Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2273656
Als ik verse zalmkoppen krijg dan vries ik die altijd eerst 2-3 weken in voordat ik ze aan de honden geef.
Nu ligt er ook altijd visafval in mijn vriezer (verschillende repen visvlees, koppen van diverse vissen, zalmgraten ed) waar de honden dol op zijn, dus 1x in de 2 weken krijgen ze dat als maaltijd met wat spiervlees.
Zo ook overmorgen, alleen heb ik nu niets meer in de vriezer liggen zag ik net .....

Gelukkig krijg ik straks een nieuwe lading vis, maar zou ik dat overmorgen al kunnen geven ? Of moet ik dat ook 2-3 weken invriezen voor ze dat kunnen eten ? Zo ja, dan doen ze het donderdag maar met complete patrijsjes die ik nog ergens onderin mijn vriezer vond  :-\
#2273685
Ik heb begrepen dat zalm 10 dagen in de vriezer hoort te liggen, maar pin me daar niet op vast.
10 Dagen is blijkbaar niet genoeg.
Je kunt hem vernietigen door het vlees een paar dagen ingevroren te houden in een professionele diepvries (-18 °C) of een paar weken in een gewone diepvries voor huishoudelijk gebruik (-12 °C)."
Laatst gewijzigd door Limbabnees op wo 29 feb 2012, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2273718
Edit: Tekst van Lizzy uit 2008, gevonden op trefwoord zalmparasiet: 
"Zalm – de zalm in het noordwesten van de Atlantische Oceaan (Alaska, Brits Columbia, Washington en Oregon) kan soms een parasiet bij zich dragen (rickettsia die meekomt met leverbot) die ook honden aanvalt. Alle soorten zalm kunnen deze parasiet bij zich dragen, maar hij zit nooit in zoetwatervis. Je kunt hem vernietigen door het vlees een paar dagen ingevroren te houden in een professionele diepvries (-18 °C) of een paar weken in een gewone diepvries voor huishoudelijk gebruik (-12 °C)."


Meestal word 't tussen de 2 -3 weken ingevroren..
Kan je andere vis (zoetwater vis) herkennen en dat er tussen uit halen misschien?
#2274825
Lizzy schreef: Sinds ik van, volgens mij was het het Barfplaats lid Pike, een keer een sardien of makreel met wormpjes heb gezien, sindsdien vries ik alle vis eerst in.
Jakkes  :o
Gelukkig vond ik gister bij herverdelen nog 1 zak "oude" vis, dus krijgen ze morgen mooi die vis en is deze lading bij de volgende portie goed  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door