Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto en Zack
#2274462
Ik was dinsdag bij de da omdat Zack een paar dagen lusteloos was, moeite met overeind komen en aardig aan het sjokken was, s avonds leek het alsof hij koortsig was, kortademig en aan het hijgen. De da kon niets vinden, maar dacht dat hij begin van arthrose heeft en daardoor meer moeite met bewegen en heeft m nu een kuur van 10 dagen rimadyl gegeven. Verder moet hij flink afvallen, zo'n 6 kilo en Tiesto 4 zodat ze beide weer rond de 35 kilo komen. Uiteraard begon ze over speciale dieetbrokken a 70 euries voor 12 kg >:( dacht het niet!! Ze hebben de afgelopen maanden iets minder kunnen rennen omdat ik niet erg fit was en dus niet zo vaak naar het bos geweest dus dat speelt ook mee. Ze krijgen verschillende mixen van herby, zoals kip, eend, paard, rund/fazant wat allemaal toch niet zo heel vet is dacht ik? Ook weleens smuldier. Ze krijgen zo'n 480 gram, nu vanaf dinsdag 450 gram met wat spercieboontjes erdoor. Van de smuldier altijd maar 400 gram met wat boontjes. Zack's probleem, typisch labrador :-[, is dat hij nogal van straat eet dus poep, bananenschillen dat soort dingen, hij is daar zo snel en gehaaid in dat je het vaak niet eens kunt voorkomen..poept wel 3 a 4 keer per dag erg veel dus meeste gaat er ook weer uit ;)
Hoeveel kan ik ze nu het beste geven en aangevuld met welke groentes en miss iets van magere kwark ofzo, zodat het hongergevoel vooral bij zack niet erg wordt aangezien hij dan nog meer van straat gaat eten?
Heb al een staafmixer van mijn ouders geconfisqueerd voor groenteprutje te maken ;) bedankt alvast voor jullie tips! groetjes Sandra
#2274479
Oh ja , ze krijgen hier zo'n 2,5 uur beweging per dag, fietsen is geen optie, Tiesto kan het niet vanwege zijn spieren en Zack omdat anders het vrouwtje dan meer naast de fiets ligt ben ik bang :-[!!
Door job
#2274485
volgens mij gewoon die 450 geven en niks daar extra bij tegen het hongergevoel.
Zou smuldier maar even laten, dat vinden ze hier zelf te vet, vooral die kip.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2274486
Eten ze ook fruit? Ik heb ook een hongerige Beagle die krijgt vers fruit (appel, banaan) en door het eten (gewoon in stukken) en yoghurt. En ik weet niet hoe zeer je gehecht bent aan KVV voeren maar daar houden ze wel een hongeriger gevoel van over dan met BARF omdat ze het zo hap slik weg hebben.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2274498
zou ook op barf gaan , zijn ze langer mee bezich en geeft meer genoegdoening ...
extra groentes zou ook een mogelijkheid zijn , verder zorgen dat je alles goe afweegt enop de snacks let.
hoe er rekening mee dat het wel een paar maanden kanduren eer ze op gewicht zijn
Door DewiSam
#2274510
Net zoals hierboven al gezegd, overstappen naar Barf lijkt mij een heel goede optie.
Hiervan zou je dan wat minder kunnen voeren en ze toch een vol gevoel kunnen geven.
Door Hanny
#2274528
Ik denk, dat een hond van 30 grammetjes minder voer nu zoveel extra honger zal hebben, dat merken ze niet eens.
Nergens iets op uit doen, honger hebben sommige honden toch.
Vraag me wel af, hoe lang het zal gaan duren, voordat er met zo weinig voer vermindering resultaat zal zijn.
Durf je geen barf te geven? Hebben ze iets langer iets te doen, maar voor de vreetzakken zal dat wel nets uit maken.

