Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#2271897
Mijn hondje volgt een leverdieet, hij doet het er super op. Hij is weer veel vitaler en nu na 5 dagen alweer 4 ons gegroeid, zijn huid wordt al beduidend beer.
Maar heb nu een raag.
Ik heb in de vriezer schitterend spiervlees van wild liggen, hert, haas wild konijn. Erg mager vlees, zal ik dat bij mogen voeren een beetje per dag? Heb uitgerekend dat hij naast vleesbot nog 80 gram spiervlees mag, dus dat is niet veel.
Door Lizzy
#2271932
Ik denk eerlijk gezegd dat haas en konijn probleemloos gevoerd kan worden maar dat hert mogelijk wat meer ammoniak produceert. Ik zou dus zelf of geen hert geven of kleine beetjes zoals bijv. 40 gram.
Gebruikersavatar
Door chery
#2272040
OKE! Dat wild is een mix, dus kan niet uitzoeken welk stukje vlees wat is........
Misschien de roodste stukjes eruit zoeken? En die niet geven.
Wat denken jullie van een eendennekTam}, haal ik het vet eraf?
Gebruikersavatar
Door chery
#2272082
Net de dierenarts aan de telefoon gehad. Er had een deskundige naar zijn uitslagen en digitale foto's gekeken. De lever was vergroot maar niet verontrustend. Het maagdarmstelsel was wel flink van slag. Ook stinkende ontlasting, daarom is waarschijnlijk de lever vervelend gaan doen. Zaten veel etensresten in zijn darmen w.o. bot. Afgesproken dat hij wel iets krijgt voor de lever te ontlasten en te helpen, zo doorgaan met dieet omdat hij er heel goed op reageert en met een maand even een bloedje laten trekken.
Dus misschien kan ik toch zachtjes aan wat van die wildmix erbij gaan doen?
Door tt-tjes
#2274678
Geef je er mariadistel bij? Dit werkt ook ter ondersteuning van de lever.
Als hij 80 gr. vlees mag kun je misschien af en toe 40 gram vervangen door de wildmix.
Door Lizzy
#2274683
chery schreef: Net de dierenarts aan de telefoon gehad. Er had een deskundige naar zijn uitslagen en digitale foto's gekeken. De lever was vergroot maar niet verontrustend. Het maagdarmstelsel was wel flink van slag. Ook stinkende ontlasting, daarom is waarschijnlijk de lever vervelend gaan doen. Zaten veel etensresten in zijn darmen w.o. bot. Afgesproken dat hij wel iets krijgt voor de lever te ontlasten en te helpen, zo doorgaan met dieet omdat hij er heel goed op reageert en met een maand even een bloedje laten trekken.
Dus misschien kan ik toch zachtjes aan wat van die wildmix erbij gaan doen?
Wat krijg hij om de lever te ontlasten?
Ja, ik zou het gewoon proberen, een klein beetje wildmix. Eend zul je aan moeten kijken. Eend is natuurlijk wel vet :-\
Door Lizzy
#2274855
chery schreef: Hij krijgt eerst voor een maand zentonil
OK, prima. En dan na een maand, opnieuw bloed prikken ofzo?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2275157
Eend heb ik bij Djilly pas na een jaar weer echt op het menu kunnen zetten.
Ik verdenk de eend er nog steeds van dat ze 6 maanden na de eerste, een 2e leverontsteking kreeg.
Daarna eend geschrapt en pas na een jaar, toen ook haar waardes echt weer helemaal goed waren, weer toegevoegd.
Maar nog steeds maximaal 1x per week krijgt ze het.
Door Lizzy
#2275934
chery schreef: Ja rond de 20e maart weer bloedprikken. Ik moet zeggen hij gaat als een speer vooruit!!
Oh super zeg! Geweldig om te lezen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door