Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#227257
Als je perse diarree met een allopatisch middel wilt bestrijden kun je bovengenoemd middel bij de da halen. Je hoeft dan geen visite te betalen. Nu met het barfen hebben mijn honden practisch nooit meer diarree, maar vroeger hadden ze het wel eens en dan gebruikte ik bovengenoemd middel en het is altijd over gegaan na gebruik er van. Blijft de diarree met dit middel dan zou ik snel de da bezoeken, want dan is er iets ernstiger aan de hand.
Laatst gewijzigd door casangio op di 21 dec 2004, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#227265
Ik geloof niet dat ik het hier mee eens ben. Ten eerste vind ik niet dat je er zomaar diarree tabletten in moet stoppen, zonder een beetje te hebben nagedacht wat er aan de hand is. Soms is het namelijk veel beter de diarree niet te stoppen.

Daarnaast hoeft er nog steeds niks ernstigs aan de hand te zijn wanneer dit middel niet direct helpt.

Werkzame stoffen van dit product:
Combinatie van bismuthsubnitraat, kaolien en natuurlijke extracten - voedingssupplement als adjuvans van anti-bacteriële en antiparasitaire behandeling tegen diarree.
Door casangio
#227300
Lizzy schreef: Ik geloof niet dat ik het hier mee eens ben. Ten eerste vind ik niet dat je er zomaar diarree tabletten in moet stoppen, zonder een beetje te hebben nagedacht wat er aan de hand is.

DAT IS ZONDER MEER NIET DE BEDOELING. IK DENK ALTIJD NA VOORALEER IK HANDEL, DUS IK VERWACHT DAT ANDEREN DAT OOK DOEN.

Soms is het namelijk veel beter de diarree niet te stoppen.

WANNNEER IS DAT DAN EN HOE LANG HOU JE DAT DAN VOL??????

Daarnaast hoeft er nog steeds niks ernstigs aan de hand te zijn wanneer dit middel niet direct helpt.

IK BEDOEL HIERMEE ALS HET MIDDEL NIET HELPT DAN MAG DE DIARREE TOCH NIET TE LANG AANHOUDEN I.V.M. UITDROGING WAT WEL SNEL KAN GEBEUREN.

Werkzame stoffen van dit product:
Combinatie van bismuthsubnitraat, kaolien en natuurlijke extracten - voedingssupplement als adjuvans van anti-bacteriële en antiparasitaire behandeling tegen diarree.

IK BEN OOK NORMAAL NIET VOOR ALLOPATISCHE MIDDELEN MAAR DIT IS NAAR MIJN ERVARING TOCH WEL GOED, NA DRIE TABLETTEN WAREN ZE ER ALTIJD VANAF.
HEB MISSCHIEN GELUK GEHAD, WIE ZAL HET ZEGGEN ;) ;)

NATUURLIJK KUN JE ALTIJD OP TORMENTAVENA EN AL DIE ANDERE HOMPEOPATISCHE PRODUCTEN TERUG VALLEN. MEN RAADT OOK AAN OM ZE EEN DAG GEEN ETEN TE GEVEN, NOU DAT IS VOOR MIJI GEEN OPTIE WANT DAAR KRIJGEN ZE DAN ROMMELENDE DARMEN VAN. GELUKKIG HEBBEN ZE HET AL MEER DAN EEN EN DRIEKWART JAAR GEEN DIARREE MEER GEHAD.

Laatst gewijzigd door casangio op di 21 dec 2004, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#227308
Juliette de Bairacli stopt de diarree nooit zelfs. Zij stelt dat er altijd een goede reden is dat het lichaam aan de diarree gaat. Dit is (volgens haar) een natuurlijke reactie van het lichaam om van z'n afvalstoffen af te komen of van de stoffen af te komen die de diarree veroorzaakt. Hier ben ik het dan persoonlijk ook niet echt mee eens.

Maar, soms zit er wel wat in. Stel, er is diarree ontstaan door bacterieen, dan moet je de boel echt niet stoppen en niet eens willen proberen. Want, het lichaam probeert op deze manier de bacterieen versnelt het lichaam uit te helpen. Door de diarree te stoppen kun je de boel zelfs verergeren.

Natuurlijk is er dan nog dunne-darm diarree en dikke-darm diarree. En er bestaat nog een combinatie van deze twee.

