Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Audrina
#227247
Mijn reu wordt ineens erg "schraal". De laatste maanden was ie mooi slank en netjes op gewicht, maar nu wordt ie ineens echt te dun terwijl ie toch net zoveel te eten krijgt als voorheen en dezelfde hoeveelheid beweging. Hij krijgt afgewisseld CB natuur, lam / rijst en kip / rijst. Kan het door het koudere weer komen dat ie afvalt?

Oh ja, volgens de DA issie kerngezond dus daar ligt het niet aan. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 21 dec 2004, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#227328
Beau wordt ook schaler nu hoor!
Ik vind het op zich logisch hoor,dat hij meer energie verbruikt om zichzelf "warm te stoken", dus ik geef gerust ook wat extra! :D
Door Jolly
#227642
:-[ ik geef Chasey helemaal nooit meer in de winter terwijl hij natuurlijk wel heel veel buiten is.
Eigenlijk nooit aangedacht, maar idd klinkt het me nu wel heel aannemelijk dat hij meer nodig heeft om zichzelf warm te houden. :-[
schaam schaam
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#227652
hoef je je niet voor te schamen; de ene hond is de andere niet en als jij nooit in de winter iets anders aan Chasey hebt gemerkt is er toch niets aan de hand?

Ik geef Bas ook niets extra's in de winter, heeft ie echt niet nodig, hij ligt wel veel buiten en momenteel ook erg actief met de wandelingen maar het gaat goed zo.
Door SHIVA
#227657
Ik denk als de honden met het koude weer veel buiten liggen dat ze dan meer voeding nodig hebben, dan waneer ze alleen hun loopje doen en de rest van de dag in een verwarmd huis liggen
maar de ene hond is de ander niet
gr shiva
Door Ordell
#227663
[quote="SHIVA"]
Ik denk als de honden met het koude weer veel buiten liggen dat ze dan meer voeding nodig hebben, dan waneer ze alleen hun loopje doen en de rest van de dag in een verwarmd huis liggen
maar de ene hond is de ander niet
gr shiva
[/quote]

Echt meer voeding is niet nodig, je kunt het ook oplossen door het vetpercentage in het voer te verhogen, dat kan een hond direct opnemen en het overschot wordt opgeslagen voor barre tijden (lees winter)... :)
Door Truus
#227693
[quote="Gima"]
Echt meer voeding is niet nodig, je kunt het ook oplossen door het vetpercentage in het voer te verhogen, dat kan een hond direct opnemen en het overschot wordt opgeslagen voor barre tijden (lees winter)... :)
[/quote]
Dit ligt eraan, hoeveel beweging een hond krijgt en hoe hard hij moet werken toch?
Door Audrina
#227848
Ik vraag me alleen af of ik hem misschien niet beter een tijdje CB actief kan gaan voeren, of schapenvet aan zijn eten toevoegen zoals Ordell ergens anders als tip gaf. ???
Door Ordell
#228030
[quote="Truus"]
Dit ligt eraan, hoeveel beweging een hond krijgt en hoe hard hij moet werken toch?
[/quote]

Jawel, maar in de winter werkt het lichaam uberhaupt harder omdat het energie verbruikt om het lichaam warm te houden... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door