Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#227168
Breezer heeft de laatste paar keren nadat hij ´s avonds een barf maaltijd gehad heeft ´s ochtends overgegeven. Tot nu toe als hij het ´s ochtends krijgt is er niks aan de hand, maar als hij het dus als avond maaltijd krijgt dan moet hij de volgende ochten gal spugen met stukjes bot erbij. Hij heeft dit zowel van de kippennekken als van de vleugels. Ook maakt het niet uit hoe laat ik het geef, heb het geprobeerd om 17:00 uur en ook een keer om 19:00 uur. Beide keren ´s ochtends rond een uur of acht moest hij dan overgeven.
Waar kan dit aan liggen???
Door Lizzy
#227270
Op de een of andere manier verteert hij de botten dus niet goed. Een natuurlijke reactie van het lichaam is dan om de restantjes eruit te spugen. Dat is op zich heel normaal. Wij vinden hier 's morgens ook wel eens botrestjes in gal. Maar aan de andere kant zou hij natuurlijk gewoon kip moeten kunnen verteren, zonder problemen.

Heeft hij de kippennekken en vleugels zo gekregen of heeft hij er wat vlees bij gekregen? Beide bevatten erg veel bot en weinig vlees namelijk. Je zou wat extra vlees erbij kunnen geven.

Maakt hij de botten wel stuk of slikt hij ze in 1 keer in? Probeer beide anders nog eens met een hamertje/bijltje te bewerken. Kijken of dat helpt.

Als je de barfmaaltijden 's morgens geeft, wat gebeurd er dan?

Heeft hij nog water gedronken na zijn botjes?
Door Breezer
#227427
De vleugels krijgt hij altijd met wat kipfilet en kippenmaagjes. De nekken gewoon zonder iets erbij. Hij heeft denk ik anderhalf uur na z´n maaltijd nog wat water gedronken. Zowel de nekken als de vleugels worden uitvoerig gekauwd door meneer.

Als ik het ´s ochtends geef dan heb ik het probleem niet, alleen als ik het als avondmaaltijd geef.
Laatst gewijzigd door Breezer op di 21 dec 2004, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#227592
ik denk dat Breezer als hij ze 's morgens eet de hele dag lekker beweegt dat kan een reden zijn dat het dan niet gebeurt.
ook kan het zijn dat hij 's nachts nog meer water drinkt en dat het daardoor mis gaat..
Door Breezer
#227656
gonny schreef: ik denk dat Breezer als hij ze 's morgens eet de hele dag lekker beweegt dat kan een reden zijn dat het dan niet gebeurt.
ook kan het zijn dat hij 's nachts nog meer water drinkt en dat het daardoor mis gaat..
Ik weet zeker dat hij ´s nachts geen water meer drinkt, want hij ligt namelijk gezellig bij mij op bed.

Ik hou het wel gewoon in de gaten, en als het nou nog vaker gebeurt dan krijgt meneer alleen nog maar ´s ochtends een barfmaaltijd.
Door gonny
#227658
Breezer schreef: Ik weet zeker dat hij ´s nachts geen water meer drinkt, want hij ligt namelijk gezellig bij mij op bed.
Nee, als hij lekker bij jou ligt te ronken kan die geen water drinken!!!! ;D ;D
succes!! ;)
Door Truus
#227727
Ik zou hem niet meer sávonds voeren en alleen s'morgens, eens kijken wat dat doet. Door de beweging die hij overdag maakt, zal het waarschijnlijk beter verteren.
Door Breezer
#228070
Lizzy schreef: Probeer hem anders ook eens wat probiotica door zijn voer 's avonds te geven. Dat kan de spijsvertering goed helpen.
Als ik bij mijn reform-mannetje vraag naar probiotica dan weet hij genoeg. Of heeft het verder nog een speciale naam???
Door Lizzy
#228074
Breezer schreef: Als ik bij mijn reform-mannetje vraag naar probiotica dan weet hij genoeg. Of heeft het verder nog een speciale naam???
Misschien dat jouw reformmannetje het acidophilus noemt ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door