Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2269494
Het valt mij de laatste 2 weken heel erg op dat bij Bruut (6 maanden nu) als hij zit, zijn penis steeds uit de schacht komt. Als hij opstaat is het "floep"weer weg......

Heeft dit te maken met eventueel al een pubertijd, is dit normaal of zie ik spoken???

Hij heeft er totaal geen last van hoor, maar het is zo'n maf gezicht  ;)
Door sella
#2269508
Is een reuending in de puberteit. Niets om je zorgen over te maken.
Nu hangt hij wel vaker in zand en stof in de hormonenrush tijd, even opletten dat hij geen puspiemel krijgt.
Als dat wel zo is even schoonspoelen met een injectiespuit zonder naald met gekookt en afgekoeld water. Als het heel erg wordt kan je een cleaner halen bij de da, maar is vaak niet nodig.
Door tt-tjes
#2270035
Weet niet waar dat dat dan aan ligt, ik heb ook altijd alleen maar reuen gehad, ongecastreerd, en heb het bij geen van allen meegemaakt.
Door bordie
#2272925
Bumper van nu 2 heeft t ook altijd,
altijd als ie op zn kont gaat zitten komt ie eruit en ik denk dat dat door de druk komt
hij heeft t zelf niet echt in de gaten...gaat er ook niks mee doen ofzo...
ik zie t hier vanaf dat we m hebben en dat is juli 2011.

ik ben waarschijnlijk van plan om hem chemisch te laten castreren maar hier ben ik nog niet over uit.
Door Ramses1
#2272943
ik ben waarschijnlijk van plan om hem chemisch te laten castreren maar hier ben ik nog niet over uit.
Goed plan, maar dat helpt niets tegen het piemelen hoor ;)
Door Irish
#2273025
Hier ook een oudere (geschat op 10 jaar) intacte reu vaak een ''lippestiftje''.
Het is vooral in situaties datie erg opgewonden is (bedoel niet sexueel, maar maar gespannen), zoals vlak voor het wandelen etc.
Volgens mij is het een stress-signaal. Of in ieder geval wel in Ivan's geval.
Door Ramses1
#2273143
Volgens mij is het een stress-signaal. Of in ieder geval wel in Ivan's geval.
Na 4 teefjes is dit onze eerste reu maar ik heb niet het idee van stress of opwinding, eerder de manier van zitten in een ontspannen houding, zo van "laat maar hangen lekker waaien" heb ik de indruk.

Hm, bedenk me ineens dat het minder lijkt te worden nu hij een jaar geweest is en veel minder last van een puspiemel.
Door Martine-Tom
#2273786
Tom heeft het maar bij 2 honden, daar is hij uber-onderdanig naar en dan zie ik het bij hem ook, verder nooit.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2274164
Het gebeurd is normale situatie's. Als hij gewoon thuis is of in de winkel, het maakt niet uit. Als tie gaat zitten dan is het floep.......en als tie opstaat is het weer weg  ;)

Ik hou het gewoon in de gaten en ga ervan uit dat het vanzelf wel weer over gaat. Mocht dat niet het geval zijn san zie ik wel weer verder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door