Dunne darm-diarree: grote hoeveelheden waterige ontlasting. De hond is vaak misselijk en kan ook braken. Dit veroorzaakt dan mogelijk een snelle uitdroging, zeker bij pups! Wanneer er bloed bij de ontlasting zit, dan wordt de ontlasting zwart van kleur.

Dikke darm-diarree: De ontlasting is brijerig of slijmerig. De hond kan de ontlasting niet goed ophouden. Als er bloed bij de ontlating zit, dan is deze rood. Meestal is er bij deze diarree geen sprake van misselijkheid en braken.

Oorzaken van diarree zijn legio! Voorbeelden:

*Bacteriele infectie
*Virale infectie
*Parasieten
*Giardia infecties en Isospora infecties (1-cellige parasieten)
*Pancreas problemen
*Lever problemen
*Nier problemen
*Voedselintolerantie
*Spijsverteringstoornissen door voedsel
*Chronische diarree veroorzaakt door auto-immuunziektes
*Kanker
*Psychisch

En ik snap natuurlijk wel dat jij het niet bedoelde van "niet nadenken, gewoon Finidiar gaan halen", maar er zijn altijd mensen die zo'n bericht lezen en het wel direct letterlijk nemen. En om deze reden heb ik er toch even op gereageerd ;).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 dec 2004, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#227314
Lizzy schreef: Juliette de Bairacli stopt de diarree nooit zelfs. Zij stelt dat er altijd een goede reden is dat het lichaam aan de diarree gaat. Dit is (volgens haar) een natuurlijke reactie van het lichaam om van z'n afvalstoffen af te komen of van de stoffen af te komen die de diarree veroorzaakt. Hier ben ik het dan persoonlijk ook niet echt mee eens.

Maar, soms zit er wel wat in. Stel, er is diarree ontstaan door bacterieen, dan moet je de boel echt niet stoppen en niet eens willen proberen. Want, het lichaam probeert op deze manier de bacterieen versnelt het lichaam uit te helpen. Door de diarree te stoppen kun je de boel zelfs verergeren.

Natuurlijk is er dan nog dunne-darm diarree en dikke-darm diarree. En er bestaat nog een combinatie van deze twee.

Dunne darm-diarree: grote hoeveelheden waterige ontlasting. De hond is vaak misselijk en kan ook braken. Dit veroorzaakt dan mogelijk een snelle uitdroging, zeker bij pups! Wanneer er bloed bij de ontlasting zit, dan wordt de ontlasting zwart van kleur.

Dikke darm-diarree: De ontlasting is brijerig of slijmerig. De hond kan de ontlasting niet goed ophouden. Als er bloed bij de ontlating zit, dan is deze rood. Meestal is er bij deze diarree geen sprake van misselijkheid en braken.

Oorzaken van diarree zijn legio! Voorbeelden:

*Bacteriele infectie
*Virale infectie
*Parasieten
*Giardia infecties en Isospora infecties (1-cellige parasieten)
*Pancreas problemen
*Lever problemen
*Nier problemen
*Voedselintolerantie
*Spijsverteringstoornissen door voedsel
*Chronische diarree veroorzaakt door auto-immuunziektes
*Kanker
*Psychisch

En ik snap natuurlijk wel dat jij het niet bedoelde van "niet nadenken, gewoon Finidiar gaan halen", maar er zijn altijd mensen die zo'n bericht lezen en het wel direct letterlijk nemen. En om deze reden heb ik er toch even op gereageerd ;).
Ik snap je wel hoor en ik vind het goed dat je er een weerwoord bij voegt want daar is een forum ook voor bedoeld en meerderen weten veel meer dan 1 individu ;) ;) ;) ;)

Trouwens bedankt voor de boorbeelden, had i k niet eens bij stilgestaan.
Laatst gewijzigd door casangio op di 21 dec 2004, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#227411
CaSanGio schreef: Als je perse diarree met een allopatisch middel wilt bestrijden kun je bovengenoemd middel bij de da halen.
Wat bedoel je met allopatisch? Finidiar Forte is een voedingssuplement met natuurlijke extracten. Het is dus niet direct een allopatisch "geneesmiddel".

