Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2260960
ga sowieso van de week met hem naar de dierenarts, maar een beetje extra informatie kan nooit kwaad:

nu ongeveer een week, misschien iets langer, drinkt Reus behoorlijk meer dan anders, plast ook meer. vorige week een dag of 2 diaree gehad. we hebben een beetje rare tijd gehad, dus ik dacht eerst dat het een nieuwe manier van hem was om op stress te reageren, en de diaree zou ook kunnen komen omdat hij wat meer knaagdingen kreeg dan anders. maar inmiddels zijn we al weer een paar dagen normaal thuis en is het niet veranderd. geen diaree meer, wel veel drinken en plassen. hij lijkt ook een beetje af gevallen, maar dat kan ook zijn omdat we behoorlijk actief zijn geweest. hij is wat sloompjes, maar dat is hij eigenlijk altijd als we weg zijn geweest en hij veel indrukken en activiteit heeft gehad. hij toont geen buikpijn of pijn met plassen, plast 2 of 3 keer een heleboel, markeren doet hij sowieso niet zoveel, nu ook geen extra kleine plasjes of aanstalten maken zonder echt te plassen.

hij heeft niet meer jeuk dan anders, wat hij normaal in tijden van fysiek ongemak meestal wel heeft.

iemand een idee? mijn eerste gedachte toen ik het toch wel zorgelijk vond worden was shit, het zal toch geen suikerziekte zijn? Reus is ongeveer 3 jaar oud. we zijn veel aan zee geweest, het kan zijn dat hij per ongeluk een slokje zout water of een of ander zout hapje naar binnen heeft weten te krijgen. zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

alvast dank jullie wel!
Laatst gewijzigd door nienk op do 01 mar 2012, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2261286
martine-tom schreef: Hoe is zijn gedrag verder?
En ontlasting is nu weer wel ok?
gedrag is niet opmerkelijk anders, hij heeft zich tijdens die rare dagen (om even niet mijn hele privé leven op internet te zetten) boven verwachting goed gedragen. nu weer hier thuis gedraagt hij zich eerder relaxter en beter dan minder goed of anders dan anders. beetje blafferig in huis, maar dat heeft ie ook eigenlijk altijd als hij een tijdje ergens anders is geweest.

ontlasting is gewoon weer zoals het hoort, wisselend aan de hand van wat ie gegeten heeft, maar dus niet anders dan anders.

hij is 2 weken terug met de gladheid een paar treden van de trap gelazerd in het metro station. even schrik, maar niet eens piepen. (hij kan het nog wel eens uit schreeuwen van schrik, maar dat was nu niet het geval) denk dus ook niet dat het daar mee te maken heeft.

wou ook al met hem op zoek naar een accupunctuur iemand en/of osteopaat omdat ie zo idioot doet met zijn achterpootjes, die lijken niet helemaal van hem te zijn, staat veel kruislings of anderzinds raar. maar ook dat lijkt me niet iets te maken hebben met het plassen en drinken.
Door Lizzy
#2261739
Heel raar maar ik denk dat dit dus wel kan. Dorothea en ik hebben nu meerdere ervaringen van honden met last van de rug die meer drinken en plassen. En als je ze dan op pijnstillers zet, verdwijnt dat.

Maar goed, drinkt Reus vooral veel uit zijn bak of drinkt hij veel uit plassen buiten? (want dat is nu onweerstaanbaar lekker, voor veel honden, na die vrieskou).
Door nienk
#2261758
hmm ok, dat is handig om te weten, vond het zelf zo onwaarschijnlijk dat ik het denk ik niet aan de DA gevraagd zou hebben. dank je wel dus! ik bel morgen de DA en hoop snel te recht te kunnen, hij is er vanacht zelfs 2 keer uit geweest om te drinken, dat heeft ie volgens mij nog nooit gedaan.

