Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#226752
Kan het zijn dat een hond die regelmatig zand eet een mineralen tekort heeft??????
Door Lizzy
#226759
Kan, maar hoeft niet. Het kan ook een stofwisslingsstoornis of gedragsprobleem zijn.

In de homeopathie zouden we deze hond een specifiek middel geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#226773
Och, dat is een idee. Onze oude Babs is ineens zand aan het eten. En dan realiseer ik me niet dat ik mijn eigen honden ook met homeopathie kan behandelen!
Dank je voor de tip, Lizzy.
Door Lizzy
#226780
Hitam schreef: Och, dat is een idee. Onze oude Babs is ineens zand aan het eten. En dan realiseer ik me niet dat ik mijn eigen honden ook met homeopathie kan behandelen!
Dank je voor de tip, Lizzy.
;D

Ach Tannetje, bij de timmerman hangen de deuren thuis ook wel eens scheef in de posten ;D!
Door Lizzy
#226782
Trouwens wel frappant: zo vergeet ik altijd dat ik mijn eigen honden of echtgenoot Reiki kan geven als er wat aan de hand is....!
Door casangio
#227305
Lizzy schreef: Kan, maar hoeft niet. Het kan ook een stofwisslingsstoornis of gedragsprobleem zijn.

In de homeopathie zouden we deze hond een specifiek middel geven.
Even nog een vraagje: specifiek middel, zoals?????
Door Lizzy
#227310
Ja, specifiek bij het eten van zand (dus niet bij andere vreemde eetlust!!) kun je Tarantula D30 proberen. Een maal daags 1 dosis, gedurende 6-8 weken.

Dit middel zal je bij een apotheek moeten bestellen of bij een homeopaat of homeoathisch dierenarts.
Door Truus
#227312
Lizzy schreef: Trouwens wel frappant: zo vergeet ik altijd dat ik mijn eigen honden of echtgenoot Reiki kan geven als er wat aan de hand is....!
Verkeerde volgorde ! ;D
Door casangio
#227318
Lizzy schreef: Ja, specifiek bij het eten van zand (dus niet bij andere vreemde eetlust!!) kun je Tarantula D30 proberen. Een maal daags 1 dosis, gedurende 6-8 weken.

Dit middel zal je bij een apotheek moeten bestellen of bij een homeopaat of homeoathisch dierenarts.
Nee het is geen vreemde eetlust, ik heb de indruk dat ze toch een tekort heeft aan iets, maar wat???? Bedankt voor de info. Ik kijk het nog even aan.
Door Lizzy
#227319
Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet dat dit door een tekortkoming van buitenaf komt..... Bij zand is dat gewoon niet te doen gebruikelijk.
Door casangio
#227352
Lizzy schreef: Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet dat dit door een tekortkoming van buitenaf komt..... Bij zand is dat gewoon niet te doen gebruikelijk.
Ze zoekt gewoon door het zand en dan neemt ze hapjes. Ik heb in het verleden ook een dwergschnauzer gehad maar heb daar verder geen aandacht aan besteedt. Hij is wel 15 jaar en 7 maanden geworden. Dus ik vraag me nu af moet ik me nu wel of geen zorgen er over maken. Een van de honden van de fokster van Gio deed het ook en de fokster wimpelde dit af met de opmerking dat is gewoon voor de mineralen. Dus ??? voor mij is het een vraagteken nog! Moet ik er nu wel of niets mee doen???
Door Lizzy
#227374
sylvia schreef: Deze is voor Tannetje en Lizzy......


stelletje mutsen ;D
Wie? Wij? Mutsen? Ik? ;D

Mijn mening: ik vind het niet normaal als een hond een hap zand eet, om het zand eten. Wolven krijgen natuurlijk wel zand binnen (en dat schuurt de maag) maar dat komt mee naar binnen door het eten van hun prooi (aarde en klei en zand en dergelijke).

Ik zou dus zelf kijken of dit homeopathisch middel helpt.

Helpt het niet; ja pech. Niks aan te doen. Ernstig is het ook niet (denk ik), ze gaat er niet dood van dus dan zou ik me er verder ook niet druk om maken.

Misschien dat ik hooguit nog een kuurtje van groene klei zou proberen. Stikt van de mineralen (en nogmaals, ik geloof niet in een mineralen tekort bij een verse/rauwe, goed samengestelde voeding) maar helpt het lichaam te ontgiften. En zo'n kuurtje kan geen kwaad, lijkt me.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#227481
Dank je, Syl ;D

Ik denk ook niet aan een tekort. Ik weet niet waarom onze Babs het doet, ze is er een paar weken geleden ineens mee begonnen. Misschien wordt ze dement?
Ik denk eerder aan een gewoonte.
Babs vind het lekker om nog naknarsend op de bank te liggen..................
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door