Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2279653
We zitten in de geboortegolf van de paarden en krijgen na de bevalling als toetje een placenta.
We gooien dit na controle altijd weg, maar misschien is dit wel hardstikke zonde.
Weet iemand dat? Is het nuttig voor de honden qua voedingswaarde?
Door Lizzy
#2279706
Als je ziet hoe een moederhond aan de diarree gaat van de placenta van de pups, zou ik dit zelf echt never nooit aan mijn honden voeren. Ik denk serieus dat het veel te veel laxeert.
Door Jantina
#2279714
Lizzy schreef: Als je ziet hoe een moederhond aan de diarree gaat van de placenta van de pups, zou ik dit zelf echt never nooit aan mijn honden voeren. Ik denk serieus dat het veel te veel laxeert.
Dat was mij niet bekend dat dat zo gaat bij een teefje! Zo zie je maar... De enkele reis kliko blijft dus ongewijzigd!  :biggrin2:
Door eelke
#2279792
Ik hoor wel eens verhalen dat ze menselijke placenta's aan honden voeren omdat de hond de baby dan beter accepteert  :puke:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2279797
Ja die heb ik ook gehoord, vroegen ze bij ons in het ziekenhuis toen mijn dochter geboren is, omdat ze wisten dat we 3 honden hebben...  :-X
Ehhh, nee, (IEUWWWW) gooi maar weg hoor  ::)
En de honden zijn helemaal gek op haar, ook zonder placenta-maaltje  :)
Door BlissSpirit
#2279897
Er zijn culturen waar het gezin zelf de placenta eten.
Heb stage gelopen in de kraam en daar moest de placenta te drogen worden gehangen en werd door hunzelf gegeten.
Brrrrrrrrrrrrr je moet er van houden.
Door miik
#2284378
In Canada op de 2 bedrijven waar ik werkte stonden de honden altijd te wachten bij een bevalling, die wisten dat er wat lekkers aan kwam.
Die honden deden het er goed op. Ze begroeven vaak ook een deel en aten dat later weer op.
Ik denk dat het met name de hoeveelheid is die voor onze honden laxerend werkt. In kleine porties in combinatie met vleesbot zou het denk ik best gevoerd kunnen worden. Maar geen idee wat de hormonen doen voor onze honden.....
Door miruske
#2285833
Ik heb jamie van de 6 pups en dus 6 placenta's er drie op laten eten. Daar werd haar ontlasting echt heel dun en zwart en vies van. Twee heb ik weg gegooid en eentje kwam er snachts bij het plassen nog effe achteraan. Bah! Nee dat ga ik mijn hondje niet geven als het niet iets van haar eigen bevalling is.
Door Lida. S
#2285860
Vroeger had ik een hond die altijd buiten op het platteland rondschooierde. Als er kalveren geboren werden ontfermde zij zich over de placenta. Ze vrat ze op, en als het teveel was nam ze ze mee naar huis om er later van te kunnen genieten. Ik weet niet hoeveel ze er heeft gegeten, maar ik weet wel hoe en hoeveel er weer uitkwamen.  Diarree kreeg ze er niet van. Ze kotste voortijdig de boel al uit.
Door miruske
#2287746
Lida. S schreef: Vroeger had ik een hond die altijd buiten op het platteland rondschooierde. Als er kalveren geboren werden ontfermde zij zich over de placenta. Ze vrat ze op, en als het teveel was nam ze ze mee naar huis om er later van te kunnen genieten. Ik weet niet hoeveel ze er heeft gegeten, maar ik weet wel hoe en hoeveel er weer uitkwamen.  Diarree kreeg ze er niet van. Ze kotste voortijdig de boel al uit.
iiiiieeeeeuuuuwwwwwww
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2287753
bij ons kregen de bouvier ,de lab en de jr ook altijd een deel van de placenta  ;)
de smid was ook altijd zeer welkom  :biggrin2:
Door Jantina
#2288039
Placenta van een paard is trouwens niet te vergelijken met die van een mens he? Werkt heel anders. Maar ik voer het niet hoor! Was puur informeren ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door