Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2276063
Bora heeft weer een nieuw "kwaaltje"
Ze plast niet tot nauwelijks. 1x per dag haalt ze soms niet eens.
Momenteel zit ze als ik weg ben, los in de gang en gebruikt de gang dan als uitlaatplaats. Eerder zat ze altijd in  de bench, maar tegenwoordig gaat ze gillen in de bench en dat vond de buurman niet zo fijn.
Maar op zich, prima, ik dweil het wel weg. Maar de laatste week/ anderhalve week ligt er bijna nooit meer een plas. Maar buiten plast ze ook bijna niet.
Als ze wel een keer plast, dan stinkt het ook behoorlijk. Maakt niet uit of het een grote of kleine plas is.

Vandaag was het wel anders. Gisteren begin van de middag geplast, daarna niet meer. Vanochtend was haar mandje behoorlijk nat terwijl ze er wel in lag. Dit vindt ze normaal heel erg vies, dus denk dat ze niet gemerkt heeft dat ze geplast had. En stinken...bleh. Vanmiddag lag er een heel klein plasje op het zeil, ook weer stinken.

Ze eet verder wel goed, is gewoon goed levendig, huid voelt niet uitgedroogd. Drinken heeft ze nooit veel gedaan. Ze drinkt nu iig niet minder dan anders.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??
Ik ga er sowieso volgende week mee naar de DA, maar wilde kijken of hier mensen ervaring met dit probleem hebben.
Laatst gewijzigd door choopy op zo 11 mar 2012, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2276380
Maar zou ze dan niet meer aandrang hebben om te gaan plassen?? Ze maakt met uitlaten totaal geen aanstalten.
Maar plasje opvangen gaan we zeker doen, dat moet gewoon even nagekeken worden. Hoop dat ik haar dan zover krijg dat ze wil gaan plassen wanneer ik dat wil........
Door Lizzy
#2276451
Die vieze lucht zou ik ook niet vertrouwen. Even naar de DA met de plas! (desnoods moet de DA de urine via een punctie uit de blaas halen....)
Door Mevroi Kruim
#2276691
choopy schreef: Maar zou ze dan niet meer aandrang hebben om te gaan plassen?? Ze maakt met uitlaten totaal geen aanstalten.
Maar plasje opvangen gaan we zeker doen, dat moet gewoon even nagekeken worden. Hoop dat ik haar dan zover krijg dat ze wil gaan plassen wanneer ik dat wil........
Kan maar hoeft niet, die aandrang.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2278981
Ehhhh ja..... Liz plaste, achteraf bezien, gewoon veel te weinig. Ze ging wel een keer of wat zitten tijdens het wandelen, maar om de een of andere reden plastte ze dus niet goed leeg. Maar dat heb ik nooit gezien, want a; urine loopt het gras/de grond wel in.

Stinken van urine doet mij ook direct aan een blaasontsteking denken; had Liz als jongedame vaak en ook ons Semmetje heeft er een heel aantal gehad.

Ik zou inderdaad zeggen; naar de dierenarts met urine. Desnoods via een punctie (en persoonlijk zou ik er gelijk een echo aan vast laten plakken. Maar dat komt door wat we nu met Liz meemaken  :-\ )
Gebruikersavatar
Door choopy
#2279012
Morgenochtend gaan we met een plasje naar de DA.
Als ze tenminste wil plassen morgenochtend.

Uitgebreid onderzoeken gaan we waarschijnlijk niet doen, aangezien ze nog vele andere problemen heeft.
We zijn een keertje klaar met haar met doktoren.
#2279733
Vanochtend urine weg ggebracht en dat ziet er super uit.
Geen rare dingen, ontstekingscellen, bloed etc. Ook niet te extreem geconcentreerd, ondanks dat de laatste keer plassen gistermiddag is geweest.
Buikje nog bevoelt, geen pijn klachten, houdt geen vocht vast op andere plekken. Oftewel er lijkt niks aan de hand.
Nu proberen haar wat meer te laten drinken om te kijken of ze dan beter plast.
#2284577
Nou slaat het plassen de andere kant op door.
Als ze moet, moet ze en kan ze het niet tot nauwelijks ophouden.

Ik had dat een week geleden ook al een keer gezien, dat ze in haar mand lag en er in gepiest had. Kan een keer gebeuren.
Gisteravond is ze naar mn ouders gegaan omdat ik vandaag een dagopname in het ziekenhuis had. Toen Ray haar ophaalde, stonk ze naar pies. Gisteravond had ze dus voor de bank geplast, terwijl ze daar lag, En net gebeurt het in het biabed. Het zijn geen grote plassen, maar het loopt er wel zo uit.
We hebben haar maar ff onder de douche gedaan, ondanks mn pijnlijke buik, die lucht is ook niet heel erg prettig.
#2285517
Heeft het niet te maken met haar spondylose, Erwin heeft mij verteld over Deja dat de tijd komt dat ze het allemaal niet meer kan binnen houden dat dat te maken heeft met die spondylose, Deja heeft gemiddeld eens in de twee weken eventjes spuitpoep niet zo veel maar ze kan het dan ook niet ophouden.
Het gaat met puur spondy een stuk beter bijna niets meer in huis. Ook geen harde drolletjes meer, dus het werkt wel heb toevallig vanmiddag bij Erwin mijn derde flesje gehaald. Hoe oud is jouw hond eigenlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door