Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2274469
Ik geef mijn Berner alleen konijnkk ivm zijn voedselallergie. Ik heb nu wel heel erg kaal bot, nog nooit zo kaal gehad.

Zijn ontlastig is witter en harder, dus ik geef hem extra vlees. Nou vraag ik me af hoeveel percentage bot jullie hiervan zouden geven en hoeveel percentage vlees. Ik geef normaal 50% bot en 30% vlees. De rest organen en hij krijgt geen groente. Ivm zijn eliminatiedieet.

En hoe vinden jullie de kwaliteit hiervan? Ik Barf nog niet zo lang en vraag me af hoe jullie denken over zulk kaal bot. Zouden jullie het in het vervolg weer bij dezelfde leverancier bestellen? Ik heb er €2,50 de kilo voor betaald. In de ene kilo zitten er een paar van dit soort karkassen in. De andere kilo bestaat bijna alleen maar uit dit soort karkassen.

Ik ben de karkassen van Orinake inmiddels gewend en dit is niet te vergelijken. Maar ik moet haar karkassen aanvullen met kk van een internet leverancier, omdat ik gewoon niet genoeg ruimte in mijn vriezer heb.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2274473
Dit is wel heel kaal, dat ze de moeite nemen om het zo ver uit te snijden.

De konijnkk die ik heb zijn juist zeer goed bevleesd en met niertjes er nog in. Ik vind het aardig aan de prijs voor zulk kaal bot.
Door Miranda 1
#2274476
Ja, ik vind het ook vrij duur voor zulk kaal bot.

Mijn streven is ook om zoveel mogelijk via het forum te kopen, omdat de kwaliteit gewoon beter is. En het liefst heb ik ze zonder orgaan, want mijn Berner loopt te miepen met rauwe organen. Dus dat vind ik wel een voordeel dat dat eruit is.

Maar als je bedenkt dat het bij Lupa goedkoper is, maar beter bevleesd. En bij Versvoer is het ietsje duurder, maar ook veel beter bevlees.

Konijnkk via een internetleverancier is gewoon duurder, maar als de kwaliteit goed is vind ik dat geen probleem.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2274495
jammer dat het zo een kaal karkas is :o
zou hier 50% bij geven ( dus als het karkas 150 ram is er 150 gram spiervlees bij voeren naast de gewone hoeveelheid spiervlees.)
zelf zou ik ze dus wel geven met extra spiervlees  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2274574
je kunt het voeren, maar ik zou de helft van het gewicht van het kale karkas  nemen, en dat gewicht  toevoegen om goed vleesbot te krijgen,  en dat gezamenlijk gewicht tellen  als  vleesbot. daarna gewoon verder met de bekende percentages.

is het een idee om  zelf eens naar een plaatselijke poelier of naar de marktpoelier te  gaan met jouw vraag?
Dan ben je niet afhankelijk van IN leveranciers, en  je kunt ook  kleinere hoeveelheden kopen /opslaan.
Ik denk alleen maar even mee  ;)
Laatst gewijzigd door nova op do 01 mar 2012, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2274576
nova schreef: je kunt het voeren, maar ik zou de helft van het gewicht van het kale karkas  nemen, en dat gewicht aan spiervlees  toevoegen om goed vleesbot te krijgen,  en dat gezamenlijk gewicht tellen  als  vleesbot. daarna gewoon verder met de bekende percentages.

is het een idee om  zelf eens naar een plaatselijke poelier of naar de marktpoelier te  gaan met jouw vraag?
Dan ben je niet afhankelijk van IN leveranciers, en  je kunt ook  kleinere hoeveelheden kopen /opslaan.
Ik denk alleen maar even mee  ;)
Door Miranda 1
#2274579
Ik moet het ook wel voeren hoor, want ik heb nu gewoon geen ander karkas. Maar ik zal de hoeveelheid vlees eens flink opvoeren en de hoeveel bot omlaag doen.

De kippenpoelier heeft echt niks voor honden. Ik ben ook een keer op de markt bij een poelier geweest maar die heeft ook niks. Zelfs eend kan hij moeilijk aan komen.

Op zich kan ik er wel makkelijk aan komen hoor. Versvoer zit bij mij een half uur rijden vandaan. Als ik naar Utrecht zou moeten naar de markt ben ik dat ook kwijt.

Het gekke is dat ik een paar weken geleden bij dezelfde leverancier heb besteld en toen was het goed. En nu is het gewoon slecht.

Ik zat er ook aan te denken om hem eens een mailtje te sturen. Ik heb geen idee hoe hij het aangeleverd krijgt en of hij wel weet dat het zo kaal is. Ik heb er namelijk ook kipkk besteld en bij eentje stond het erbij dat het kaal was.

Bedankt voor het mee denken Nova.
Door Miranda 1
#2274584
Ik zit ff te denken.

Hij krijgt normaal 400 gram vlees en 700 gram karkas. Kan ik die 700 gram vervangen door 400 gram vlees en 300 gram karkas? Dat is wel het makkelijk met de porties. Ik moet het straks gaan klaar maken want ik ben vanavond werken. En dan moet mijn vriend het geven.
Door Lizzy
#2274647
mirjansen schreef: Ik geef mijn Berner alleen konijnkk ivm zijn voedselallergie. Ik heb nu wel heel erg kaal bot, nog nooit zo kaal gehad.

Zijn ontlastig is witter en harder, dus ik geef hem extra vlees. Nou vraag ik me af hoeveel percentage bot jullie hiervan zouden geven en hoeveel percentage vlees. Ik geef normaal 50% bot en 30% vlees. De rest organen en hij krijgt geen groente. Ivm zijn eliminatiedieet.

En hoe vinden jullie de kwaliteit hiervan? Ik Barf nog niet zo lang en vraag me af hoe jullie denken over zulk kaal bot. Zouden jullie het in het vervolg weer bij dezelfde leverancier bestellen? Ik heb er €2,50 de kilo voor betaald. In de ene kilo zitten er een paar van dit soort karkassen in. De andere kilo bestaat bijna alleen maar uit dit soort karkassen.

Ik ben de karkassen van Orinake inmiddels gewend en dit is niet te vergelijken. Maar ik moet haar karkassen aanvullen met kk van een internet leverancier, omdat ik gewoon niet genoeg ruimte in mijn vriezer heb.

Afbeelding
2,50 euro voor zulk kaal karkas? Nou, kuch, dat hoefde ik never nooit niet meer zeg. Dit is echt afzetterij, sorry dat ik het zeg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door