Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Moos
#227413
Moos krijgt nu een jaar vers, en daar doet hij het zo onwijs goed op dat ik de katten eigenlijk ook vers wil geven. Het probleem zit 'm erin dat ik hier alleen maar Rodi kan krijgen, en geen kvv voor katten (kunnen ze in de dierenwinkel hier ook niet bestellen helaas....)

Nu zit ik er al een tijdje aan te denken om dan maar zelf samen te gaan stellen. Ik dacht dat ik begrepen had van het lezen hier dat dat bij katten wat minder ingewikkeld is dan bij honden, of is dat niet zo?

Maar nu heb ik geen flauw idee hoe ik dan moet beginnen. Ik zat te denken om misschien eerst alleen maar in het weekend te gaan barfen, zodat ik eerst behoorlijk wat aan kan rommelen (en kan kijken of Sam-poes het unberhaupt eet, Mats van 7 maanden eet ook Rodi lamshart en af en toe een hapje mee met Moos, dus daar verwacht ik geen problemen mee. Sam-poes lust dat--nog-- niet....), zonder dat er tekorten ontstaan.

Wat raden jullie me dan aan om mee te beginnen?
Laatst gewijzigd door Moos op di 21 dec 2004, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227418
het is zeker niet makkelijker om met katten te barfen als met honden, en dan niet om het barfen zelf maar puur om het feit dat katten moeilijker te overtuigen zijn dan honden.
In principe is barfen niet echt moeilijk als je maar varieerd en je natuurlijk wel inleest.
Wat vreemd dat jullie dsz geen kvv voor katten kan bestellen, ik neem aan dat hij wel prins produkten verkoopt, prins heeft ook een versvlees voor katten.

Bij katten barf staan ook wat menuutjes waar je al mee aan de slag kan. http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=3508
Laatst gewijzigd door sylvia op di 21 dec 2004, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#227420
sylvia schreef: ik neem aan dat hij wel prins produkten verkoopt, prins heeft ook een versvlees voor katten.
Nou, da's dus het vreemde. Ze verkopen prins, en ik het specifiek om het versvlees van prins gevraagd. Ze hadden daar een foldertje van prins waar helemaal niks over vers in stond ???
Vervolgens hebben ze met een aantal mensen gebeld en kwamen ze met de mededeling dat ze dat niet konden bestellen, want ze kenden de contactpersoon niet ofzo........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227454
Moos schreef: Nou, da's dus het vreemde. Ze verkopen prins, en ik het specifiek om het versvlees van prins gevraagd. Ze hadden daar een foldertje van prins waar helemaal niks over vers in stond ???
Vervolgens hebben ze met een aantal mensen gebeld en kwamen ze met de mededeling dat ze dat niet konden bestellen, want ze kenden de contactpersoon niet ofzo........
http://www.prinspetfoods.nl/consum/kat/totalcare.html


is dus erg vreemd, ik neem aan dat ze een vertegenwoordiger hebben en dar kunnen ze dit gewoon bestellen.
Door An
#227512
Ik vind het voor de katten best simpel. Als ze de dingen niet in stukken willen haal je een vleesmolentje en maal je alles en heb je je eigen KVV. Het is nog stukken goedkoper ook ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227540
An schreef: Ik vind het voor de katten best simpel. Als ze de dingen niet in stukken willen haal je een vleesmolentje en maal je alles en heb je je eigen KVV. Het is nog stukken goedkoper ook ;D
Ik ben het niet met je eens dat als je het vlees door de molen gooit dat je dan een kvv hebt dat is wel erg simplistisch gesteld, dan zul je er wel een komplete maaltijd van moeten maken. en barf is toch dat je over een periode zorgt dat ze alles binnen krijgen.
Door An
#227687
aaaaaaaah had ik een heel stuk getypt, crasht de browser...

Ok ik zei dussssss haha

nee tuurlijk niet alleen vlees, ook botten en organen en groenten natuurlijk en dan wat lijnzaadolie, een eitje wat probiotica.

Ik heb het zo gedaan toen ze heel klein waren en nu gaan we stilaan over op grotere dingen zoals vleugeltjes enzo.

Ik wilde maar zeggen dat het voor een kat die moet beginnen denk ik handiger is met malen te beginnen als ze wat kieskeurig zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227783
An schreef: aaaaaaaah had ik een heel stuk getypt, crasht de browser...

Ok ik zei dussssss haha

nee tuurlijk niet alleen vlees, ook botten en organen en groenten natuurlijk en dan wat lijnzaadolie, een eitje wat probiotica.

Ik heb het zo gedaan toen ze heel klein waren en nu gaan we stilaan over op grotere dingen zoals vleugeltjes enzo.

Ik wilde maar zeggen dat het voor een kat die moet beginnen denk ik handiger is met malen te beginnen als ze wat kieskeurig zijn.
ja ik wist wel dat je er meer indeed alleen had je dat niet neergezet en aangezien er veel mensen hier lezen die nog maar beginnen, is het wel van belang daar duidelijk in te zijn dat alleen het malen van het vlees niet betekent dat het dan een kvv is. En dat kunnen ze nu dus ook lezen ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door