Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door marbasso
#226884
mijn poes van bijna 15 jaar wordt de laatste tijd behoorlijk stram in de achterpootjes. De leeftijd natuurlijk, maar volgens mij heeft ze er ook pijn aan. Zeker als ze ergens op en af moet springen. nou las ik bij de hond, dat glucosamine nog wel eens wil helpen. Zo ja, kan ik dat dan ook aan mijn kat geven?
Groetjes, Marleen
Laatst gewijzigd door marbasso op vr 24 dec 2004, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#227497
Ja hoor. Zou ik zeker proberen. Eventueel in combinatie met visolie of geregeld vette vis.
Door marbasso
#228286
Oke, maar dan weet ik nog niet de dosering. Wie heeft ervaring met glucosamine bij katten? Ik heb eens op op internet gekeken en zie dat de samenstellingen en prijzen nogal verschillen.
Groetjes Marleen
Laatst gewijzigd door marbasso op vr 24 dec 2004, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229104
Helaas heb ik geen ervaring met glucosamine, ik geef nu primeval aan mijn ene hond tegen stramheid
Door marbasso
#230863
bedankt voor jullie reacties. Vandaag ben ik begonnen met glucosamine 300/chondritin 240. Ik doe het wel in 2 dagen, want ze weegt nog geen 4 kg. Het gaat vast helpen. groetjes, Marleen
Door amber2
#237565
Hoi!
wat je nu geeft lijkt mij zeker ruim voldoende; je zou het misschien zelfs in drie dagen kunnen geven. Onze kat (15) heeft ook sinds anderhalf jaar veel last van de gewrichten in zijn achterpoten (moeilijk lopen, vaak erdoorheen zakken etc.). Ik had een poeder met glucosamine voor hem gekocht (glucosamine complex van de groene os) maar helaas wilde hij zijn eten niet meer goed eten met dit erdoorheen en wanneer hij het uiteindelijk toch at , ging hij er vaker door overgeven. Ik denk dat dat kwam door de hoge dosering vitamine c die daar ook doorheen zat, wat zuur is (ascorbinezuur)en wat een gevoelige maag kan irriteren. Dat poeder krijgen onze honden nu dus... Sinds een maand geef ik hem in plaats hiervan Schindele's mineralen, een soort mineraalrijk leempoeder. Ik zie nu toch al wel een verbetering dus ik ben er erg tevreden over! Hij hoeft er maar een heel klein beetje van (1/4 theelepel per dag), dus is het heel goedkoop, en hij heeft ook geen problemen om het te eten. Misschien is dat ook nog een idee voor jou kat? En als die van jou niet al te kieskeurig is en geen gevoelige maag heeft kan je ook het glucosaminecomplex van De Groene Os proberen (via puurnatuur.nl te bestellen). Is verder een heel goed product hoor; behalve glucosamine en chondriotine zit hier namelijk ook MSM (=zwavel), vitamine C en magnesium in. En in de 'speciaal' versie ook nog kruiden en andere toevoegingen wanneer het dier ook last heeft van pijn aan de gewrichten. Succes ermee! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door