Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fietje
#217348
Hallo, ik ben Fietje en heb een poes die eigenlijk al zolang wij haar hebben en dat vanaf dat ze 1,5 jaar oud is en nu is ze 16 huidproblemen heeft. Het staat los van vlooien omdat het probleem zich in eerste intantie in het najaar en winter manifesteerde. Zij is daarvoor homeopatisch behandeld en in eerste instantie met succes. Ze kreeg sepia LM VI toegediend later LM XII en LM XVIII maar niet meer met het gewenste resultaat, ook heeft ze een korte periode prednoral gehad, eveneens zonder veel verbetering, dit heeft ze niet erg lang gehad,omdat ik daar geen voorstander van ben. Sinds het voorjaar staat ze op natuurvoer van carnibest en dat leek goed te gaan, maar ook dat was van korte duur, ze krijgt nu homeopatisch omniderma met vit.B complex en ziet er niet uit. Ook visolie werkt niet. Wie helpt me verder?
Met vriendelijke groet Fietje
Door Truus
#217406
Ik heb hier geen antwoord op maar wil je wel even sterkte wensen.
Misschien hebben anderen nog een tip, ofschoon je al heel veel hebt gedaan lees ik.
Moeilijk hoor :-\
Door fietje
#225029
Sorry voor de late reactie, ik ben nieuw en wist niet hoe het precies werkte, ik keek naar berichten en die waren er niet. Vanmiddag sprak ik de mevrouw waar ik het voer haal voor de poes en die zei dat er wel reacties waren en zei dat ik op het forum moest kijken en zie daar.
De huidproblemen zijn: kaalheid met jeuk, het lijkt alsof ze de haren er uit trekt, geen korsten, niet kapot. Het begon ooit als een kale plek op d'r achterste en nu breidt het zich uit over het middengedeelte van de rug. met name rechts van de wervelkolom en ook de voorpoten doen nu mee, mijn homeopathische dierenarts stelde dat ze het achter de ellebogen had.
Ik hoop je je hier iets mee kunt. Het lijkt nu weer iets beter te gaan, maar met zekerheid kan ik het nog niet zeggen. Ben gestopt met Vit.B. complex en de omniderma is gehalveerd.
Met vriendelijke groet,
Gerrie Dijxhoorn(Fietje)
Door An
#225033
Dat is volgens mij een hormonale kwestie!!

De oude kater bij mijn ouders had dat vroeger ook. Eerst zijn kont kaal en dan stilaan heel zijn rug. Die moest aan de pil ( ??? ???) en daarmee was het over.

Doet me verder ook sterk aan staffylokokken denken.

Ik zou is bloed laten testen op stafylokokken, dan kan je dat al uitlsuiten hopelijk en dan miss aan die hormonenhuishouding werken (dit was zo'n 16 jaar geleden dus ik denk dat er nu wel een andere oplossing moet zijn ondertussen dan je poes aan de pil zetten)
Door fietje
#225442
nee, het is zeker geen hormonaalprobleem, dat is waar dierenartsen het eerst aan denken. Het zou dan ook het hele jaar aanwezig moeten zijn en dat was niet zo.
Groetjes Gerrie(Fietje)
Door Kefraya
#225463
Denk je dan dat de allergie met het eten te maken heeft?
Je zou natuurlijk eens kunnen proberen om haar geen mixen te geven, maar steeds consequent vlees van een soort (dus aaleen rund of alleen lam) en kijken hoe ze daar op reageert? Dat is een manier om uit te vinden of het echt aan haar eten ligt of dat er een andere oorzaak gezocht moet worden.

Groetjes,
Liesbeth
Door fietje
#225833
nee, een voedselallergie is vrijwel uitgesloten, ze krijgt trouwens op dit moment natuurvoer van carnibest en stond voorheen op Iams lam en rijst en ook andere voeren reaeerde ze eigenlijk nooit verkeerd op.
Groetjes Gerrie(fietje)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#225919
Haren plukken kan een uiting van stress zijn. Als er geen korstjes zijn heb ik de neiging te denken dat het geen jeuk is.
krabt ze ook? likt ze meer of trekt ze de haren er uit?
Wanneer is het erger en wanneer minder?
Als het inderdasad stress is, is er met Bach bloesems vaak nog wel wat aan te doen.
Door fietje
#226878
ze likt vaak, dus heeft blijkbaar jeuk. Ook plukt ze wel eens aan de vacht, maar dat is meer tijdens het likken, bovendien is ze ook kaal op een plek waar ze eigenlijk niet kan plukken.
Groetjes Gerrie(fietje)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#227499
Ze hoeft dus geen jeuk te hebben. Als ze niet krabt, denk ik dat de jeuk wel meevalt. Klinkt steeds meer als stresslikken/plukken.
Waar zit die plek waar ze niet bij kan?
Door fietje
#227932
midden op de rug, dan moet ze zich wel in een hele rare bocht wringen en dat lukt niet meer zo best. Ze heeft zelfs al moeite met ergens op springen. Daarbij had ik een dierenarts op bezoek en die vond haar alles behalve gestresst, ze heeft d'r een uur meegmaakt.
Groetjes Gerrei
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227945
fietje schreef: midden op de rug, dan moet ze zich wel in een hele rare bocht wringen en dat lukt niet meer zo best. Ze heeft zelfs al moeite met ergens op springen. Daarbij had ik een dierenarts op bezoek en die vond haar alles behalve gestresst, ze heeft d'r een uur meegmaakt.
Groetjes Gerrei
Ik had hier ook een stress likker en plukker en die poes was zo relaxed als maar zijn kon , om te zien dan, klaarblijkelijk kunnen poezen ook stress ondervinden zonder dat nu zo direct te tonen aan de omgeving.
Door fietje
#228392
Wat doe je dan aan die stress, met d'r in therapie gaan?
Zij staat bovenaan in de rangorde, vind ze zelf tenminste en de rest vind dat prima, voor zover ik het kan nagaan.
Grotjes Gerrie
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door