Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door beagletje
#227272
hallo allemaal

ik ben nieuw aanwezig en doe ook niet echt aan barfen maar zo nu en dan stel ik zelf een menuutje samen

zo hebben mijn honden van het weekend een groenteprutje gehad en een rauwe kippepoot

nu heb ik een stomme vraag misschien maar is dit nu wel of niet gevaarlijk voor de hond????
alvast bedankt groetjes beagletje
Door Lizzy
#227278
beagletje schreef: hallo allemaal

ik ben nieuw aanwezig en doe ook niet echt aan barfen maar zo nu en dan stel ik zelf een menuutje samen

zo hebben mijn honden van het weekend een groenteprutje gehad en een rauwe kippepoot

nu heb ik een stomme vraag misschien maar is dit nu wel of niet gevaarlijk voor de hond????
alvast bedankt groetjes beagletje
Hallo Beagletje, allereerst welkom op Barfplaats!

Ik moet zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt... is je vraag of een kippenpoot gevaarlijk is? Iets anders?

In geval van de kippenpoot: het hangt er, vind ik, vanaf wat je voor de rest aan je Beagle geeft. Versvlees? Brokken? En het hangt er ook vanaf of je al lang vers geeft en of je Beagle al gewend is aan botten?

Groetjes, Lizzy
Door beagletje
#227281
hoi lizzy

normaal gesproken krijgen mijn honden brokken
maar in het weekend krijgen ze sinds 2 weken CB
af en toe maak ik dus een groente prutje voor ze zoals afgelopen zaterdag en daar kregen ze een kippepoot bij

maar nou hoorde ik van iemand dat ze daar niet op slag dood van gingen maar dat ik nu wel een proces in werking zou hebben gesteld en ze dus enstige schade toe breng bij de CB hebben ze overigens kippenekken gehad
Door Lizzy
#227285
beagletje schreef: hoi lizzy

normaal gesproken krijgen mijn honden brokken
maar in het weekend krijgen ze sinds 2 weken CB
af en toe maak ik dus een groente prutje voor ze zoals afgelopen zaterdag en daar kregen ze een kippepoot bij

maar nou hoorde ik van iemand dat ze daar niet op slag dood van gingen maar dat ik nu wel een proces in werking zou hebben gesteld en ze dus enstige schade toe breng bij de CB hebben ze overigens kippenekken gehad
Ik snap het nog steeds niet hoor, WAAR zouden ze uiteindelijk dood van gaan dan? Welk proces wordt er in gang gezet?

Overigens raad ik het je wel af om brokken te geven en dat te combineren met kippenpoten. Kippenpoten bevatten iets harder bot en dat is voor een gevorderde barf-hond een eitje maar voor een hond die brokken eet is het gewoon teveel. Kippennekken is beter geschikt en zelfs daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn. Ik zou ze zeker niet tegelijkertijd geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 dec 2004, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#227731
Hoi welkom ! Ik zou ze eerst helemaal overzetten op CB en er aan laten wennen. Dus geen brokken meer lekker over gaan op gezonde voedsel. Daarna zou ik pas beginnen met een plat geslagen kippenvleugeltje of een lamsribbetje en daarna een kippenpoot e.d.
Dus...alle dagen versvlees! ;)
Door tieneke
#227826
beagletje schreef:
maar nou hoorde ik van iemand dat ze daar niet op slag dood van gingen maar dat ik nu wel een proces in werking zou hebben gesteld en ze dus enstige schade toe breng
Die iemand heeft er wel verstand van zeg ;)
Voert zelf zeker ook brokken ::) ::)
Door Chezzies
#228067
beagletje schreef: hoi lizzy

normaal gesproken krijgen mijn honden brokken
maar in het weekend krijgen ze sinds 2 weken CB
af en toe maak ik dus een groente prutje voor ze zoals afgelopen zaterdag en daar kregen ze een kippepoot bij

maar nou hoorde ik van iemand dat ze daar niet op slag dood van gingen maar dat ik nu wel een proces in werking zou hebben gesteld en ze dus enstige schade toe breng bij de CB hebben ze overigens kippenekken gehad
Hoi Beagletje
Laat je nou geen onzin aanpraten door die persoon!!!!
Door Chezzies
#228068
tieneke schreef: Die iemand heeft er wel verstand van zeg ;)
Voert zelf zeker ook brokken ::) ::)
Jij hebt hem door :P
Door Eef+Stippels
#228664
Doggiegirl schreef: Jij hebt hem door :P

Ik ben heel benieuwd naar dat proces dat in gang wordt gesteld ::) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door