Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kinnie
#2272047
Heeft iemand tips voor, of ja, juist tegen wagenziekte?

Sem vind autorijden echt niet leuk meer, hij wordt misselijk en gaat braken... Nou heb ik gisteren een tabletje Cerenia geprobeerd (8,80 per tablet!  :-X ) en hij heeft niet gebraakt, maar hij was duidelijk wel misselijk.. Bij thuiskomst zat hij te trillen in zijn bench in de auto toen ik hem eruit haalde en zijn bekkie, oortjes, borst en matje waren drijfnat van het speeksel.... Arm manneke...
Aangezien hij eigenlijk nogal eens in de auto moet voor wat langere ritten (ca 1,5u), zou het fijn zijn als hij niet meer zich ziek voelt in de auto... Korte ritjes gaan nog wel, dan zit hij wel wat te miepen en speekselt hij wat, maar braakt hij niet...

Iemand een ander idee...? Alvast bedankt...
Gebruikersavatar
Door choopy
#2272231
Zelf geen ervaring met wagenziekte bij mijn eigen honden.
Ik weet nog wel van mijn ouders hun eerste bordercollie dat die ook behoorlijk wagenziek was.
Die kreeg dan primatour en dan de kinderdosering.
Verder konden we bij die hond misbruik maken van zijn drijfinstinct. In de auto mocht hij andere auto's drijven. En dat maakte autorijden voor hem leuk. Maar hij kon dat gelukkig heel goed scheiden met rijdende auto's als hij gewoon buiten liep.

Kan jouw hond naar buiten kijken of juist niet?? Dat wil ook nog wel eens helpen bij wagenziekte. Dat ze de omgeving kunnen zien.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#2272280
Om die reden heb ik een auto met airco gekocht... Bas had ook zo'n last van het autorijden... zo sneu.
Door nienk
#2272284
Een deense dog die ik ken werd ook altijd erg ziek in de auto. haar baasjes hebben het er uit kunnen trainen door, ondersteund met primatour het auto rijden leuk te maken. het schijnt voor sommige honden niet alleen het ziek worden van de rare bewegingen te zijn, maar voor een groot deel ook het spannend/eng vinden. met afleiding of positieve ervaringen met de auto kan je in zo'n geval een eind komen.

zo zijn er ook zat kinderen die ziek worden met zeilen bijvoorbeeld, omdat ze het ook eigenlijk een beetje eng en/of (daardoor) stom vinden en dan spontaan niet meer ziek zijn als ze iets leuks te doen krijgen, of zien dat ze bijna bij de haven zijn.

ik zou dus heel langzaam op gaan bouwen, geef hem eten naast de auto. spelen naast de auto. fijne dingen naast de auto. gaat dat goed? dan in de auto met alle deuren open. in de auto met deuren dicht. langzaam rijden, gauw er uit en iets heel leuks doen. etc. zou wel rustige dingen doen, je hebt er niks aan als ie ipv ziek en enorm hyper wordt.
Door Kinnie
#2272673
Bedankt voor de tips zover.

Mijn auto heeft ook airco, maar in deze tijd van het jaar vind ik dat niet zo lekker om die aan te zetten  ::) Maar ik bedenk me nu hierom wel dat ik wel eens het zijraampje kan open klappen naast de bench van Sem. Deze staat op de achterbank namelijk (goed vast natuurlijk)... Dan scheelt het misschien wel wat.
Door Kinnie
#2272687
Ja dat is waar, maar wat is dan het doel...? (ben blond hoor) De lucht van buitenaf?
Ik dacht dat het nut dan is dat er juist frisse lucht (wat temperatuur betreft) binnen komt....?
Door Alba
#2272691
Ik heb wel eens gehoord dat die armbandjes die je voor kinderen (en volgens mij ook volwassenen) kan krijgen tegen wagenziekte dat die ook bij honden werken. Géén idee hoor maar misschien heeft iemand er hier ervaring mee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door