Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2277114
Gisteren ben ik weer even aan het struinen geweest voor wat lekkers voor Kaya, nu heb ik van mijn slager een hele lamskop gekregen.
Dat is heel lief van meneer de slager en ook best heel leuk. Hij ligt nu in de vriezer en ik heb echt geen flauw benul wat ik er mee aanmoet.
Kaya overigens ook niet. die snapt al niet eens wat ze met een kipkk aanmoet als hij niet in stukjes is geknipt...
Iemand een advies hoe ik dit moet aanpakken? Kan ik dat ding in stukken hakken? het gebit en alles zit er natuurlijk nog in.
Door siempie73
#2277172
Wat je beter effe kan vragen voortaan is of ze hem even willen doorzagen.

Dat gaat grappig bij mijn slager, zijn duimen in de oogkassen van de kop en dan drukt hij hem zo door de zaag heen..... ;)
Leuk om dat de 1e x te zien haha

Soms krijgen ze het hier ook (2 borders van 18 en 19 kilo)
Dan kieper ik de tas met de 2 helften in de tuin leeg, kijk er niet meer naar en ze zoeken het wel uit.
Nou ja, niet helemaal, ik hou ze van een afstandje in de gaten.....

Het laatste stukje van de onderkaak haal ik altijd weg, dat vind ik te eng
Door Lizzy
#2277407
zhiva schreef: Gisteren ben ik weer even aan het struinen geweest voor wat lekkers voor Kaya, nu heb ik van mijn slager een hele lamskop gekregen.
Dat is heel lief van meneer de slager en ook best heel leuk. Hij ligt nu in de vriezer en ik heb echt geen flauw benul wat ik er mee aanmoet.
Kaya overigens ook niet. die snapt al niet eens wat ze met een kipkk aanmoet als hij niet in stukjes is geknipt...
Iemand een advies hoe ik dit moet aanpakken? Kan ik dat ding in stukken hakken? het gebit en alles zit er natuurlijk nog in.
Als Kaya niet begrijpt wat ze met een kipkarkas aan moet, wordt een lamskop vrij lastig, denk ik. Ik zou 'm ook of door midden laten zagen of doneren aan iemand die een hond heeft die dat wel makkelijk eet.
#2277496
Hier gaat heer K met de bijl aan de gang  ::) vroeger waren de kipjes daar heel blij mee  :P
De onderkaak van een jong lam eten de heren hier (15 en 18 kilo) nog wel op, van een ouder lam blijft die idd over, plus de kiezen. En ik heb wel eens een echt harde kop gehad, daar bleef een stuk schedel ook van over. Ik heb geen schrokkers, de mannen kauwen en knagen bedachtzaam en als het te hard is leggen ze het opzij dus ik durf dat wel te geven maar ik hou er wel goed oog op.
Door bordie
#2281758
hier ook een keer halve lamskop v sw gegeven, onder toezicht.
het was voor hem de eerste keer dat ie zoiets kreeg en ging meteen knagen.
ik stond er verbaasd van te kijken....
de voortandjes en stukje onderkaak waar de kiezen in staan heeft ie laten liggen.
de rest was schoon op.
maar ik vind t wel vrij heftig hoor....je moet wel heel wat spiervlees erbij voeren wil je niet te harde ontlasting krijgen...
Door Nathascha
#2282484
Hier begon Likozi als een wilde wolf in een keer te rukken en te trekken aan die kop.. :o en dat terwijl ze normaal een heel beschaaft meisje is. En een knijnkop al te griezelig vind  ;D Er kwam echt iets instictiefs in haar los ofzo. Gek beest.

Luca eet hier als enige de onderkaak op. De rest laat het liggen.

Tau vond het de eerste keer wel raar. Heeft toen alleen de hersenen eruitgepulkt en de tong gegeten  ;D De rest snapte hij niet. Hij was toen 6 maanden. Nu had tie pas weer een halve kop en die ging wel bijna op. Op de hardere delen na.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2282532
ik vind het zo'n raar idee dat ze gewoon het gebit van zo'n lammetje kunnen opvreten...  ???
Wel ben ik benieuwd naar wat ze ermee gaat doen. Kaya heeft nogal de neiging om te spelen met haar eten.
Ben bang dat ze te veel door de katten is opgevoed... Ze gooit echt een stukkie vlees de lucht in en slaat er met haar poten naar.
Het ziet er niet uit, maar een lol dat ze heeft.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door