Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2268966
Breezer is vorige week behandeld voor een blaasontsteking met ab. Daarbij heeft ze de eerste 2 dagen Rimadyl gekregen, omdat ik de indruk had dat ze pijn had. Hijgen, onrustig, oppervlakkig ademen.
Op dat moment alles laten checken (de dame is immers bijna 10): hart en longen goed, bloedwaarden goed (lever, nieren, etc)

Haar eetlust verminderde na de eerste 2 dagen (en dus 2 dagen Rimadyl) zienderogen, de da gaf aan dat dat mogelijk was door de antibiotica, maar dat het de voorkeur verdiende de kuur (moest nog 2 dagen) af te maken.
Na 24 uur (na woe avond) zou de ab uit har systeem moeten zijn en zou ze weer moeten eten. Vrijdagmorgen at ze nog niet.

Terug naar de da en Rimadyl gehaald. Urine onderzoek was toen oké.
Gisteravond eerste pijnstiller gegeven en daarna ging het ineens een stuk beter met haar. Ze heeft toen ongeveer 600 kvv gegeten. Vanmorgen wilde ze niets en toch pijnstiller gegeven (die eet ze zo op gelukkig). Op een lege maag, geen fijn plan natuurlijk.
Na een uurtje gaf ze over, waarbij ik naast wat slijm geen pil meer vond. Maar de rest van de dag heeft ze weer nauwelijks gegeten.

Bij de dierenarts vond ze markiesjes wel te eten, dus die heb ik ook gehaald (het kan me op dit moment niet meer boeien wát erin gaat, áls er maar iets in gaat). Daar eet ze er een paar van. Daarna spuugt ze ze uit. Kvv doet ze een paar hapjes van, maar bij lange na niet genoeg voor een tank van 58 kg...

Vanmiddag rond 16.45 is er weer een Rimadyl ingegaan, met een klein beetje (3 hapjes) kvv, maar verder kan ik haar alles voorzetten, ze wil niets.

Ik begin een beetje radeloos te worden, hebben jullie nog tips?
Door M@rina
#2268972
Na zo lang niet of nauwelijks eten zou ik ook alles uit de kast halen. Leverworst, andere lekkere worstjes, boterhammetje met paté of file, kippensoepje... ik noem maar wat dingen op die hier bij Teun nog weleens willen helpen als hij weer eens in hongerstaking gaat. (meestal is er dan een loops teef in de buurt, dus een hele andere aanleiding.)

Als ze maar weer aan het eten gaat, zou het mij even niet kunnen bommen wat ik moest geven desnoods br*kken
Door Nathascha
#2268977
Ze eet wel een paar happen KVV elke keer. En daar spuugt ze niet op? Dan zou ik het toch proberen om op de KVV te houden. Evt gekookt water erover gieten. Of even opbakken in de koekenpan.

Van koekjes ed gaat ze wel spugen? Dan zou ik wel alles mijden waar koolhydraten in zit. Dat ligt dus duidelijk niet goed op de maag.

Drinkt ze wel genoeg? Evt. boulion koken van mergpijpen. En dat af laten koelen en aanbieden als drinkwater. Dan krijgt ze wel wat vetten en mineralen binnen.
Door Mevroi Kruim
#2268978
Ach jasses Sas, arme Breezer  :-* :-* :-*

Drinkt ze veel (vanwege de blaasontsteking)? Zelfgefreubeld bouillonnetje, scheutje karnemelk door het water, dat soort zaken.
Ik zou denken, als er een beetje kvv in blijft is dat mooi, echt alles uitbraken is heel akelig en lastig op te lossen. En op zich kan het nog wel, ff niet of weinig eten, ze zal nog niet van d'r graat vallen.
Met Marina eens, maakt niet uit wat als ze maar iig kleine beetjes eet en die er in blijven. Met wat mazzel worden dat dan weer grotere beetjes. Heb je dingen als kwark, huttenkase, yoghurt enzo geprobeerd? Dat is licht verteerbaar en eiwitrijk. Desnoods dingen koken, desnoods het Sita-dieet proberen (kan een Mac-burger of een bak bami wezen, naar keus).

