Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Tobias
#2266132
Sjonge jonge, wij zijn net uren ( :-[) bezig geweest met menu samenstellen voor onze allerliefste schat. Hij is afgelopen 19e 5 jaar geworden, is gecastreerd en is eerder aan de dunne dan dat ie verstopt zit. Op het moment is hij te zwaar (19-20 kilo) en zouden hem het liefste 17 kilo hebben. We hebben ons goed ingelezen, maar zijn toch erg onzeker over het resultaat aangezien we het natuurlijk wel goed willen doen.

Menu voor een reu, 5 jaar oud, 17 kilo.
Hoeveelheid: 2% van 17 kilo = 340 gram per dag
Rauw vleesbot 50% :  170 gr.
Groentes 10% :  34 gr.
Orgaanvlees 15% :  51 gr.
Spiervlees 25% :  85 gr.

Er zijn 2 menu's uitgekomen die wij graag met jullie willen delen en daar graag feedback over ontvangen. Elke dag zit er 34 gram groentemix bij en enkel nekken als rauw vleesbot aangezien hij een beginner is.

Menu 1:
Maandag: 170 gram kippennekken, 20 gram kippenmaagjes, 20 gram kippenhartjes, 11 gram kippenlevertjes, 85 gram kippenfilet + een ei.
Dinsdag: 170 gram eendennekken, 20 gram eendenhartjes, 20 gram runderlong, 11 gram runderpens, 85 gram stukken kalfsvlees.
Woensdag: 170 gram fazantennekken, 25 gram geitenlever, 26 gram lamshart, 85 gram lamsvlees.
Donderdag: 170 gram kippennekken, 51 gram hazenorganenmix, 85 gram hertenvlees + een ei.
Vrijdag: 170 gram eendennekken, 20 gram runderhart, 20 gram kippenmaagjes, 11 gram geitenpens, 85 gram antilopenvlees.
Zaterdag: 170 gram fazantennekken, 31 gram konijnenorganenmix, 20 gram rundernieren 85 gram reesnippers.
Zondag: 170 gram zalmstreng met kop, 51 gram kwartel, 85 gram runderstoofvlees.

Menu 2:
Maandag: 170 gram kippennekken, 20 gram kippenmaagjes, 20 gram kippenhartjes, 11 gram kippenlevertjes, 85 gram kippenfilet + een ei.
Dinsdag: 170 gram fazantennekken, 20 gram runderlong, 20 gram runderhart, 11 gram runderpens, 85 gram runderstoofvlees.
Woensdag: 170 gram eendennekken, 26 gram eendenhartjes, 25 gram eendenlevertjes, 85 gram kippenfilet.
Donderdag: 170 gram eendennekken, 20 gram rundernieren , 20 gram kippenhartjes, 11 gram kippenmaagjes, 85 gram haring.
Vrijdag: 170 gram kippennekken, 20 gram lamshart, 20 gram lamslong, 11 gram lamspens, 85 gram lamsvlees + een ei.
Zaterdag: 170 gram fazantennekken, 25 gram geitenlever, 26 gram kalfshart, 85 gram stukken kalfsvlees.
Zondag: 170 gram eendennekken, 51 gram hazenorganenmix, 85 gram hertenvlees.

PS: wij willen geen paard geven aangezien wij zelf paarden hebben en het daardoor niet over ons hart krijgen om het te geven.
Laatst gewijzigd door Tobias op za 25 feb 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2266144
[quote="Tobias"]
Sjonge jonge, wij zijn net uren ( :-[) bezig geweest met menu samenstellen voor onze allerliefste schat. Hij is afgelopen 19e 5 jaar geworden, is gecastreerd en is eerder aan de dunne dan dat ie verstopt zit. Op het moment is hij te zwaar (19-20 kilo) en zouden hem het liefste 17 kilo hebben. We hebben ons goed ingelezen, maar zijn toch erg onzeker over het resultaat aangezien we het natuurlijk wel goed willen doen.

Menu voor een reu, 5 jaar oud, 17 kilo.
Hoeveelheid: 2% van 17 kilo = 340 gram per dag
Rauw vleesbot 50% :  170 gr.
Groentes 10% :  34 gr.
Orgaanvlees 15% :  51 gr.
Spiervlees 25% :  85 gr.

Er zijn 2 menu's uitgekomen die wij graag met jullie willen delen en daar graag feedback over ontvangen. Elke dag zit er groentemix bij en enkel nekken als rauw vleesbot aangezien hij een beginner is.

Menu 1:
Maandag: Kippennekken, kippenmaagjes, kippenhartjes, kippenlevertjes, kippenfilet + een ei.
Dinsdag: Eendennekken, eendenhartjes, runderpens, runderlong, stukken kalfsvlees.
Woensdag: Fazantennekken, geitenlever, lamshart, lamsvlees.
Donderdag: Kippennekken, hazenorganenmix, hertenvlees + een ei.
Vrijdag: Eendennekken, geitenpens, runderhart, kippenmaagjes, antilopenvlees.
Zaterdag: Fazantennekken, konijnenorganenmix, reesnippers.
Zondag: Zalmstreng met kop, kwartel, runderstoofvlees.

