Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2269292
Ik heb gisteren op de mark wijtingkarkassen meegekregen. De zalm was op en de dame vond Kaya zo leuk dat ik deze meekreeg.
8 stuks voor niets! De zalm gaat er zo in dus ik denk laten we dit maar proberen. alles netjes gehakt etc want ze is beginnend barfer en heeft geen idee wat ze met een hele vissekop aanmoet. Ze heeft het wat met lange tanden opgegeten maar goed het zat erin.
Onze dieren kunnen vrij in en uitlopen (ook s'nachts dus). Toen ik vanochtend beneden kwam lag de hele tuin ondergespuugt.  :puke:
Kan het zijn dat ze het gewoon niet verdraagt? Of had ik eerst een klein stukje moeten proberen ipv een heel karkas?
Ze heeft er ook wat orgaan(kip) en een stuk paardevlees bij gehad. Wat ze dan wel weer met smaak heeft opgegeten.
Maar daar heeft ze nog nooit problemen mee gehad, Het was ook echt wit overgeefsel, duidelijk de vis zeg maar...
Heb ik iets fout gedaan?
#2269306
Lizzy schreef: Nou, fout fout.... Je kunt natuurlijk niet weten dat je hond niet goed wordt van wijting. Maar, ja, het komt dus voor dat honden niet lekker worden van vis en er van gaan kotsen......
is het dan ook beter dat ik het niet meer aanbied? of gewoon opnieuw proberen maar dan met wat kleine stukjes?
#2269313
zhiva schreef: is het dan ook beter dat ik het niet meer aanbied? of gewoon opnieuw proberen maar dan met wat kleine stukjes?
Het ligt er een beetje aan. Is je hond nog steeds brak? Je hebt dikke kans dat je hond het uberhaubt nooit meer gaat eten. Ze zijn niet gek hoor, ze herkennen heel goed eten waar ze niet goed van zijn geworden. Je kunt het nog een keer proberen, een klein stukje, met wat anders, maar ik zou het zelf laten voor wat het is, aangezien wijting toch niet zoveel toegevoegde waarde heeft.
#2269325
ze is niet brak nee, meer opgelucht dat ze eraf is denk ik ;)
eigenlijk ben ik allang blij dat ze naar buiten gegaan is vannacht ipv dat de hele woonkamer eronder had gelegen.
Ik probeer het volgende week nog wel een keertje, en anders is er dus een behoorlijke voorraad voor de katten  ;D
Bedankt voor je advies. ik begon nu toch wel heel onzeker te worden.
#2270047
Hier wordt er alleen gekotst van witvis koppen en graten. Alles wordt verder gewoon opgegeten, adelijk en wel. Maar dit blijft er niet in. Ik geef het niet meer nadat ik een paar keer zelf bijna kotsend alles moest opruimen.
#2270055
vandaar dat ik zo blij was dat het buiten was  ;D spuit erover, druppeltje bleek erbij. even schrobben en klaar!
maar ik voer het wel verder aan de katten op. durf het met kaya niet meer aan....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door