Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2278462
Hangt af van de hond en de maat eieren. Als mijn krielkipjes aan de leg zijn, krijgen mijn honden gerust een ei of 5 per week. Maar die eitjes zijn wel kleiner dan de eieren uit de super. Ik denk dat je gemiddeld kunt zetten zo 2 a 4 eieren per week.
Door Lizzy
#2278471
[quote="Kaela"]
en als je hond geen ei lust? Is het dan belangrijk dit op een andere manier te vervangen en zo ja hoe?
[/quote]

Ik denk niet dat je ei echt kunt vervangen. Nou valt geen hond om hoor, als ie geen ei krijgt. Gewoon lekker afwisselend vlees en vis en groenten voeren en dat is prima.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2278483
Ze krijgen hier ook zo ongeveer om de dag een eitje van onze eigen kippen. (Maar er wordt wel elke dag de weg de weg naar de kippen...ehm eitjes gewezen door Charlie  ;) ;D)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2278498
[quote="Lizzy"]
Ik denk niet dat je ei echt kunt vervangen. Nou valt geen hond om hoor, als ie geen ei krijgt. Gewoon lekker afwisselend vlees en vis en groenten voeren en dat is prima.
[/quote]

Okay. Meneer wil geen rauw ei eten. Is een van de weinige dingen die hij niet eet, voor de rest gaat alles naar binnen. Ik voer gemiddeld 7 diersoorten en vette vis en hij krijgt groentes. Dan maar zonder ei...
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2278599
[quote="Kaela"]
Okay. Meneer wil geen rauw ei eten. Is een van de weinige dingen die hij niet eet, voor de rest gaat alles naar binnen. Ik voer gemiddeld 7 diersoorten en vette vis en hij krijgt groentes. Dan maar zonder ei...
[/quote]

Gekookt misschien...?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2278695
gekookt eet hij het wel, maar dat lijkt me dan weer niet zo vreselijk veel toevoegen. Kuikens had ik nog niet aan gedacht, is een kuiken echt vergelijkbaar qua voedingswaarde?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door