Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#227789
Hoi iedereen,


Ik heb net een vraagje per mail binnen gekregen en wou graag jullie mening. Ik had gedacht deze hond op Duck te zetten (daar kan de persoon in kwestie aangeraken) Ze staan er nog wat weigerachtig over maar ik overtuig ze wel!!! Wat denken jullie, berichtje:

Hey An,

ik heb een vraagske, Candor, de dobermann die ik had samen met Frederik (mijn ex), staat verschrikkelijk mager,
ik kom terug goed overeen met Frederik en zie dus ook Candor terug regelmatig, zaaalig is dat !
Hoe het komt dat hij zo mager staat weten we niet, zijn bloed is getest, zijn urine ook, zijn hormonenspiegel is volledig normaal,

hij krijgt nu tot 3kg (!) Proplan blokken per dag (wat enorm veel is) en ook regelmatig pasta, rijst en kip en nog vanalles erbij.

Maar toch blijft hij zo verschrikkelijk mager !
Hij heeft geen diarree, hij is perfect gezond, heel levendig, er scheelt op't eerste zicht niets aan buiten dat hij zo mager is...

Heb jij eventueel tips ? Of zou je dat eens kunnen vragen op dat forum ?
Ik kan hier niet op internet dus ik kan ook niets gaan vragen op een forum of wat dan ook...

PRETTIGE FEESTDAGEN!!!
Door ducktails
#227793
3 kilo brokken per dag!!!! en dan nog mager!! zooooo!!
Ik had ook moeite om mijn boxers op gewicht te houden, maar dit is wel erg.
Misschien zou je het percentage vet wat omhoog moeten gooien.
Als granen zou je eens havermouth kunnen proberen.
Havermouth wordt soms beter opgenomen.
Doe in een blender wat gekookte havermouth, een rauw ei , visolie of maiskiemolie, groenten of fruit en strooi dit over vlees of kip.
Je kunt bij de poelier misschien ook kippevellen en de vette delen van de kip , kontjes enzo vragen.
Zo houdt ik mijn boxies op gewicht, meer met vet als met granen.
Zijn ze op gewicht dan haal ik de vellen, bellen en kontjes van de kipkarkassen af.
Laatst gewijzigd door ducktails op wo 22 dec 2004, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#227794
Ik zend al jullie reacties naar haar door via mail.

Bijkomende info: de hond stond eerst op Duck maar omdat hij zo mager was heeft zijn baasje hem (op aanraden van de DA jajaja) op ProPlan gezet.

Bedankt!
Door Lupa
#227796
3 kilo per dag :o :o
het is ook zo dat die niet alleen voeding stoffen binnen krijg maar ook de gerelateerde chemische zooi,het staat er niet voor niks ook heveel je mag geven, deze hond staat dus stijf van de troep.
als een hond niet dikker word van 3 kilo brokken zegt toch genoeg? andere voer zoeken.hij neemt niks van op en hij schijt het eruit.
Voorbeeld.
Ik heb hier lang geleden ook vragen gesteld over magere honden, een kennis van me heeft honden, en die waren 2 jaar geleden zo mager dat je de heupen zag uitsteken, en jawel deze honden zaten ook op 1 a 2 kilo brokken per dag.
Deze menneer is overgestapt op kvv, maar helaas kan hij niet voor 4 honden vers geven dus hij doet nu een combi farmfood en rodi.(personelijk vind ik dat geen geweldige combi) maar de honden zijn in 2 maanden de tijd weer op een gewonen gewicht terecht gekomen.
om hm dikker te laten worden kun je hem ook een tijdje op de beroemde satin bal zetten.

De Orgineel Satin Balls
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia
(moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

gekoopieerd van dory!
Door Lizzy
#227799
Ik vind 3 kilo brokken per dag en dan nog mager werkelijk ongelofelijk en ik vraag me dan ook werkelijk af of zijn spijsverteringssysteem wel goed werkt.... Verteert hij zijn voer uberhaubt wel? Ik weet niet, maar ik geloof dat ik mijn hond nog verder zou laten onderzoeken.

Maar goed, verse voeding is natuurlijk sowieso altijd beter als die Proplan-troep. Dus als ze op Duck over willen schakelen: prima. Mogelijk is het inderdaad echt wel nodig om hem (in het begin) havermoutvlokken/satinball en dergelijke te geven. Maar uiteindelijk (ben ik van mening) moet hij van die grote hoeveelheid koolhydraten af. Ongezond. Dus wat ze ook zouden kunnen doen is de koolhydraten langzaam af bouwen en iets meer vet toedienen. Ik denk dan aan rauw schapenvet enzo (en ander vette vleessoorten - hoewel dit langzaam op en omgebouwd moet worden, van koolhydraat naar vet).
Door Yorick
#227800
Bedankt voor juliie reacties.

Zij dacht aan bijvoederen met aardappelen maar ik meen gelezen te hebben dat dat niet zo gezond is toch??
Door Lupa
#227815
aardaapelen zijn niet goed.
gewoon een goeie versvlees voer ,of samenstellen op een verantwoord manier
Door rob
#227864
Ik heb ook een hond die, toen we hem uit het asiel haalden ook veeeeel te mager was en ja het is een dobermann....verder is hij heel erg actief, soms te en nu na een jaar wennen....ontgiften heb ik bij hem niet zien doen......is hij van 26 kilo naar ruim 30 kilo gegaan en is nu 2 jaar en 3 maand....hij krijgt per dag ruim een kilo vlees, of kip of dergelijke zoveel hij opkan en verder heb ik niet veel extra's gedaan... goede versvoeding en tijd dan komt ie er wel en "mager"zijn is niet erg als ie verder maar gezond is dan komt ie er over een tijdje wel van aan...gun het de tijd en houd hem in de gaten.

Linda
Door crutz
#229158
het beste kan ze idd de hoeveelheid koolhydraten af gaan bouwen en (als ze niet volledig over willen op vers) naast de brokken geen koolhydraten maar vetten bij voeren
zo heb ik de eerste extra kilo's bij Ace er ook aan gekregen,
sochtends savonds een NORMALE hoeveelheid brokken (dus geen extreme hoeveelheden zoals die 3 kilo die je beschrijft) en tussendemiddag bijvoeren met lekker vet vlees (lamshart met veel vet er aan, gewoon goed doorregen spiervlees etc)
en evt als ze toch een aantal dagen vers wil voeren OOK op die dagen tussendemiddag bijvoeren

SUCCES
Door Lind@
#229697
Dat recept van Satin Balls is echt heel goed; daar heb ik Lothar ook weer mee op gewicht gekregen plus extra vers vlees en probiotica.
Kijk maar eens op mijn site bij ''Lothar'' daar zie je hoe hij is opgeknapt en aangekomen (inmiddels al ruim 7 kilo!) En nu moeten we zelfs op gaan passen dat hij niet te dik wordt!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door