Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#2274897
Kunnen wormen ook indirect via een mens worden overgebracht?

Mn moeder heeft vorige week een kotsende kat gehad met een 'sliert' in het braaksel, waarschijnlijk worm en ze heeft (iig die kat) een wormenmiddel gegeven (panacur dacht ik). Mn moeder is laatst hier geweest en heeft natuurlijk de katten geaaid.
Ot heeft sinds een aantal dagen hele goede eetlust, terwijl dat meestal niet zo is. Gisteren heeft ze behalve haar eigen ontbijtratje (het was een dikke kleuterrat) ook een half ontbijtkuiken van Sien naar binnen gewerkt en tijdens het avondeten een hele muffin (tussen de 75 en kleine 100 gram). Dat is best veel voor een poesje van 3,5 kilo.
Vandaag hebben ze weer beiden netjes ontbeten, weer in sneltreinvaart. Normaal schranst alleen Sien en eet Ot rustiger, vandaag dus weer niet.
Net kregen ze een dikke gedroogde reep kipfilet, ieder een halve. Ot was heel snel klaar met haar stuk en heeft daarna het stuk van Sien (die liet een gedeelte liggen) ook opgegeten, met de reigertechniek.

Bakken controleren kan, maar ze zetten geen vlaggetje erbij of de drol van hun is. Ook staan hier maar 2 bakken en doordat ik nog veel snot in mn hoofd heb, kan ik niet goed horen wanneer en wie op de bak zit en wat er dan gedaan wordt.
Ik zie geen rare dingen in Ots gedrag, behalve de vreetkicks.
Laatst gewijzigd door koekje op vr 02 mar 2012, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2274906
Volgens mij kan overdracht alleen als je moeder toen met ongewassen handen na t opruimen v/d kots bij jullie is geweest en geaaid heeft. Of dr kat moet ook op dr kleren gekotst hebben en daar heeft ot dan aan zitten flemen....
Gebruikersavatar
Door koekje
#2275950
Dat maakt de kans op wormen gelijk nog kleiner. Waarschijnlijk is ze gewoon bezig een zomerspeklaag aan te leggen.
Zou de hele goede eetlust van Ot iets te maken kunnen hebben met dat ze nu ineens zo gelukkig zijn? Ik snap dat er bij meer activititeit ook meer gegeten dient te worden, maar het is niet dat ze nu ineens in een hele grote villa zitten.
Door Limpy
#2275979
Maar ze doet naturlijk wel meer fitness dmv traplopen en zo...  ;)

Als het je gerust steld zou je iig de drollen paar keer kunnen (laten) bekijken tijdens het scheppen om te zien of daar iets raars aan te zien valt...
#2276024
Ja, Ot vindt de trap erg leuk. Je kan er gewoon vanaf stappen, op racen, met je speelmuis heen en weer overheen, gewoon opzitten alsof je bij het meubilair hoort (er staat een jerrycan ruitenreiniger van meneer) en languit op een tree liggen is ook leuk. Het is ook leuk om samen met Sien op de trap te spelen. Helemaal omdat die wat minder snel is.

Drollen scheppen, bahbah  :P
Toen ik een paar dagen geleden de bakken schoonmaakte, zag ik niets geks. Gewone drollen net als anders. Wel vond ik ze minder vies. Of ze leggen de boel consequent ook ergens anders weg, maar daar heb ik nog helemaal niets van gemerkt (ik ruik nog steeds amper).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door