Gr.
Linda
Door Breezer
#227428
Ik heb hier standaart een doosje Finidiar in de kast liggen. Maar heb het al heeeeeel lang niet meer gebruikt. Ik geef het aan Breezer als de diarree na twee dagen nog waterig is. Is het na twee dagen al wat dikker dan geef ik het niet.
Door willemiep
#227795
Wat geven jullie te eten aan honden met diarree? Siemen heeft vanochtend maar liefst 3 x gediarreerd en gister had hij het al af en toe. Ik heb hem net op 500 mg tabletten vitamine C gezet tegen voorhuidsontsteking dus daar zijn we voor de zekerheid maar even mee gestopt. nou is er nog een kans op een virusje (het schijnt te heersen?) of iets anders vervelends.

Van mijn vorige dierenarts moest ik hem gekookt rijstwater of bouillon van kipfilet geven, en dan later wat gekookte rijst met kip. Helemaal laten vasten lijkt me niet goed omdat hij last van zijn maag krijgt als hij te lang nuchter is (braken enzo). Vanochtend heeft mijn man hem zijn normale poritie carnibest gegeven en ik ga zo kijken of hij tijdens de boswandeling normaal poept. Anders wordt het misschien toch maar bouillon ofzo (aangevuld met tips van jullie?). Ik wilde ook vast kruidenmix van carnibest halen en dit bewaren om hem weer te helpen aansterken als het ergste achter de rus is (hopen dat dat nu al het geval is).

Suggesties zijn welkom!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#227805
willemiep schreef: Wat geven jullie te eten aan honden met diarree? Siemen heeft vanochtend maar liefst 3 x gediarreerd en gister had hij het al af en toe. Ik heb hem net op 500 mg tabletten vitamine C gezet tegen voorhuidsontsteking dus daar zijn we voor de zekerheid maar even mee gestopt. nou is er nog een kans op een virusje (het schijnt te heersen?) of iets anders vervelends.

Van mijn vorige dierenarts moest ik hem gekookt rijstwater of bouillon van kipfilet geven, en dan later wat gekookte rijst met kip. Helemaal laten vasten lijkt me niet goed omdat hij last van zijn maag krijgt als hij te lang nuchter is (braken enzo). Vanochtend heeft mijn man hem zijn normale poritie carnibest gegeven en ik ga zo kijken of hij tijdens de boswandeling normaal poept. Anders wordt het misschien toch maar bouillon ofzo (aangevuld met tips van jullie?). Ik wilde ook vast kruidenmix van carnibest halen en dit bewaren om hem weer te helpen aansterken als het ergste achter de rus is (hopen dat dat nu al het geval is).

Suggesties zijn welkom!
Gitte is ook pas ziek geweest, hevig braken en spuitpoep :-X. Die heb ik een dag niets te eten gegeven (ze had zelf ook geen trek), daarna de porties qua hoeveelheid langzaam opgebouwd en wat extra kruidenmix gegeven voor de maag/darmen én als vulling.
Wel heb ik haar gelijk toen ze ziek werd Okugest (VSM) tabletten gegeven (4 x daags 2) en pro-bioticacapsules (2x daags 1).

Maar bij Siemen kan de oorzaak ook in de vit-C tabletten liggen, er zijn namelijk honden die hier diaree van krijgen.
Beterschap ;).
Door ziggyguapa
#1699674
Hoeveel kruiden mix geef je dan?
Ik heb bij de natuurwinkel pro biotica gaan halen en ze raadde me aan om Udo's choice children's blend probiotica te geven
Door hamada
#1699815
Meestal reageren ze hier goed op okugest en als dat niet werkt dan haal ik inderdaad finidiar.
Afgelopen weken op vakantie in Zweden reageerde Ramses niet op de okugest en had hij buikpijn, diarree en wilde niet eten. De dierenarts vertelde dat er meer buitenlandse honden last van hadden en gaf een spuit metacam en ga Pro kolin+ (met probiotica) mee. Ik kende het niet, maar het hielp erg goed.
Kent iemand het middel? Al zoekend op internet viel me wel op dat het in Nederland wel twee of drie maal zo duur is als in Duitsland of Engeland (of Zweden), waar het klaarblijkelijk een gangbaar product is. Ik overweeg ook maar wat te bestellen voor eventuele maag/darm problemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door