Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door petralita
#2262345
Madam blieft geen nier of lever, nu wil ik dat gaan vermalen met pens enzo, maar liever NIET in mijn eigen keukenmachine.

Nu wil ik opzoek naar een 2de hands vermaler.

Wie heeft er een gehaktmolen oid?
Welke heb je?
Hoe bevalt het?
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2262356
Ik heb een (electrische) vleesmolen van Bomann.

Er is alleen een stukje van de schroef afgebroken doordat ik geen geduld had en vastzittende botmaling doorduwde  :wall:
Ik kan er wel nog prima vlees en orgaan mee malen.
Ik heb geprobeerd een nieuwe schroef te bestellen maar dat kan niet.

Ik ga dus waarschijnlijk een nieuwe molen aanschaffen (en dan beter oppassen cq uitvinden hoe ik grotere gaten in de schijf kan laten maken).
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar dan mag je hem wat mij betreft voor een prikkie overnemen.

Ik ben er heel tevreden over verder en hij is maar heel weinig gebruikt (alleen een paar keer toen ik hem net had en in de eerste week van het afspenen van mijn puppen ;-))
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2267863
vlees en orgaan kan prima  ;)
ligt er wel aan hoe groot de gaatjes aan de voorkant zijn , anders krijg je heel fijne gehakt.....(lees prut  :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2271987
Nee inderdaad geen succes een keukenmachine. Ik heb er de mijne waarschijnlijk mee gesloopt (een breukje in het koppelstukje tussen kommen draaier). Door de vliezen aan het vlees slaat het vast om de messen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2272321
Zo heb ik ook een keer met de oude goede staafmixer een verjaardagstaart voor Siens 1e verjaardag gemaakt. Sindsdien vieren we geen kattenverjaardagen meer.
Ik ging een taartje maken van kippenlevertjes en aangezien dat nog het prebarftijdperk was en ik geen idee had hoe dat rauw te doen, had ik de levertjes licht aangebakken. Daarna had ik ze met boter gepureerd in een kom met de staafmixer (om ze vervolgens met nog een beetje gesmolten boter en geweekte gelatine au bain marie te mengen en daarna op te laten stijven in de koelkast in een vormpje met huishoudfolie). Dat pureren ging best goed, want het was een goede staafmixer.
Het nadeel was alleen de lever zelf. Tussen de delen van de lever zit een dingetje en die had ik er niet afgehaald. Ik vind orgaanvlees best vies en toen nog helemaal. Ik had ook nog geen apart kattenvoergereedschap in huis. Dus hoe minder ik er met mn handen aan hoefde te zitten, hoe beter, was mijn idee. De dingetjes/draadjes van de levers draaiden dus helemaal om het mesje van de staafmixer heen. Daarna moest dat ding natuurlijk weer helemaal schoon, want ik wilde hem ook weer voor mn eigen voer gebruiken. Dus kon ik met de blote hand van die vieze lange draadjes die om het mesje heenzaten allemaal met de hand eraf gaan peuteren. Nu is orgaanvlees dus niet zo lekker en al best sterk van geur, tot snot gepureerd en gebakken orgaanvlees helemaal.
Ik heb staan kokhalzen.
Door madeleine
#2272344
Keukenmachine gaat niet werken. Ik heb het een keer uitgeprobeerd en dat was echt geen succes te noemen..
Ik heb een electrische vleesmolen alleen die met ik nog uitproberen :-[
Door Limbabnees
#2272352
Bij de Kijkshop, 40 Euro, maar de tandwielen binnenin zijn van kunststof.
Een paar keer goed vastlopen en je kunt het ding weggooien.

Maar als je handig bent...  regelbare snelheid;D
AfbeeldingAfbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door