Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2274776
Hallo,

Ik had even een paar vraagjes.
Ik haal mijn karkassen altijd bij mij in de buurt, normaal hebben die ook veel keuze.
Nou kreeg ik de laatste keer te horen dat het wildseizoen voorbij is.
Dit houd in dat ze tot en met oktober alleen kip karkassen hebben.

Nu zit ik dus met het probleem dat ik het liefst zoveel mogelijk diersoorten wil gebruiken in het samenstellen van mijn menu. Maar nu kan ik dus voor mijn karkassen alleen nog kip krijgen.
Er zitten ook geen andere in de buurt waarbij ik karkassen kan krijgen.

Nou vroeg ik me af of jullie misschien andere dingen wisten wat ook onder vleesbot valt?
Ik kan namelijk wel aan eenden nekken komen, maar valt dit dan onder vleesbot of spiervlees?

Verder wou ik graag een kleine hoeveelheid vis toevoegen aan mijn menu,
dit omdat mijn kat na een tijdje mijn eigen maalsel te hebben gegeten in staking gaat omdat hij liever weer de worst van tinlo wil hebben omdat hier makreel in zit!

Ik bestel het meeste van mijn vlees via internet (behalve karkassen) dus hier ga ik de volgende keer ook de makreel bij bestellen. Maar dit kan ik nu nog niet doen omdat ik nog niet hoef te bestellen.

Ik vroeg me af of ik dus voor een keer ook gewoon makreel uit de winkel mee kan nemen?
Zo ja, zijn er dan dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

Gr. Kimberley
#2274802
Wat is voor jou 'in de buurt" ?
Bij de verschillende [internet]leveranciers en de bestel-/vervoerslijntjes in verzamelplaats is een keur aan vleesbot te krijgen
parelhoen, konijn, haas, patrijs, eend, kwartel, duif... alles kan en mag.
Een eendennek is trouwens vleesbot

En natuurlijk mag je ook een verse rauwe makteel uit de viswinkel door je maalsel doen,
zolang t ding maar niet bewerkt [gestoomd, gerookt oid] is
#2274973
In de buurt, is voor mij in ieder geval niet meer dan 20 km, ivm benzinekosten.
Daarom bestel ik ook zoveel mogelijk via internet.
Ik heb alleen zelf geen site kunnen vinden waar echt alles op staat wat ik nodig heb.
Dus daarom haal ik de karkassen bij de winkel hier in de buurt.
Caroba heb voor de rest wel alles wat ik nodig en dan hoef je geen verzendkosten te betalen.
Sommige sites hebben we de karkassen, maar dan moet je of boven de 100 euro bestellen, of je betaald 20 euro verzendkosten. Dit is voor mij niet haalbaar qua geld en ik heb ook niet voldoende vriezer ruimt voor 100 euro aan vlees.

Maar dan kan ik dus wel eenden nekken gaan toevoegen voor meer variatie, dat scheelt al een hoop!
#2274999
Dit was een poelier waar ik bij kwam en die hadden eerst ook erg veel keus, maar nu alleen nog de kip.
Verder zat er nog eentje in de buurt, maar die verkocht dat niet.
Of je moest het de hele parelhoen kopen  :P

Voor de rest verkopen ze hier in de buurt heel weinig qua vleesbot.
#2275266
Misschien kun je meedoen met een groot-besteller bij jou in de buurt? Hondenmensen bestellen vaak forse hoeveelheden bij versleveranciers als Lupa of Herby of Richard en een paar kilootjes erbij is dan geen probleem. Zo bespaar je vervoerskosten en je hebt veel keus. FF spieken in de hondenhoek
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door