Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2278603
Kweet niet meer wie het was (volgens mij Marije?)
Maar iemand gaf mij de tip om muffins te maken van de groentemix, en dat werkt echt super!

Een uurtje of 5 in de vriezer en dan zijn ze hard genoeg om eruit te halen. Om 17.00 zetten we de voerbakken klaar, 1 muffin voor Joep erbij, 2 voor Gijs, en ontdooien maar.

Ik ga van de week muffin vormen bijhalen, dan kan ik in een keer de groentemix invriezen, top! Ik heb een silicone vorm.
Door **Jolanda**
#2278656
ijsblokjes-bakjes schijnen ook handig te zijn, maar dan vooral voor kleine honden.
Of laten bevriezen, in zakjes omkiepen en dan nieuwe groentenmix invriezen.
Door Nadia
#2278694
[quote="tt-tjes"]
Ik heb kleine bakjes van xenos. Makkelijk stapelen.kan ongeveer 150 gram in.
[/quote]

Ik heb die ook. Vind ik fijner dan muffinvorm. Omdat je daar ruimte verlies mee creëert wbt de onhandige vorm.
Door nienk
#2278926
ik gebruik de ijsblokjes vorm. invriezen, er uit halen, los in een zakje doen. gauw weer de vriezer in, 's middags blokje er uit, bij het eten, ontdooien en smullen maar!
Door eelke
#2279047
[quote="MarijeEnBoomer"]
Fijn hè  :D
Muffinvorm bij de action kopen  ;) lekker goedkoop  :biggrin2:
[/quote]

2,59 volgens mij, uiteraard van de action!  :biggrin2:  :biggrin2:

IJsblokjes schiet niet zo erg op hier....:P en kmocht de groentemix ook niet in de ijsklontjes automaat gooien  ;D flauw he.
Dit werkt echt geweldig, nog een paar bij halen (en een paar snijplanken om ertussen te leggen) en dan schiet het wat mee op.
Bakjes vind ik ook niet zo handig, moet je weer afwassen steeds. En nu is het elke dag 1 en 2 blokken in de voerbakken, en klaar.
Door eelke
#2279720
Je kunt ook de muffinvorm niet helemaal vol doen.
1 volle met 2 eetlepels is ongeveer 75 gram. Dus als je dan 1 grote eetlepel, of 1,5 normale lepel erin doet?
Door nienk
#2279822
[quote="ChantalKrijn"]
Ik zoek ook nog steeds een mooie oplossing, heb 40/50 gram nodig..  :-\
Dan zijn muffinvormen wat groot, en ijsblokjes te klein  ;D
[/quote]

bij de xenos hebben ze bakjes in allerlei soorten en maten, ook heel klein. misschien kan je daar voor 2 dagen in doen?

en anders in vriezen in bakjes van danoontjes? (als je die eet)

en met al dat hippe cupcake bakken van tegenwoordig zijn er vast inmiddels ook wel kleine muffin vormen van siliconen!
Door ChantalKrijn
#2279888
[quote="nienk"]
bij de xenos hebben ze bakjes in allerlei soorten en maten, ook heel klein. misschien kan je daar voor 2 dagen in doen?

en anders in vriezen in bakjes van danoontjes? (als je die eet)

en met al dat hippe cupcake bakken van tegenwoordig zijn er vast inmiddels ook wel kleine muffin vormen van siliconen!
[/quote]

Danoontjes eet ik wel, maar die bakjes gaan best snel stuk vind ik  :-\

Je hebt inderdaad wel kleine cupcake bakjes, maar die ik heb gezien waren 12,95 voor 6 en dat gaat me wat ver  :D

Ga even bij Xenos kijken, ik moet er toch 2 voeren elke dag dus als het 100 gram is maakt het ook niet zo heel veel uit :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door