Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#2276232
Teun blieft geen vis, geen panharing, geen sardientjes ,geen zalmmix,  alleen ansjovis, maar daar zit geloof ik niet zoveel in. Vanavond had ik een blikje sardientjes op water meegenomen met de boodschappen en die gingen er in als koek. Die sardientjes zijn volgens mij gekookt, zit daar dan nog wel genoeg aan omega 3 en andere  voedingstoffen in?

Het zou wel een hele makkelijke oplossing voor Teun de miepert.
Door Limpy
#2276241
Anjovis valt toch ook in de categorie vette visjes dus gezond?

Voor mn katten haal ik in de dierenwinkel wel eens blikjes snoezepoes, is puur vis voor huisdierengebruik - dus zonder zout (wel gekookt denk ik) - in 4 smaakjes te krijgen (ook sardien)
Geen idee of daar nog genoeg omega 3 in zit, mijn gevoel zegt van niet maar ze krijg hier sowieso af en toe visolie.
Door M@rina
#2276272
Ansjovis bevat maar 3% vet en 20% eiwit dat valt dus erg tegen...  :-\
Sardientjes bevatten 8 tot 20% vet en 18 tot 22% eiwit, maar is dit ook zo als ze uit blik komen?
Door Nadia
#2276310
Lust hij bijvoorbeeld zalm gekookte, gebakken of gedroogd? Of evt een andere vis? Dan kun je zelf afbouwen met de garing.
Ik dacht dat in blikjes veel zout zit. Als dat niet zo is zou ik het wel voeren, onder het mom beter iets dan niets. Alleen zou ik het voeren als extra en niet mee rekenen in het menu.
Door Limpy
#2276328
In die snoezepoes blikjes zal ws geen zout zitten want voor dierlijke consumptie....
Visblikjes voor humane consumptie anders altijd omspoelen ivm zout.
Door M@rina
#2276338
Nadia schreef: Lust hij bijvoorbeeld zalm gekookte, gebakken of gedroogd? Of evt een andere vis? Dan kun je zelf afbouwen met de garing.
Ik dacht dat in blikjes veel zout zit. Als dat niet zo is zou ik het wel voeren, onder het mom beter iets dan niets. Alleen zou ik het voeren als extra en niet mee rekenen in het menu.
Hij lust wel gerookte zalm..  op een toastje  ;D  maar dat is ook vrij zout....  :( enigzins verwarmde zalmmix laat hij ook links liggen.

Gedroogde witvis vind hij ook lekker maar dat is weer geen vette vis. Tis een zeiksnor  >:(

Ik vrees dat ik toch aan een visolie moet.
Door Nadia
#2276406
De zalmmix van kiezenBrink bedoel je? Die zou ik ook niet blieven. Probeer eens zalmsnippers of desnoods filet. Wel wat duur, maar je kunt met kleine hoeveelheden beginnen. Als hij de smaak kent kun je misschien de mix introduceren. Stap voor stap, kleine beetjes. Al is het een plukje waar je mee begint. Is wellicht even investeren, maar op de lange duur heb je er meer plezier van.
Door M@rina
#2276595
202Spots schreef: Wanneer je naar beneden scrolled dan zie je sardien in olie in blik, en sardien onbereid
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/S/
Dank je wel maar ik heb er niet veel aan dit waren sardientjes in water, niet in olie. dit zal ongetwijfeld van invloed zijn op de voedingswaarde.

@ Nadia, was inderdaad van Kiezenbrink, Saar vrat de bodem bijna uit de bak, teun trok zijn neus er voor op. Haal jij zalm op de markt of zo?
Laatst gewijzigd door M@rina op za 03 mar 2012, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2276988
Op de markt, van de viswinkel, maar net waar ik ben en wanneer ik nodig heb. Je zou kunnen vragen naar zalmafsnijsels. Dit is mooi spiervlees. Soms komt in de vraag en aanbod ook wel eens spiervlees van zalm voorbij.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2277342
Limpy schreef: In die snoezepoes blikjes zal ws geen zout zitten want voor dierlijke consumptie....
Visblikjes voor humane consumptie anders altijd omspoelen ivm zout.
Ik geloof wel dat daar zout in zit hoor. Dat valt dan onder de mineralen.  Daardoor vinden ze het lekkerder.
Ik weet het niet zeker van Snoezepoes, maar in vele blikken met enkel vlees of vis zit het wel.
Zal wel nooit zo veel zijn als blik voor menselijke consumptie maar toch.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2277654
Er staat mineralen bij.
Volgens mij kan zout daar perfect onder.
Als de mineralen gespecifieerd zijn, staat er al eens zout bij...

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik acht het zeker niet onmogelijk dat er gewoon zout in zit.
In sommige brokken zit het ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door