Hij drinkt niet meer uit plassen van straat dan anders.
Door nienk
#2261799
nu net toch behoorlijk diaree, net niet water dun. kon het wel goed ophouden blijkbaar, want het kwam pas halverwege de wandeling en niet ineens. stop er zo maar wat okugest in en zal de pro-biotica ook weer starten.
Door wendyv123
#2265840
mijn teckel doet dit ook al een paar jaren. Zijn nieren kunnen niet meer zo goed het vocht concentreren, hij plast dus veel te veel vocht uit en dit moet hij aanvullen met veel te drinken. Voorlopig geeft dit geen verdere problemen maar jaarlijks laat ik een urine en bloedonderzoek doen ter controle. Het zou kunnen dat hij in de toekomst medicatie moet nemen, maar voorlopig nog niet. Hij is 10,5 jaar ondertussen.
Door Celicaatje
#2267754
Dag allemaal,

Goed heb je mij weer met mijn Cushing. Maar mochten jullie vastlopen vraag dan om een Cushing testje. Dit is een urine testje en niet zo moeilijk om te doen. Er komt steeds meer Cushing voor bij honden en diverse soorten Cushing zijn er tegenwoordig ook nog eens.

Typische klachten voor Cushing zijn wel het veel plassen en drinken (in deze volgorde). Al is het alleen maar om het uit te sluiten.
Natuurlijk kan het heel goed iets anders zijn maar deze ziekte wordt door heel veel dierenartsen nogal eens "over het hoofd gezien" of men weet er niet veel van. Vooral de "oudere" garde is niet opgeleid met deze ziekte.

Ook is spierzwakte een symptoom van Cushing.
Door nienk
#2267760
naja, alsof Reus mee had zitten lezen, na mn laatste post in dit topic, is ie weer normaal gaan drinken en plassen... blijft raar natuurlijk. misschien had hij een beetje spier/rug pijn van het van de trap donderen en extra activiteit daarna? hij staat ook weer veel beter. ik ben er dus nog niet mee bij de dierenarts geweest. ik twijfel mbt tot de pootjes of ik eerst naar de gewone hol. da zal gaan, of gelijk naar iemand met accupunctuur. ergens  heb ik het gevoel dat dat precies is wat Reus nodig heeft, even een stel naaldjes in zijn lijf...

iedereen dank voor de tips, ik blijf er natuurlijk goed op letten en zodra hij weer zo veel gaat drinken zal ik naar de DA gaan en jullie opmerkingen in mijn hoofd houden!
Door Celicaatje
#2267785
Hi Nienk,
He dat is goed nieuws dat het plassen en drinken weer gewoon op peil is.
Voor wat betreft dat accupuntuur, je gevoel maar volgen.
De laatste paar jaren is mij opgevallen dat het toch het beste blijkt te zijn!
Door Martine-Tom
#2268057
Ik zat later nog te denken dat Tom het ook wel eens heeft als hij iets gegeten heeft wat hij eigenlijk niet mag (granensnoepje of kip ofzo) dan drinkt en plast hij ook een dag of 2 veel meer dan normaal.
Door nienk
#2268060
martine-tom schreef: Ik zat later nog te denken dat Tom het ook wel eens heeft als hij iets gegeten heeft wat hij eigenlijk niet mag (granensnoepje of kip ofzo) dan drinkt en plast hij ook een dag of 2 veel meer dan normaal.
hmm dat is ook nog een optie. toch misschien iets van het strand dan.
Door Limpy
#2268112
Maar jou hol. da doet toch ook accupuntuur?
(hij wilde limpy ook graag eens accupunturen maar limpy is niet zo´n liefhebber van naaldjes in zn rug)
Door nienk
#2268118
Limpy schreef: Maar jou hol. da doet toch ook accupuntuur?
(hij wilde limpy ook graag eens accupunturen maar limpy is niet zo´n liefhebber van naaldjes in zn rug)
volgens mij alleen de japanse, of goudaccupunctuur, of hoe het heet. met zo'n stomp naaldje aftasten... maar nu je het zegt, ik weet het eigenlijk helemaal niet zeker. zal maandag eens bellen om te informeren! Reus vind naalden van spuiten enzo echt ENORM stom, maar het subtiele van de accupunctuur wellicht niet. hij kent bij onze DA wel het principe van dat ie rustig aan hem zit en een beetje prikt, en dat ondergaat hij altijd heel makkelijk en relatief ontspannen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door