Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door labradorluna
#2271496
Hallo , mijn labrador(14 maanden)  heeft net uit de vuilnisbak een bot van een karbonade in 1 keer doorgeslikt. Van een gebakken karbo wel te verstaan. Op advies van dierenarts ontbijtkoek met watten gevoerd. Doodeng vind ik het. Iemand ervaring met zulke enge dingen? Doppen, folie en mezenbollen hebben we ook al eens doorgemaakt, maar dit bot was best groot.
Heeft iemand aanvullend advies?
Door De Geijsjes
#2271523
jeetje ... zou ook in de rats zitten.
Waarom niet direct laten braken of was het al een tijdje daarvoor ingeslikt?
Door miik
#2271571
De Geijsjes schreef: jeetje ... zou ook in de rats zitten.
Waarom niet direct laten braken of was het al een tijdje daarvoor ingeslikt?
Zou ik zeker NIET doen... het bot kan op de "terugweg" nog veel meer schade aanrichten !
Een karbonade botje is meestal niet zo scherp, ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt !
Gebruikersavatar
Door choopy
#2271602
Hier ervaring met een gebakken kippenvleugel die in zn geheel naar binnen ging en vast bleef steken.
Gelukkig weer losgekomen, helaas richting maag.
2 dagen flink pens lopen voeren en alles is gelukkig goedgekomen.
Door Lizzy
#2271903
Je hebt best kans dat je hond dit uit zichzelf wel uit gaat spugen omdat hij het niet goed kan verteren. En dan kan het geen kwaad. Verder zou ik zelf ook de komende dagen vooral stukjes pens voeren. Meerdere keren per dag. Waarschijnlijk komt het er aan de voor of aan de achterkant gewoon weer uit. Mocht je hond nou ziek worden, gaan braken zonder dat er wat komt: pas dan is het tijd om zeer bezorgd te worden. Dan moet je naar de DA. En weet dat bot op een rontgenfoto goed te zien is (en dus ook net nu een foto laten maken want ja, dan zie je geheid dat bot zitten, maar daar kan nu nog van alles mee gebeuren, zoals verteren of uitgespuugd worden).
Door labradorluna
#2272699
Bedankt voor jullie reacties. We zijn nu 24 uur verder en je merkt niets bijzonders aan haar. Ook eet ze gewoon en heeft al 2 x gepoept.
Er zaten harde stukjes in en dat zou bot kunnen zijn ,maar ook stukjes tak. We houden haar goed in de gaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door