Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2278770
hOOi :D

even een vraagje, ik voer lotgering aan mijn honden (alle varianten en ook barf dingen bestel ik)
maar 1 van mijn honden eet het hooi van de paarden, dit heeft ze al vanaf pup af aan gedaan  en jullie snappen wel hoe soms de poep er uit ziet  :-\
zou ze iets te kort komen of zou ze het gewoon doen omdat ze het lekker vind?

zo ziet ze eruit:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Door Barbaravh
#2278919
Mijn honden eten ook van dat gras die zo op grote hopen onder doek gestapeld ligt. Geen idee waarom ze het doen, denk dat ze het gewoon lekker vinden. Ik vind het verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2279163
waarom vind je het verschrikkelijk?
(of moet je poep trekken haha :P )
dat hoef ik gelukkig niet, ze perst t er wel uit (eet smakelijk  :biggrin2: )
Door Mevroi Kruim
#2279866
Ik ken er 1 die kuil eet, en dan moet de baas idd drollen trekken  :P Die van mij doen het niet maar ik zou er niet bijzonder mee zitten, tenzij ze erg veel eet.
Door Barbaravh
#2279979
Ik dacht eens gelezen te hebben dat een hond een verstopping had van zodanig veel van dat gras te eten. Hond mocht geopereerd worden.
Ze krijgen hier eten genoeg, maar ja retrievers, altijd op zoek naar iets eetbaar. Henna eet zelf bosgrond. Vraag me niet waarom.
Wat is kuil?
Door BbvDoerak
#2280028
Zolang het er nog vanzelf uitkomt.... :)
Mijn hond eet konijnevoer en hooi, snap het ook niet...
Denk niet dat het heel veel kwaad kan, tenzij in te grote mate want dan zal het wel verstoppen.
Door Lida. S
#2280216
twee van mijn honden eten heel graag rottend gras. Je kent dat wel van die hoopjes gras die blijven liggen als het gras te lang is als het gemaaid wordt. Ze vinden het echt lekker. Ik maak me er geen zorgen over.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2280739
ooo gelukkig meer honden die het doen  :biggrin2:
@ dien: kuil is gras in plastic verpakt, wat maar 1 a 2 dagen gedroogd heeft, hooi daarin tegen is niet in plastic verpakt en heeft een stuk langer moeten liggen drogen (meestal zo n 5 dagen)
maar goed.. allebei gras dus haha

maak me er ook geen zorgen om hoor :) maar dacht misschien komen ze dan wat te kort ofzo :)
Door Mevroi Kruim
#2280791
Nou, je hebt kuil en kuil dus. Koeienkuil is vaak nog steeds echt kuil: gat in de grond, gras dat idd 2 dagen gedroogd heeft er in, plastic zeil erover en fermenteren maar. Tegenwoordig wordt dat steeds vaker in grote balen in plastic verpakt. Paardenkuil is als het goed is zo droog dat het net geen hooi is. Dat noemen ze ook wel voordroog. Dat fermenteert nog wel een beetje na in het plastic maar lang zoveel niet als de koeienkuil. Je ruikt het verschil direct: koeienkuil ruikt heel sterk en vaak een beetje rottend, paardenkuil ruikt licht zurig. Goeie paardenkuil (en paardenhooi) is ook heel anders van structuur en samenstelling. Koeienkuil en koeiengras zijn meestal 1 soort (engels raai), vezelarm en suiker- en eiwitrijk. Koeien moeten in zo kort mogelijk tijd zoveel mogelijk melk of vlees produceren en vezel is dan alleen maar overtollige niet-productieve bulk. Paardengras is veelsoortig, stengelig en grof, met veel vezel.
Door eelke
#2280797
Misschien zou je eens een tijd groentemix bij kunnen voeren?
Sinds ik dat doe, is mijn hond geen koe meer, die stond steeds gras te eten.
Door Barbaravh
#2280857
Dan is het koeienkuil dat ze hier eten. Kende er het woord niet van, maar dit is het dan.
Groenten eten ze hier regelmatig, dus denk niet dat er wat aan te doen valt bij hongerige retrievers.
Door bosnimf1976
#2390992
Onze Golden Retriever heeft ook een fascinatie voor het luchtje van kuil en gaat er inrollen en van eten. Gewoon gras eet ze ook gewoon in deze periode omdat ze het lekker vind. Komt er dan sims herkenbaar weer uit.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2391125
Ik verbied het mijn honden om ervan te eten.
Wij hebben hier zowel kuil als pakjes hooi voor de paarden en vooral in de winter willen de honden er zich ongans aan eten als ik niet oppas.

Sinds ik van de dorpsveearts hoorde dat er al een aantal honden wegens darmverstoppingen geopereerd moesten worden
wil ik niet meer dat mijn honden het eten.
Ongemerkt kunnen ze veel meer binnenkrijgen dan je denkt.

Natte grasklonten na het maaien zijn veel minder taai en propperig ,dat lijkt mij ook minder erg als ze dat eten.
Door Els01
#2391216
AAhhh...mijn hond (Rottweiler 15 mnd) eet, zeg maar gerust: vreet, zich vol met...hooi (zowel droog als kuil) van paarden als ik niet ingrijp. Trouwens.....gras ook!! Word er soms tuureluurs van  :o en kom er ook maar niet achter wáárom ze dat doet en hoe het af te leren??!!!. Groente krijgt ze ( naar mijn idee) genoeg. Komt dus ook geregeld voor, dat ik met papieren zakdoekje sta te prutsten om haar "te ontlasten"  :biggrin2: :biggrin2:

Ik verbied het ook, maar ja...als ik met paarden bezig ben en hond loopt door de stallen, dan...kan ik niet altijd op tijd ingrijpen (helaas)!!


Vind het wel "fijn" te lezen, dat er dus veel meer honden zijn, die dit doen.

Grt Els
Laatst gewijzigd door Els01 op wo 11 jul 2012, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door