Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2270032
Ik wil iets gaan bestellen voor Fjurdy, vanwege het spierverlies en conditieverlies.

Maar welke van de 2 is beter? Ik heb net al met de zoekfunctie het vergelijk gevonden maar weet niet welke ik beter kan nemen. Het enige wat mij tegen staat bij spiersupport is dat er jodium in zit, dit is voor zijn schildklier niet goed omdat hij al medicatie daar voor krijgt.
#2270039
Spiersupport van groene os heeft een overheersende geur en smaak, daardoor wilde Luka het niet.
Zelfs als ik het over de pens deed, trok zij haar neus op en liet haar eten staan.
Puur spier geef je in de vorm van druppels. Luka krijgt het een aantal maanden en ik heb er goede ervaring mee.
Ik merk echt verschil.
Sterkte met Fjurdy!
#2270142
luka en kira schreef: Spiersupport van groene os heeft een overheersende geur en smaak, daardoor wilde Luka het niet.
Zelfs als ik het over de pens deed, trok zij haar neus op en liet haar eten staan.
Puur spier geef je in de vorm van druppels. Luka krijgt het een aantal maanden en ik heb er goede ervaring mee.
Ik merk echt verschil.
Sterkte met Fjurdy!
Heeft Luka er betere bespiering door gekregen? Want ik lees bij Puur Spier niet dat het iets doet voor de spieropbouw, en daar heb ik het voor nodig.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op zo 26 feb 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2270207
Ik heb hier beiden gebruikt voor Djilly, maar heb zelf niet echt verschil gemerkt tussen de soorten. Maar haar spierafname is zeker gestabiliseerd en weer wat opgebouwd.
Momenteel staat ze op de Puur Spieropbouw, zoals het officieel heet, dus het is zeker ondersteunend en opbouwend.
#2270409
tt-tjes schreef: Maar Puur Spieropbouw is poeder, en Puur Spier zijn druppeltjes. Dat is dan toch niet hetzelfde?
euhh, nee. Puur Spieropbouw en Spiersupport Groene Os is wel vergelijkbaar.
Ik ga ff kijken wat ik aan info heb over Puur Spier.
#2270417
Wat ik uit de info kan opmaken is Puur Spier ondersteunend voor herstel van spieren bijvoorbeeld na sport.
Maar hoe en wat durf ik zo ook niet te zeggen. Ik kan de vertegenwoordiger morgen wel even een mailtje sturen om te vragen wat nu precies het verschil is.
Zoals ik de info nu interpreteer is Puur SPier voor de gezonde hond zeg maar, om de spieren optimaal te houden.
De Spieropbouw om de spieren weer (opnieuw) op te bouwen en aan te sterken.
#2270432
Nou, als je dat zou willen doen.
Ik heb ook zitten lezen bij puur spondy. Sommige dingen komen wel overeen bij Fjurdy, zoals achterhandzwakte, het af en toe struikelen over zijn eigen voeten. Hij poept ook altijd in 2 etappes, nooit in 1x.
Weet echter niet of hij spondylose heeft, dan zou ik eerst een foto van zijn rug moeten laten maken. Ik ga morgenochtend eerst eens met Maarten Kappen bellen.
#2270438
Ik lees geinteresseerd mee...

@Choopy:  is voor Luka Puur Spieropbouw misschien nog wel beter dan Puur Spier?
Ik geef Puur SPier in combinatie met Puur Spondy. Daarnaast Previcox via de DA.
Luka heeft verval van spieren door ouderdom (met name de achterhand).
En ze heeft behoorlijke arthrose in de wervelkolom.
#2270472
Ik ga het navragen voor jullie.

Bij Djilly is nu 3? jaar geleden spondylose ontdekt dmv foto's. Bij haar waren echt al behoorlijke bruggen aan het ontstaan in de achterhand.
Hiervoor kreeg ze pijnstillers (Rymadil) en glucosamine. Dit was voordat ik op vlees ben overgegaan.
Sinds ze op vlees zit (maart 2009), is ze al enorm opgeknapt.
Nu krijgt ze dan glucosamine en spiersupport, beiden nu van Puur Natuur. Verder geen pijnstillers erbij.
Ik ben met de spiersupport begonnen omdat ze ook al wat ouder werd en door de spondy niet meer kon/ mocht sporten. Ze was bijna 10 toen de spondy werd ontdekt, nu is ze dus bijna 13.

@Luka en Kira, als ik gelijk heb met de manier waarop Puur SPier en Puur Spieropbouw werkt, denk ik dat je eerder gebaat bent bij de opbouw dan de Puur Spier.
Maar ik ga het navragen, zodra ik antwoord heb, zal ik het hier posten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door