Hanny
#2274837
Al bedankt voor jullie reacties. Ik zat zelf dus te denken aan 400 gram dus dat zou dan 80 gram minder zijn als wat ik eerst gaf. En ze lusten alles dus ook fruit. Heb weleens over barfen nagedacht, maar mijn ouders geven nog weleens regelmatig de honden te eten dus weet niet of dat handig is, tenzij ik het natuurlijk al in de bakken zou doen en dan in de koelkast, behalve tijdens een weekje weg ofzo dat lukt dan niet met barf.. verder heeft Tiesto wat moeite met slikken en kauwen af en toe dus het grotere botwerk en zelfs een kippenek zou dan niet te doen zijn..zou ik dan een botmix van kip of eend ofzo kunnen doen? Het zou dan sowieso het fijnere werk worden, maar dat is dan toch niet erg mits je maar aan de verhoudingen komt en minimaal 4 diersoorten en evt vis? En maken jullie dan van te voren porties voor een week ofzo? Hoe gaat het dan met ontdooien, omdat je natuurlijk 200 gram orgaan  en 300 gr spiervlees bijv per dag moet gebruiken en het meestal per kilo gaat, maak je porties en weer terug in de vriezer? Volgens de barfrekentool zouden de honden gebaseerd op hun goede gewicht 750 gram barf mogen hebben, is dat niet heel veel en zeker als ik ze nu maar 400 gram kvv ga geven ivm afvallen?
Door Barbaravh
#2274848
Ik vind 400gr weinig voor een labrador. Hier ook een labrador van 32kg die 800gr per dag eet. Kwa beweging krijgen ze voldoende lijkt me.
Ik zou ook overgaan naar barf, is er een reden waarom Tiesto last heeft met kauwen?
Bij barf hoef je niet elke dag compleet te voeren. Ik geef bijvoorbeeld de ene dag een karkas met spiervlees, de dag erna een karkas met orgaan, dan eens vis of pens.
#2274894
Ze wegen nu dus respectievelijk 39 en 41 kilo en kregen dus eerder 480 gr per dag per hond. Ze lopen dus op het moment wat meer ad riem, maar wel ongveer 2,5 uur per dag. Zometeen hopelijk weer meer met de auto naar het bos dan kunnen ze weer meer rennen en zwemmen. Tiesto heeft een soort van spierdystrofie en heeft daardoor ook sneller spiertrillingen, wat minder conditie en is net alsof zijn kaken met bijv een kauwbot verkrampen en dus niet goed kan kauwen en dan slikt ie het vaak zo door met als gevolg dat ik het uit zijn strot kan trekken :-[ dus daarom kunnen grote stukken dan niet gegeven worden, maar zou dus wel een botmix met stukjes orgaan enz of is dan toch kvv handiger? Maar je als je snijlingen of iets geeft is het toch ook al wat grover?
Door chiva
#2275067
Hier ook een  'help mijn hond is te dik "  :biggrin2:
Ons Rottweilerteefje  42 kilo eet 450 gram per dag, minder kan ik er niet geven want dan gaat ze gal spugen.
Vanwege haar HD D gaan urenlange wandelingen niet, maar lopen en fietsen wel veel met d'r.
Geef om toch aan de 500gram te komen vaak (veel) sperciebonen erbij en een paar keer in de week de Fytomix van BIBI. (werkt ook goed tegen poep eten enderg.)
Ze eet zowel KVV als Barf , maar een penslapje en knaagwerk geeft er wel een veel voldaner gevoel.

En een botmix is gewoon een KVV, dus zou dan eerder beginnen met een lap pens of wat zachter botwerk zoals een eendennek.
Door petralita
#2275073
barf was ook mijn eerste reactie, maar als je op kvv wil blijven zou je ze misschien er voor kunnen laten werken?
of het ze in ieder geval moeilijk maken, zodat het niet direct hap slik weg is?
#2275099
Als je ouders af en toe eten geven, kunnen ze op die dagen nog Kvv krijgen. Dat is geen reden om de dagen dat je zelf voert ook maar kvv te blijven geven.  ;)
En verder zou ik proberen verhinderen dat ze van straat kunnen snaaien, anders blijft het inderdaad dweilen met de kraan open. Ik heb over dat onderwerp al topics voorbij zien komen, meestal omdat die honden dan ook echt ziek worden van het snaaien, maar aangezien je hetzelfde wilt bereiken, kunnen de tips daarin ook helpen.

Verder vroeg ik me af of fruit wel een goed idee is, want daar zitten veel koolhydraten in. Worden honden daar niet net dikker van? Het zou volgens mij eerder honger induceren dan verhelpen... Dan zou ik het bij groenten houden en andere zaken die maagvullen maar weinig caloriên bevatten.
#2275101
[quote="chiva"]
Hier ook een  'help mijn hond is te dik "  :biggrin2:
Ons Rottweilerteefje  42 kilo eet 450 gram per dag, minder kan ik er niet geven want dan gaat ze gal spugen.
Vanwege haar HD D gaan urenlange wandelingen niet, maar lopen en fietsen wel veel met d'r.
Geef om toch aan de 500gram te komen vaak (veel) sperciebonen erbij en een paar keer in de week de Fytomix van BIBI. (werkt ook goed tegen poep eten enderg.)
Ze eet zowel KVV als Barf , maar een penslapje en knaagwerk geeft er wel een veel voldaner gevoel.

En een botmix is gewoon een KVV, dus zou dan eerder beginnen met een lap pens of wat zachter botwerk zoals een eendennek.
[/quote]

Helpt het bij jouw hond niet om het te verdelen over twee maaltijden? Kan ze dan niet met minder de dag door?
Het is maar voor als ze echt te dik zou worden. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door