Sterkte meid  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2268991
Ze drinkt niet heel veel meer dan normaal. En ze spuugt de koekjes niet echt uit. Dat wat er in zit, zit erin. Maar na een paar hapjes (of koekjes) is alles genoeg. Ze wil gewoon niet meer. En de beetjes die ze eet, zijn voor een Newf van 58 kg echt wel minimaal om op te leven.
Door Limpy
#2268997
Ook geen zelfgemaakte bouillonnetjes zoals Olga al voorsteld?
Deed het hier ook altijd goed goed met nukkige zieke katten....

Sterkte met je dame meis  :-*
Door Erna
#2269061
Sas, zonder je heel erg ongerust te willen maken zou ik een echo laten maken van de buik. Breezer is een dame op leeftijd en aangezien onderzoeken niets aanwijzen zul je verder moeten zoeken. Ik weet inmiddels dat honden ook ziek kunnen zijn zonder afwijkende bloedwaardes.
Door miik
#2269203
Je zou ook even met je dierenarts kunnen overleggen of het zinvol is om medicatie te geven die eetlust opwekt, zoals bv pred.
Sterkte hoor ! :-*
(oppassen dat je dan geen dingen verdoezelt (door die medc) die je later misschien nog wilt uitsluiten....)
Door Cathelijn
#2269248
Ik zou ook even wat beter laten kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn... Zoals Erna zegt: bloedwaardes kunnen je laten denken dat alles in orde is terwijl er toch iets aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2269563
-Saskia- schreef: Vandaar ook een lading "junk food" gekocht voor haar vandaag, maar het mag allemaal niet (of: nauwelijks) baten. Ze drint gelukkig goed. Maar eten...  :-\
agos ik kan me dat zo voorstellen als ze niks meer eten dan probeer je van alles. Ik heb Sita ook een tijd op junkfood in leven gehouden, maar het is beter dan helemaal niks eten.
Je zegt dat ze braakt. Kan haar maag niet van streek zijn van de rimadyl. Misschien dat maagzuurremmers en een antibraakprik de eetlust weer op gang kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2269588
*Dorothea* schreef: agos ik kan me dat zo voorstellen als ze niks meer eten dan probeer je van alles. Ik heb Sita ook een tijd op junkfood in leven gehouden, maar het is beter dan helemaal niks eten.
Je zegt dat ze braakt. Kan haar maag niet van streek zijn van de rimadyl. Misschien dat maagzuurremmers en een antibraakprik de eetlust weer op gang kunnen helpen.
Het rare is, dat ze niet braakt na de rimadyl. Die gaat er in en blijft erin. Ook de beetjes eten die er in gaan (3 koekjes, hapje kvv) blijft er in. Pas veel later (vannacht 6x) braakt ze. Maar dan alleen maar prut, vanmorgen gal.

Net met Marije en de andere damesch een stukje gaan wandelen, dan hobbelt ze aardig mee. Oké, de terugweg ging op een slakkegangetje.  ;)
Daarna geprobeerd nog wat eten aan te bieden, maar helaas. Drinken, plassen en (wat er nog inzit) beetje poepen doet ze oké.

Morgen gaan we weer naar de da.
Door tt-tjes
#2269593
Ach jee, die ouwe dame. Ik zou ook alle registers opentrekken om haar aan het eten te krijgen. Hier vinden ze hüttenkäse met een eitje er door heel erg lekker.
Misschien dat ze dat wel lust?
Door conleeuw
#2270158
bah wat eng, ik zou ook mac donnalds voor honden proberen als het moet hoor, kuipjes, bom vol met smaak en geurstoffen, en het is vochtig, dat willen ze vaak wel eten, ik weet, chemische troep, maar wat jij schrijf, liever iets dan niets, ik heb zelfs kattenvoer in kuipjes gebruikt, ruikt nog sterker, foei connie, maar nood leert bidden zegt mijn moeder altijd, sterkte ermee, ik vindt het altijd eng als een oudere hond niet eet, en zeker als ze al een beetje kwakkelen zijn,  :-* :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door