Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cupcake
#2276743
Van de week ben ik heerlijk in de weer geweest met het drogen van snackjes. Ze zijn goed gelukt en vallen ook enorm in de smaak.
Ik wilde ze ook als trainingssnack gebruiken en op zich zou dat wel kunnen, maar ze doet er echt te lang over om ze op te eten, terwijl ik er echt kleine stukjes van had geknipt. Ze zijn zo hard dat ze er wel even mee bezig is en dat is op training natuurlijk niet de bedoeling.
Nu dacht ik; is het een dom idee om ze op hogere temperatuur en dus ook korte in de oven te leggen zodat ik het eigenlijk 'bak'??
Ik neem aan dat ze dan in voedingswaarde achteruit gaan, maja is dat heel erg voor de paar snackies die ze 1 uurtje in de week wegwerkt??
Door Mevroi Kruim
#2276814
Je kunt ook minder droog drogen en in de vriezer bewaren.
Hier maak ik beloninkjes echt miniem, 2x2 mm tot 5x5 mm en niet groter iha. Dat gaat echt hapslikweg, er staat er nooit een op te kauwen. Ik geef ook vaak meer dan 1 beloning als ze het goed doen.
Door Guus
#2277056
mijn honden vinden fruit heel lekker
dus heb ik een zakje met fruit salde ;D
aan het eind van de les is de banaan......maar de hondjes eten het nog heerlijk op!
Door Barbaravh
#2277511
Ik bak levercake om te trainen, die is zacht en kan je zo in stukken trekken en zo klein maken als je zelf wil.
Gedroogd vlees neem ik eerder mee op wandeling om ze tussendoor te belonen voor terugkomen of een oefening tussendoor.
Door Cupcake
#2277685
Ik geef liever geen orgaan, het is nogal moeilijk om schijterijvrij te blijven, dus een tikkie teveel orgaan en het is meteen bal.
Fruit is wel een optie, maar inderdaad, dat wordt toch hardstikke vies in je zak?? Is dat ook te drogen of wordt heel hard/ minder lekker?? (denkend aan die gedroogde banaan in een zakje..)
Blijft minder droog gedroogd vlees wel gewoon goed bruikbaar als je het eerst heb ingevroren?? Zou denken dat door het vocht het misschien van 'droogte' veranderd?
Als het goed begrijp dus liever minder droog drogen dan op hogere temperatuur???
Door Guus
#2278256
ik heb het fruit ook gedroogd vinden ze iets minder lekker naar ze eten het wel
ik wissel af ene les gedroogd andere les vers
winterwortel vinden ze ook heel lekker
met de kaasschaaf slierten schaven en die drogen en daarna in stukjes knippen
ik had eerst (net als een komkommer geschaafd)  maar die rondjes zijn super klein als ze gedroogd zijn
ze stikte er bijna in  ;D
gewoon dingen uit proberen is een leuke bezigheid  :D
suc6
Door Limbabnees
#2278262
Diena schreef: Ik bak levercake om te trainen, die is zacht en kan je zo in stukken trekken en zo klein maken als je zelf wil.
Gedroogd vlees neem ik eerder mee op wandeling om ze tussendoor te belonen voor terugkomen of een oefening tussendoor.
Heb je daar een recept voor?
Door Miranda 1
#2278517
Over vieze zakken. Je hebt van die trainingszakjes, die zijn ideaal. Hier zit een clip aan en die doe je aan je broek of jaszak. Het trainingszakje dat ik heb kun je gewoon wassen.

En vlees drogen. Ik droog mijn vlees licht voor mijn Berner, anders eet hij het niet. Ik doe het daarna ook in de vriezer. Het is niet lang hoor, paar dagen, maar dat gaat prima.

Zelf droog ik orgaan, maar dat kun jij dus ook niet. Maar dat vries ik ook gewoon in na het droger, want ik droog 1 kilo per keer. En dat gaat prima.
Door Barbaravh
#2278661
Limbabnees schreef: Heb je daar een recept voor?
Jazeker, dit is het recept dat ik gebruik:
3 eieren
75ml olijfolie
250gr lever
100gr volkorenmeel
1 eetlepel knoflookpasta of 1 teentje knoflook

Oven voorverwarmen tot 250°
Eieren en olie in blender mixen, lever in stukjes snijden in in blender mixen, knoflook en meel toevoegen.
Mixen tot een smeuïge massa.
Bakplaat bedekken met bakpapier en de massa erop verdelen
10 tot 12 min bakken tot de bovenkant droog en bruin is.
Uit de oven halen, omkeren op plank en in stukken snijden, kan in de diepvries bewaard worden.
Ik neem dit gerecht en doe het maal 2, dan heb je ongeveer een volledige bakplaat.

Ipv lever heb ik al kaas, tonijn, honing en pindakaas gebruikt. Als je liever geen orgaan gebruikt kun je dus nog vanalles uitvinden om te maken.
Door Envie
#2281726
ik neem de hap barf of kvv mee in een grote afsluitbare beker. Gaat prima. gooi er afentoe een klotje uit, als beloning, of als dank voor de aanwezigheid  ;D
Door Cupcake
#2281871
Doordeweeks doe ik dat inderdaad ook maar tijdens de training op een veld met andere honden moet ik veel sneller reageren en dan is het handiger om continu wat snackies in m'n hand te hebben. Balletjes kvv bijvoorbeeld belanden dan echt werkelijk overal (haal een lok haar uit je gezicht en je denkt......) Heb nu het vlees iets minder lang gedroogd en wat kleinere stukjes, werkt perfect!
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2281912
Tja ik ben toch iets makkelijker geloof ik  ::) (lees gemakzuchtig)

Ik neem gedroogde snacks mee maar ook 'kant-en-klaar snacks' wel bio maar toch echt niet zelf gemaakt en zit ook koolhydraten in en is ook gebakken (denk ik)
Maar ja voor de voedingswaarde geef ik ook geen snacks daarvoor krijgen ze hun BARF of KVV hap.

Ik heb ook geen allergische of extreem gevoelige honden.
Door Cupcake
#2283909
Ik wou dat ik makkelijker kon zijn, maar dan kan ik er alle nachten uit voor spuitpoep en ondanks dat ze altijd blij is stonden de zweren in het laatste stuk van de darm.
Dus...geen gedroogd orgaan, geen kant en klaar snacks en dat soort 'makkelijk lekkers'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door