Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2272139
Aangezien het in dat andere topic een beetje off gaat, hier maar een topic over vriezers :D

Zou eentje van 300 of 400 L genoeg zijn? Zit eraan te denken om een keer te investeren, zodat ik de komende 10 jaar vooruit kan... Wat denken jullie hiervan?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Z ... .html  300 L

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Z ... 46437.html 400 L

Zou wel een gigantische rib uit mijn lijf zijn, maar dan ben ik wel meteen van het opslagprobleem af... Of kunnen jullie nog andere merken/modellen adviseren?
Door Jump
#2272156
Dan zou ik ook maar meteen voor de grootste gaan!
Als je dadelijk de smaak te pakken hebt zullen je andere honden waarschijnlijk ook over gaan op vers,
ik kan mij niet voorstellen dat je die dan op brok laat. :biggrin2:
Door robbiekomvoor
#2272183
Ik heb mijn vriezers via mp,2 kasten met 5 lades en een medium kist,voor zo'n 50 euro per stuk.
Mijn ervaring is dat een vriezer al snel te klein is,ik zou dus voor de allergrootste gaan. ;)
Door Dotti
#2272234
Mijne heb ik ook 2de hands gekocht, 165 euro. 400 liter volgens mij ook, grote kist, ±1.60 breed.  :biggrin2:
Door Nynke
#2272240
het voordeel van 2 kleinere is dat je de ene uit kan zetten als hij (ooit) leeg is  :P :P
Door Dotti
#2272258
Nynke schreef: het voordeel van 2 kleinere is dat je de ene uit kan zetten als hij (ooit) leeg is  :P :P
Jij bent slim! Daar had ik nooit aan gedacht haha! :biggrin2:
Door eelke
#2272260
Ik heb een kist, van 200 liter denk ik, en een kastje, van 100 liter (en een gedeelte in het vries gedeelte van de koelkast) en sinds afgelopen weekend ook nog een reserve kast.

Ik de kist zit de voorraad, als ik geportioneerd heb kan het in de kast (=lade's) zo heb ik een soort systeem. 
Door **Jolanda**
#2272261
Ik zou voor de 400l gaan ;)

Maar waarom perse een nieuwe? Voor niet al te veel geld heb je een 2e hands ;) Je moet al elimineren waardoor de kosten over het algemeen al wat hoger uitkomen.

Mijn eerste kist heb ik 3 jaar geleden gekocht op MP voor 100euro. Denk maar dat ik dat er al lang uit heb. ;) Ik vermoed en hoop vooral dat ie nog wel een paar jaar in de stal staat te draaien.
Door BlissSpirit
#2272262
Ik heb de 400 ltr vriezer van zanussi en die bevalt prima.
Er kan echt heel veel in hoor als je het tenminste gelijk een beetje goed verpakt en indeelt. (a la Nadia  :-*)
Ik gooi dan ook nooit de hele verpakkingen van bv. 10 kg zo in de vriezer, want dat neemt giga veel ruimte in, maar verdeel het gelijk in porties.
De standaard regel is dat er maar een derde van het aantal liters in kilo's in kan, maar heb er hier zo'n 225 kg in zitten nu en als het moet, dan prop ik er nog wel wat bij.
Dus ik zou voor de 400 ltr gaan!!  :D En als je ff een beetje googled is hij ook nog goedkoper te vinden  ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2272272
Ben net bij een tweedehands vriezer wezen kijken, maar die begaf het op dat moment net... Wil het liefst natuurlijk een tweedehands zodat ik er geen bergen geld aan hoef uit te geven, maar ik moet er uiterlijk zaterdag 1 hebben.. Vandaar dat ik ook vast kijk naar nieuwe! Ik heb hier al een vrieskist van 100 L staan dus het zou ook nog een optie zijn er eentje van 200 L bij te nemen...

BlissSpirit, dat doe je goed dan!

Nynke, dat is wel slim, had ik ook nog niet over nagedacht.

Ik mag hier ook wel even gaan passen en meten want die vriezer moet wel op een slaapkamer komen te staan, oeps..
Door madeleine
#2272291
De kast die ik heb heb ik als nieuwe gekocht.
als je voor een tweedehandse gaat zou ik wel even naar het energieverbruik kijken.
in 10 jaar tijd kan een energiezuinige er best wel wat uithalen  ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#2272297
Ik persoonlijk vind het veel belangrijker om op het energieverbruik te letten dan op de aanschafprijs! Ik heb het eens na gerekend en een A++ vriezer heb je na enkele jaren al terug verdient. Dat scheelt echt gigantisch in het stroomverbruik en dat zijn kosten die blijven! De aanschaf is maar eenmalig.
Ik heb net de GT4756 van Liebherr gekocht bij Talen Witgoed uit Staphorst. Die verkoopt nieuwe vriezers met kleine schoonheidsfoutjes. De mijne had een klein ondiep deukje aan de binnenkant. Scheelt wel ruim 150 euro met de winkelprijs! Bovendien heb ik 2 jaar garantie. Dit was de grootste A++ vriezer met 431 liter inhoud.
Door Lobbes2009
#2272311
Nynke schreef: het voordeel van 2 kleinere is dat je de ene uit kan zetten als hij (ooit) leeg is  :P :P
;D ;D ;D ;D ;D Ja leeg :P wanneer  ;D ;D ;D ;D ;D Ik heb hier een kleine vriezer 100l ook voor ALS het eens nodig mocht zijn en ik iets te veel vlees heb dat ik het allemaal kwijt kan. Nou ik kan je zeggen. Ik kom altijd ruimte te kort en de kleine vriezer heeft 2x uitgestaan (een paar weken) omdat er niets in zat en voor de rest altijd vol en te weinig ruimte  ;D ;D ;D ;D

Dus Sonja als je het kwijt kunt kies dan echt maar voor de grootste. Ik weet nu al dat jij net zo verslaagt gaat worden als de rest van ons  :biggrin2:
Door madeleine
#2272319
Doranto schreef: Talen Witgoed uit Staphorst
Even onthouden dat adres.
Energieverbruik is ook veel belangrijker naar mijn mening..
Door Limbabnees
#2272324
Ik heb een ouwe lelijke van MP, 460 liter, 65 Euro
Die zal ongetwijfeld nog wel een tijdje meegaan.
Energie verbruik is wel iets hoger dan die nieuwe dingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door