Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hapschaartje
#2272457
Hallo vrienden,
Ik ben nog tamelijk nieuw hier. Heb wel links en rechts, onder en boven wel al een en ander gelezen en ben dus heel blij met dit forum.
Mijn Rottweilerteefje is hoog zwanger, moet eind van deze week bevallen. Lekker spannend...
Nu ben ik op zoek naar geitenmelk, vers of in diepvries, voor het geval moeders niet genoeg melk mocht hebben, of er een pup niet goed zal kunnen drinken en natuurlijk voor het afspenen van de pups over een week of vier - vijf.
Ik woon in Nieuw-Vennep, dat is in de Haarlemmermeer en in de wijde omtrek geen geitenfokker te bekennen. Weet iemand misschien een adres voor mij?
Ik dacht lekker makkelijk te doen en de puppymelk van Hope Farms aan te schaffen, maar ben drie keer in de rondte gestuiterd van schrik toen ik de prijs hoorde.
Heimwee naar België....  :help:
Door Lizzy
#2272504
Zeker spannend! Houd je ons op de hoogte van hoe de bevalling gaat?

De puppymelk van Farmfood is erg goed.

Ik ben van mening dat je gewone geitenmelk niet als vervanger voor moedermelk kunt gebruiken trouwens. Dat is niet compleet genoeg.

In Zoeterwoude zit een geitenboerderij. Da's 20 minuten rijden:

http://www.hetgeertje.nl/
Door ashley
#2272569
Van geitenmelk voor pups weet ik niks af, maar geitenmelk kun je volgens mij ook krijgen op de geitenboerderij in het Amsterdamse bos. Niet zo ver bij je vandaan.
Door franca
#2272609
Geitenboerderij in Amstelveen, in het Amsterdamse bos kan je het daar niet krijgen?
Vlak bij Schiphol-oost dus ook redelijk dichtbij Nieuw-Vennep.

Oeps, was al geroepen :-[
Laatst gewijzigd door franca op di 28 feb 2012, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door madeleine
#2272632
Ik kan je weining helpen. In brabant heb ik een poging gedaan om geitenmelk te vinden maar helaas nog niet gelukt.
Wel kamelen en paardenmelk..
Door miruske
#2272930
Ik woon in Eindhoven en voerde mijn teef af en toe bij met geitenmelk die je gewoon bij de albert heijn kunt kopen. Staat bij de houdbare melk. Toen ik eens een pup had die ik moest (bij) voeren ben ik voor melkpoeder gegaan die jezelf aan moet maken. De temperatuur van bijvoeren komt wel heel nauw houd dat in de gaten als je pups moet voeren
Door Hanny
#2272940
Ik zou  voor heel jonge pupjes liever voor pupmelk gaan. Die van Farmfood is op basis van geitenmelk.
Het lijkt me, dat dat toch is afgestemd op de behoefte van pups.

Hanny
Door evenstar
#2272964
Geitenmelk kun je bij elke goed gesorteerde supermarkt kopen maar het is geen vervanger voor puppymelk. Puppy's krijgen tekort aan bepaalde voedingsstoffen .Bestel dan bv bij Dursydog een pot farmfood puppymelk op basis van geitenmelk. Een pot farmfood puppymelk is ook goedkoper in gebruik als geitenmelk weet ik uit ervaring.
Door MirandaK
#2273358
Als je je geitenmelk bij het Geertje bestelt moet je er even rekening mee houden dat je je bestelling vantevoren moet doorgeven per mail of telefoon en dat het alleen op zaterdag afgehaald kan worden. De flessen waar de melk in zit zijn statiegeldflessen (van glas).

De geitenmelk van het Geertje is rauwe geitenmelk, de geitenmelk uit de supermarkt is niet rauw, dus daar zit wel verschil in. Hier vinden ze allebei de soorten even lekker!

Carnibest heeft overigens ook puppymelk, die is zelfs biologisch, misschien zit er een dealer bij je in de buurt?

Veel succes met de aanstaande bevalling!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door