Menu 2:
Maandag: Kippennekken, kippenmaagjes, kippenhartjes, kippenlevertjes, kippenfilet + een ei.
Dinsdag: Fazantennekken, runderlong, runderpens, runderhart, runderstoofvlees.
Woensdag: Eendennekken, eendenhartjes, eendenlevertjes, Kippenfilet.
Donderdag: Eendennekken, kippenmaagjes, kippenhartjes, haring.
Vrijdag: Kippennekken, lamshart, lamspens, lamslong, lamsvlees + een ei.
Zaterdag: Fazantennekken, geitenlever, kalfshart, stukken kalfsvlees.
Zondag: Eendennekken, hazenorganenmix, hertenvlees.

PS: wij willen geen paard geven aangezien wij zelf paarden hebben en het daardoor niet over ons hart krijgen om het te geven.
[/quote]

Ik kan het niet voor je narekenen, omdat je er geen gewichten bij hebt gezet. Verder ziet het er prima en afwisselend uit.
Door Tobias
#2266519
[quote="Lizzy"]
Ik kan het niet voor je narekenen, omdat je er geen gewichten bij hebt gezet. Verder ziet het er prima en afwisselend uit.
[/quote]

Bij deze met gewichten  ;D
Door Parelridder
#2268932
Poeh heej, wat een lekker menu!! Prachtig gevarieerd! :)
Is er een speciale reden dat je geen niertjes geeft?
Laatst gewijzigd door Parelridder op za 25 feb 2012, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tobias
#2268937
[quote="Parelridder"]
Poeh heej, wat een lekker menu!! Prachtig gevarieerd! :)
Is er een speciale reden dat je geen niertjes geeft?
[/quote]

Bedankt, doet me goed :biggrin2:
Ik kom nergens niertjes tegen ???
Door Tobias
#2269022
[quote="Parelridder"]
Hoe bedoel je, dat je ze niet tegen komt? Weet je niet waar je die kopen kunt??
[/quote]

Dat bedoel ik inderdaad
Door Limpy
#2269025
Had je al eens een islamitische slager geprobeerd?
Er van uitgaande dat je die in de buurt hebt... (ik ben lichtelijk verpest in a´dam met veel van zulke slagers in de buurt)
Door Tobias
#2269029
[quote="Limpy"]
Had je al eens een islamitische slager geprobeerd?
Er van uitgaande dat je die in de buurt hebt... (ik ben lichtelijk verpest in a´dam met veel van zulke slagers in de buurt)
[/quote]

Die hebben wij ook in de buurt, maar nog geen niertjes gevonden. Is het heel erg als hij die niet krijgt? Anders gaan we gewoon verder zoeken  ;)
Door Tobias
#2269032
Heb nog even op internet gekeken bij de sites waar wij willen gaan bestellen en daar kwam ik ze tegen. Zeker overheen gekeken ???
Door ChantalKrijn
#2269034
Misschien liggen ze niet bij de islamitische slager waar je bent geweest, vaak als je het aan de slager vraagt kan hij het voor je bestellen  ;)
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op za 25 feb 2012, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tobias
#2269038
Heb de menu's aangepast.
Menu 1 op zaterdag en menu 2 op donderdag.
Klopt het nu nog?
En voor welk menu zouden jullie kiezen.
Menu 1 heb ik samen met mijn partner gemaakt en menu 2 in mijn eentje. Ikzelf denk dat menu 2 makkelijker is.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2269099
kun je niet een organenmix maken , bv maag, lever ,nier, hart in verhouding bij elkaar gooien ( alles versnijden in even groten stukken of grof malen ) en dan 51 gram in een zakje/verpakking doen ?
hoor op t forum dat ze dat wel meer doen..... stuk gemakkelijker te proportioneren  ;)
Door Easywoods
#2270591
Ik zie dat je iedere dag compleet voert... kan natuurlijk best maar is echt niet noodzakelijk.... Het is toch veel makkelijker als je bijvoorbeeld het orgaanvlees voor de hele week op twee of drie dagen voert... Hetzelfde voor de groentemix... Of heb je er een dwingende rede voor..??  :-\
Gebruikersavatar
Door Thea
#2270601
[quote="Easywoods"]
Ik zie dat je iedere dag compleet voert... kan natuurlijk best maar is echt niet noodzakelijk.... Het is toch veel makkelijker als je bijvoorbeeld het orgaanvlees voor de hele week op twee of drie dagen voert... Hetzelfde voor de groentemix... Of heb je er een dwingende rede voor..??  :-\
[/quote]

Ik was ook begonnen met iedere dag compleet. Allemaal kleine beetjes. Iedere dag denken wat zal ik geven en wat erbij  :-\
Nu heb ik zaterdag weer geportioneerd en heb idd de orgaan over 2 dagen 1 dag pens 3dagen spiervlees en 1 dag vis nu gedaan. OOk alles in 1 zakje bij elkaar. Groente krijgen ze als ik voor ons kook. Dan 7 zakjes weer in een tasje kan ik zo per week 1 tasje en als leeg is heeft Bency zijn weekmenu gehad ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door