Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Benchy
#2273483
Ik heb een boomertje van 10 jaar en hij heeft een hele lange tijd last gehad van korstjes op de huid, jeuk en hij stonk. Ben nu ongeveer 5 weken bezig met vers vlees en Velcote. Brokjes krijgt hij alleen waar  aardappelen, spelt en zalm in zitten.Het gaat nu best goed met Benchy de huid is zeker voor 75% verbeterd. Hij krijgt op dit moment carnibest eend, wat kan ik in plaats van carnibest ook geven want hij vind dit niet zo lekker.

Groetjes Maria
Door tt-tjes
#2273559
Toch zou ik stoppen met brokjes. Desnoods een beetje warm water over zijn kvv dat het wat sterker gaat ruiken. Als je brokjes blijft geven leert hij dat als hij her vlees niet eet hij toch iets anders krijgt.
Door job
#2273567
afhankelijk van hie actief een hond is en hoe snel hij verbrand.
Mijn Whoopy is 7,4 kilo en krijgt 2 x 80 = 160 gram vlees per dag.
Door nienk
#2273603
wat is velcote en waarom geef je dat?

de brokjes zou ik ook achterwegen laten en een merk vers vlees geven dat compleet is, zonder granen en rijst en liefst ook zonder andere toevoegingen.

in carnibest eend zit rijst.
Door Benchy
#2273616
Velcote is olie, wat ik elke dag onder het vlees doe. Vanaf dat hij dat krijgt heeft hij een veel mooiere vacht en geen korstjes meer op de huid. Jeuk is ook bijna helemaal weg.
Door nienk
#2273620
[quote="Benchy"]
Velcote is olie, wat ik elke dag onder het vlees doe. Vanaf dat hij dat krijgt heeft hij een veel mooiere vacht en geen korstjes meer op de huid. Jeuk is ook bijna helemaal weg.
[/quote]

ok. top dat het voor jou hondje zo goed werkt!
Door Martine.
#2273676
Je zegt dat je hond vers niet graag eet maar eend is van veel honden niet bepaald het favoriete vlees. Misschien zou je eens andere diersoorten kunnen proberen en desnoods een ander merk.
Door Benchy
#2273688
Ik zou dat ook graag wel willen. Ik ben op zoek naar vlees  waar geen groente in zitten en het moet glutenvrij zijn, maar ik weet niet welk vlees dat is??
Door Suzanne
#2273708
[quote="Benchy"]
Ik zou dat ook graag wel willen. Ik ben op zoek naar vlees  waar geen groente in zitten en het moet glutenvrij zijn, maar ik weet niet welk vlees dat is??
[/quote]

De carnibest "diabetes'  is zonder rijst en dus glutenvrij dacht ik.
Wat je kunt doen is kijken naar Smuldier, dat is in ieder geval glutenvrij (de Vlees Compleet-versie) maar ik ben er niet 100% zeker van dat er geen groente in zit. Ik dacht het niet!
Smuldier is bij Jumbo supermarkten verkrijgbaar (onder andere) voor iets van 60 cent per 400 gram.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door