weer niet
heb er vandaag ook eens aan geroken maar het stinkt totaal niet
ik merk wel dat er minder drollen in de bak lagen, maar het is moeilijk in te schatten want we hebben nog een kat
ze eten een beetje vanalles
we proberen al een tijdje van over te schakelen op kvv maar ik moet het mengen met een blikje tonijn, blokjes ham of een blikje kattenvoer want anders willen ze het niet
ik wisseldit of met brokken, wel geperste en  graanvrij
kan gekookte ham eigenlijk kwaad?
Door Limpy
#2279167
Als je soms wat haren vind zou je toch eens kunnen overwegen iets van haarbalpasta te geven.
(hier kotsen ze haarballen altijd makkelijk uit dus gee ervaring met haarbalpasta)

Ik gaf eigenlijk nooit gekookte ham omdat ik dat zelf nooit eet (hooguit wat ham uit de bami/nassie v/d chinees en dat vonden ze lekker, zolang het maar geen rauwe ham is))
Door *Yvje*
#2280000
Klinkt bekend. Mijn bijna 3 jarige kater Axl heeft hier regelmatig last van.
Soms wel 3 keer in de week of een paar dagen achter elkaar, niet dat hij alles eruit gooit dan hoor.
En dan zo is het ineens weer weken of momenteel zelfs maanden over. Waar dit aan ligt weet ik niet,
het hoort bij hem. Heeft het als sinds kitten en hij is helemaal gezond en in de bloei van z'n leven
en lijkt er verder ook geen last van te hebben of ervan in paniek te raken inmiddels.
Ik geef hem wel eens als het meerder dagen achter elkaar zijn Gastro van huisdierendokter.nl.
Dat helpt meestal meteen al. Verzacht de maag even.. al je je zorgen maak zou ik gewoon even
naar de DA gaan ..
Door fem fatale
#2280299
Plien kotst standaard op zondag. Het gaat het best als ze even buiten mag spelen, dan kan ze gras eten, maar als het te koud is, dan lukt het zonder ook wel.

Ook een gevalletje "hoort erbij". De andere twee geven alleen flinke haarballen op, of soms als ze hebben zitten schransen ook eten, maar in principe kotsen die maar eens per zoveel maanden.
Door *Yvje*
#2280389
Die van mij kotsen als ze haarballen hebben gek genoeg vaak dezelfde nacht !
Hoor ik 'snachts drie keer kotsen, meestal weet ik precies wie wanneer kotst want
ze maken allemaal een ander geluid en dan de volgende ochtend is het oppassen want
voor ik het weet sta ik in de haarballen met vocht ..  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door