Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#227784
Hoelang duurt het voordat een hond die 16 mnd brokken heeft gegeten, en nu kvv (carnibest) en soms een maaltje BARF krijgt, wat minder last krijgt van jeuk ?? De da denkt aan een voedselallergie, en heeft als eerste kvv aangeraden, dit omdat zij denkt dat het moeilijk is om uit te zoeken waar de allergie vandaan komt. Demi heeft nu een goede week geen brok meer gegeten, maar ik heb het idee dat het jeuken alleen maar erger wordt?? Ik vind het zo zielig voor haar, al dat gejeuk en gebijt...Ze krijgt ook drainage compositum, wat ontgiften sneller laat gaan volgens da, dit krijgt ze al een week of 3, en trias omega als oppepper voor de vacht, dit omdat deze op sommige plaatsen toch wel erg dun wordt nu... Wie kan me wat zinnigs zeggen, of ben ik misschien te ongeduldig?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#227787
Ja, veel te ongeduldig. Wat je zou kunnen doen is even stoppen met de Drainage comp. Als je overgaat op versvlees reinigt het lichaam zichzelf al en als je dat combineert met een drainagemiddel kan het wat te snel gaan en erg veel jeuk geven.
Dus beter is: eerst overzetten op vers, dat een week of vier tot zes volhouden en daarna pas met draineren beginnen.
Door Demi en Eyra
#227798
Ik was al bang dat ik te snel wilde, ga dan nu dus maar stoppen met die drainage, maar die trias omega, is dat wel aan te raden om door te gaan??
Door Lizzy
#227801
Demi en Eyra schreef: Ik was al bang dat ik te snel wilde, ga dan nu dus maar stoppen met die drainage, maar die trias omega, is dat wel aan te raden om door te gaan??
Als het mijn hond was, dan stopte ik ook met die trias omega. Het bevat lijnzaadolie en niet iedere hond reageert daar even goed op. Veel honden reageren met jeuk.
Door Truus
#227808
Ik snap best dat je ongeduldig bent hoor, niks erger is, een hond die de hele dag krabt.
Toch maar even geduld hebben, er zijn heel veel honden erg opgeknapt door versvlees te geven.
Timo b.v. heeft nu geen problemen meer, ook heb ik gemerkt dat hij absoluut niet tegen granen kan, want dan is het weer mis.
Sterkte!
Door Demi en Eyra
#227809
Ik had al met de da overlegd dat ik granen zou strepen, dit omdat dat zeer zeker geen kwaad kan. Maar nu geef ik toch regelmatig carnibest omdat ik bang ben dat ik ze anders tekort doe. Kippenbotten weigeren ze tot nu toe, het enige bot wat ze nu aanpakken is een runderschenkel. Dus zodoende die CB, maar daar zit dus rijst in, zou ik dat dan ook moeten laten ??
Door Lizzy
#227814
Demi en Eyra schreef: Ik had al met de da overlegd dat ik granen zou strepen, dit omdat dat zeer zeker geen kwaad kan. Maar nu geef ik toch regelmatig carnibest omdat ik bang ben dat ik ze anders tekort doe. Kippenbotten weigeren ze tot nu toe, het enige bot wat ze nu aanpakken is een runderschenkel. Dus zodoende die CB, maar daar zit dus rijst in, zou ik dat dan ook moeten laten ??
Ik geloof niet dat dat beetje rijst in CB voor problemen gaat zorgen. In brokken zit 70% koolhydraat en in CB zit 5% ofzo. Ik denk zelf dat je je hond gewoon lekker CB moet geven en geduld moet hebben. Die lijnzaadolie verdenk ik er eerder van, van die jeuk.
Door Truus
#227816
Geef je nu Carnibest Lams/Rijst ? Hier is informatie....
Deze voeding is zeer geschikt voor honden welke allergisch zijn voor rundvlees. Het bevat voor het overgrote deel vers lamsvlees (spiervlees, hart, vuile pens, nier, long, lever) en een klein gedeelte vers kippenvlees. Lam/Rijst is ook geschikt voor jonge honden die symptomen van allergie vertonen voor rundvlees.
Ik zou het gewoon een tijd geven en kijken wat het doet.
Je zou ook een menu zelf kunnen gaan samenstellen.
Door Demi en Eyra
#227817
Okay dankjewel, dat ga ik dan dus doen..... Ik ben gewoon onzeker, want het is niet leuk als je hond zo onrustig is, en het komt zo nerveurs over! Ik wil gewoon weer een blije hond, die niet bijt en krabt. Is het zo dat als het inderdaad een allergie is, je toch iets zou kunnen smeren, wat een beetje zou verzachten??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door