Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2275293
Ramses werd 22 November met een Suprelorin implantaat chemisch gecastreerd.

Citaat
Hij heeft op het trainingsveld altijd een enkele hond ertussen zitten die hij het liefst even ´rechtzet´ omdat deze naar zijn inzicht dominanter is dan hij. En omdat er ook teefjes tussen lopen zal hij naar mijn mening willen laten zien wie hij is. Het is heel moeilijk om hem bij de les te houden als de hormonen door zijn lijf gieren.
Dit was bij Ramses precies hetzelfde, thuis een gehoorzame leuke hond en een dominante, zeer felle onhandelbare draak op het trainingsveld. Totaal geen aandacht voor mij, niet te paaien met wat lekkers, en alles en iedereen (ook bepaalde type mannen in donkere kleding) moesten maar even weten dat HIJ er was. Vreselijke tijd.
Hij was zo onhandelbaar en dominant dat we direct na het implantaat uit de groep zijn gestapt en nu dus 3 maanden buiten de groep (op afstand maar wel zo dat hij de andere honden ziet en hoort) 1 op 1 trainen

Citaat, Het gedrag verergerd eerst even voordat het afneemt.
Na 5 weken! merkte ik pas dat hij rustiger werd, zijn dominante gedrag was echt een ramp omdat het vreselijk toenam de eerste 5 weken na het implantaat.Hij heeft zeker 2 maanden een enorme haaruitval gehad (en dan bedoel ik ook een enorme,het leek wel of ik 5 honden in huis had) en nu is zijn mooie "broek" weg

Citaat, Hij is stukken stabieler geworden. In de groep, loslopend, is hij heel netjes, sociaal en eerlijk. Dat was hij al wel, maar kon van andere reuen die zich met hem bemoeide niet veel verdragen. Nu laat hij netjes zien tot hoever ze kunnen komen, voordat hij uitvalt. Als hij uitvalt is dat gegrond en netjes en stopt hij op tijd. En dat komt weinig voor. Precies, we hebben gisteren hiervan weer een prima staaltje gezien bij de wandeling in Hargen met 8 honden.
Ramses is super sociaal, maakt geen ruzie en gaat een confrontatie nu eerder uit de weg, maar als hij het zat is dan laat hij dat ook flink merken.
Geen watje geworden, maar een leuke, speelse en stabiele hond.
En werd eindelijk wat dikker (hij weegt 45 kilo, staat op 3% en is mager voor zijn 70 cm hoogte)


Prima denk je, en nu?
Nu zag ik net dat zijn ballen alweer flink gegroeit zijn (formaat pingpong).....binnen 2 maanden!!!(duurde immers 5 weken voordat het werkte) en vorige week waren ze nog inimini...
In een week!
Het viel me gisteren en zondag ook op dat hij weer het schuim op zijn bek had (als enige van de
Hij vertoont af en toe weer rijgedrag en is ook al weer afgevallen.

Hier baal ik dus echt enorm van! Wat nu?

1) Opnieuw en zo snel alweer een implantaat laten zetten? Ik weet niet eens of dat alweer kan?
2) Een echte castratie? Weer een narcose en weer haaruitval?
3) Het verder laten uitwerken en kijken wat er gebeurt?

Hij is nog geen 1,5 jaar en misschien gaat het wel beter nu en is afwachten verstandig?
Ik weet het echt niet. Help!
Door Lida. S
#2275407
Ik kan je niet helpen. Hier heb ik echt geen ervaring mee, maar als het mijn hond was zou ik hem castreren. Of dat verstandig is weet ik niet, maar dit zo is het toch ook niet leuk.
Door Ramses1
#2275600
's Nachts wordt er in de regel niet zo driftig gereageerd.
Hihihi ik ben een nachtmens.

Nou, inmiddels gezien dat zijn puspiemel ook weer terug is  >:(
Het werkt dus niet meer of niet meer genoeg.
Vraag is hoe het kan, het is nog nooit eerder voorgekomen, dus dat heb ik weer...
Door saskia37
#2275957
Jeetje zeg! dat is inderdaad wel heel snel, het heeft bij Gillian toch zeker 6 tot 8 maanden gewerkt.
Qua gedrag vond ik hem afgelopen woensdag wel goed, het zal zeker nog wel nawerken, althans denk ik :-\
Ik zou hem wel laten castreren, zoals jezelf al zei, was hij eindelijk weer bereikbaar voor je en vloog hij niet meer naar andere honden toe.
Succes met je mannetje ;)
Door Ramses1
#2276073
Ja bizar he, krap 2 maanden werkzaam...
Toen ik die puspiemel zag wist ik het helemaal zeker, die was al die tijd helemaal weg.

Behoorlijk balen, straks training en eens informeren wat het advies zal zijn.  :(
Door Martine-Tom
#2276080
Als het mijn hond zou zijn zouden zijn ballen eraf gaan ;)
Ok narcose is ook niet alles maar dat is in elk geval 1 malig en dan ben je van die hormonen gedragingen af :)
Door Ramses1
#2276106
Tja, ik had dus voor het implantaat gekozen om deze beslissing nog een half jaartje uit te stellen...

Hij is jong en er wordt hier flink getraind, het implataat was bedoeld om hem rust te geven wat betreft de gierende hormonen en ondertussen hem te trainen, wilde zien hoe hij is met 2 - 2,5 jaar en een paar G&G diploma's op zak. 
....en ik hoop eigenlijk dat hij intact kan blijven.

ppfff
Door Fynn
#2277670
IK heb bij Fynn ook 2x een implantaat laten zetten en de 2e heeft een jaar gewerkt.
De 1e ongeveer 5 maanden.
Als je een castratie nog wil uitstellen zou ik voor een implantaat gaan.
Maar aan de andere kant als je toch op termijn besluit te castreren bespaar je de kosten van het implantaat.

Hier is Fynn uiteindelijk op 5,5 jarige leeftijd gecastreerd najaren van trainen en 2x een implantaat.
Ik vond het vreselijk maar nu na een jaar moet ik zeggen dat het heerlijk is een hond te hebben die niet geobsedeerd is door geurtjes en die veel beter luistert.

Groetjes Rian
Door Kizmoo
#2277693
De honden reageren er verschillend op , soms blijft het echt maanden werken maar soms ook maar enkele
Het hoe en waarom is mij niet meer bekend maar ga eens zoeken op google en tik dan suprelorin in
Onze vorrige RR had er ook een en je zag na verloop van 3-4 weken dat zijn ballen inderdaad kleiner waren
Zijn gedrag was niet echt je van het maar het ging nog
Na een maand of 4 was het einde van de werking in zicht net als jij zag werden zijn ballen ook weer groter
Of het echt heeft gewerkt weet ik niet omdat we enkele maanden later te horen kregen dat hij erg ziek was en het tumor de werking van de chip ongedaan kan maken of tenminste minder doet werken

Maar heeft de DA waar de chip is gezet hier dan niets over verteld , die vvan ons zij dat de werking ook korter kon zijn of dat de werking niet geheel tot zijn recht komt, dit verschild nu eenmaal per hond  , het zijn tenslotte hormonen die ze zo opstandig maken

Groet George
Door Ramses1
#2277810
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Ik baal er nog steeds van, zo snel...maar ja.

Ik zit heel erg te twijfelen wat ik nu moet doen en prakkedenk nog ff door...

Thanks!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door