Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2270863
Quinta moet in maart eigenlijk gevaccineerd worden, maar ik doe mee met het titeren 2 juni in Rotterdam.

Zal ik haar in maart wel tegen Weil laten enten? Ze zwemt wel, zelfs met de kou wilde ze het water nog in  :-\
En doet de dierenarts als ik dat vraag de enting apart?
Of is het verstandiger om te wachten tot 2 juni?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2271678
In principe is Weil apart te zetten en als je 'm toch laat zetten, dan liever in maart dan juni.

Of je da ook apart wil enten is natuurlijk de vraag. Niet alle da's hebben de aparte oplosmiddelen daarvoor in huis. Even overleggen dus.
Door ChantalKrijn
#2271771
Als ik van te voren bel (om de afspraak te maken) kan ik dat er toch gewoon bij zeggen? Dan kunnen ze het eventueel bestellen ofzo?

Maar dan doe ik het inderdaad in maart  :)
Door Suzanne
#2271824
ChantalKrijn schreef: Als ik van te voren bel (om de afspraak te maken) kan ik dat er toch gewoon bij zeggen? Dan kunnen ze het eventueel bestellen ofzo?

Maar dan doe ik het inderdaad in maart :)
Zo zou ik het ook doen, maar echt HEEL nadrukkelijk aangeven dat je echt alleen weil wilt; niet "ergens in opgelost".
Kans bestaat dat je DA het niet heeft en niet wil bestellen omdat hij dan met de nodige entstof blijft zitten die hij verder nergens kwijt kan ;-)

En, vlak voordat de spuit erin gaat, NOGMAALS vragen "ho, wacht, ik wil heel zeker weten dat ECHT alleen weil erin gaat".

Gelukkig doet mijn DA dat, maar ik hoor ook verhalen van mensen die het zo aangaven en waar toch nog een andere entstof bijzat "want dat deden ze altijd zo en dat bedoelde je toch zo?"

Suzanne
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2271829
Suzanne schreef: Zo zou ik het ook doen, maar echt HEEL nadrukkelijk aangeven dat je echt alleen weil wilt; niet "ergens in opgelost".
Kans bestaat dat je DA het niet heeft en niet wil bestellen omdat hij dan met de nodige entstof blijft zitten die hij verder nergens kwijt kan ;-)
Weil zit niet ergens in opgelost, het is een losse enting die je kan gebruiken om andere entstoffen in op te lossen. Tenminste als de dierenarts het schema van nobivac hanteert.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2271834
*Dorothea* schreef: Weil zit niet ergens in opgelost, het is een losse enting die je kan gebruiken om andere entstoffen in op te lossen. Tenminste als de dierenarts het schema van nobivac hanteert.
Dus als je niet de volle hap wilt, moet er eigenlijk voor de DHP een extra oplosmiddel komen?
Door Lizzy
#2271990
Angelique schreef: Dus als je niet de volle hap wilt, moet er eigenlijk voor de DHP een extra oplosmiddel komen?
Yep.
Door Suzanne
#2272356
*Dorothea* schreef: Weil zit niet ergens in opgelost, het is een losse enting die je kan gebruiken om andere entstoffen in op te lossen. Tenminste als de dierenarts het schema van nobivac hanteert.
excuus, dan heb ik het verkeerdom onthouden.
Ik zat er destijds ook mee dat ik echt alleen weil wilde en bij die DA ging 'm dat niet worden "dat bestond niet" was zijn antwoord.
Gelukkig weet ik inmiddels beter ;-)

Suzanne
Door Bieke
#2272384
Het valt me iedere keer weer op, hoe weinig de meeste dierenartsen over vaccinaties weten.Ik ben geabonneerd op Dogs Naturally en daar staat iedere keer wel een artikel in over vaccinaties. In dit nummer was een artikel over wat dierenartsen geleerd hadden over vaccinaties. Dat was niet veel. En over bijwerkingen van vaccinaties weten ze ook weinig en dat willen ze ook niet weten.
Lepto is een vaccin met voor mij (en ik heb waterhonden) veel te veel bijwerkingen heeft. Vooral neurologische. Ik heb 2 honden gehad die autistisch waren. En de jongste heeft van de ene vaccinatie die ze gehad heeft ook neurologische schade opgelopen. Ze is overgevoelig voor geluid.
Ik vind de schade die deze vaccinatie kan richten veel te groot.
Ik weet niet hoe oud je hond is en van welk ras hij is, maar jonge en kleine hondjes lopen het meeste risico.
Hoe groot de kans is, dat hij lepto op loopt? Ik vaccineer nu 13 jaar niet meer en mijn honden zitten altijd in het water. Ik heb vandaag al 3 keer gestofzuigd. Zwemmen en graven.
Door ChantalKrijn
#2272441
Quinta is 7, en een Franse Bulldog. Normaal zwemmen die niet echt maar ik heb geloof ik een kruising met een labrador want ze springt overal in  ;D
Hier hebben we veel parkjes met stilstaand water, en ik heb gelezen dat je in Zuid-Holland het meeste risico loopt  :-\
Door judith1967
#2273325
Tja ik heb dan geen franse bull,maar hier ook zo waterrat,en veel stilstaand water!!
En Dorian springt echt inelke sloot,bagger of schoon maakt voor hem niet uit.
Ik wil ook alleen de Weil laten enten,want de rest is niet nodig,daar heeft Dorian genoeg antistoffen tegen.
dus ik ga ook even rondbellen of hier een Da is die alleen Weil ent.
Mocht jij er eentje tegen komen,dan hou ik mij aanbevolen,Chantal ;)(zover wonen wij niet van elkaar af,dus dan rij ik liever een stukkie verder)
Door ChantalKrijn
#2273436
judith1967 schreef: Tja ik heb dan geen franse bull,maar hier ook zo waterrat,en veel stilstaand water!!
En Dorian springt echt inelke sloot,bagger of schoon maakt voor hem niet uit.
Ik wil ook alleen de Weil laten enten,want de rest is niet nodig,daar heeft Dorian genoeg antistoffen tegen.
dus ik ga ook even rondbellen of hier een Da is die alleen Weil ent.
Mocht jij er eentje tegen komen,dan hou ik mij aanbevolen,Chantal ;)(zover wonen wij niet van elkaar af,dus dan rij ik liever een stukkie verder)
Ik ben op zoek haha, want die DA waar ik zat ga ik natuurlijk niet meer heen ::)
Als jij er 1 vindt laat je het dan ook weten? ;)
Door judith1967
#2273705
ChantalKrijn schreef: Ik ben op zoek haha, want die DA waar ik zat ga ik natuurlijk niet meer heen ::)
Als jij er 1 vindt laat je het dan ook weten? ;)
Ja tuurlijk!!! ;)
Door Suzanne
#2273709
Atjo Westerhuis van WHG Dodewaard snapt dit soort verzoeken mbt entingen.

Hij is wel duurder dan een "gewone DA' maar goed... ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door