Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jara
#2267792
Ik heb dat tenminste altijd...voor mezelf gebruik ik bijna nooit medicijnen...het lichaam lost zelf wel veel op, en ik ga op mijn gevoel af en hoe een wond eruit ziet of gaat zien.

Wat is dan wijsheid voor mijn honden...

Jara heeft gister een snee opgelopen...mooie rechte snee, met 4 nietjes aan elkaar gezet, ziet er verder prima uit. Heb AB afgeslagen van de DA, maar ze gaf wel Novacam mee voor pijnstilling en als ontstekingsremmer mede omdat we geen AB wilden geven.
Maar de wond ziet er prima uit, en Jara heeft totaal geen pijn en ik merk ook niets vreemds aan haar wat erop zou duiden dat ze zich niet lekker voelt door verhoging oid.
(heb temp. genomen en die was goed).
Waarom zou ik dan Novacam geven is dan mijn gedachte.....

Kan iemand mij daarin volgen of moet ik niet mijn gevoel van mezelf op mijn honden toepassen en toch ontstekingsremmer gaan geven voor het geval dat...

Wat zouden jullie doen....ik merk gewoon ech niets bijzonders aan Jara en wond ziet er mooi uit....ik smeer alleen wel af en toe wat betadine erop
Gebruikersavatar
Door choopy
#2267797
Als het er rustig uitziet en ze heeft geen pijn, zou ik niks geven.
Djody heeft een paar jaar geleden op Texel een scheur in haar lip opgelopen door Darky. Dit was ook met nietjes dichtgemaakt. Ook ik heb toen AB afgeslagen en het is mooi genezen.
#2267798
Ik volg je helemaal!
Ja, het is vervelend dat je niet kunt voelen wat je hond voelt. Maar jij kent je hond door en door, je bent een zorgzame en oplettende eigenaar, en als jij ervan overtuigd bent dat ze geen pijn heeft, ga er dan maar van uit dat dat ook zo is.

Starri (katje in onderschrift) is pas geopereerd vanwege een opgegeten knoopje, dus buikwand open, darm gelukkig niet, en ze was toen al een paar dagen goed ziek. Ritssluiting van zeker 10 cm, spuit AB er in en Novacam mee. Maar madam stapte hier binnen uit de mand na de operatie en zei 'zo, ik ben beter!' Gaf geen pijn aan, wond zag er prachtig uit, niet ontstoken, niet warm, netjes dicht. De novacam ligt hier dus nog.
Door Lil
#2267851
Als de hond geen pijn heeft niet geven. En ab pas als de wond gaat ontsteken en anders ook niet.

Ik ben blij dat er medicijnen zijn, maar al die keren dat Boris heftige bijtwonden heeft gehad... heeft hij geen ab en geen pijnstillers gekregen. Ok, dat was 6 jaar gelden, maar dan nog. Hij heeft 1 keer pijnstillers gehad, omdat ik er zelf om vroeg (afgebeten oor). Toen wilde hij niet eten en was echt niet lekker. Maar verder nee, hier ook geen ab en pijnstillers bij verwondingen. Alleen als ik merk dat het nodig is.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2267894
zag de foto van dr op de stoel .....
als ze zo lekker opgekrult ligt in dr stoel zal ze er geen last van hebben
persoonlijk zou ik in de gaten houden dat de wond niet warm voelt of er rood uit ziet en verder de pijn stilling niet geven  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2268001
Ik volg je ook....in deze, zoals je haar omschrijft had ik ook de Novacam niet gegeven. De ab natuurlijk ook niet.  Die betadine is al meer dan wat ik gedaan zou hebben.

Ik redeneer vaak naar mezelf toe....dikke vette snee ergens.....neem ik dan Ab en een NSAID...nee.  Goed spul verder hoor, je kan er echt om verlegen zitten. Voor 2 weken terug had er hier eentje een pittige buikoperatie en ja, dan gaat die AB erin, de volle tien dagen en ook de Novacam voor het volle gewicht.  Maar die oppervlakkige kleinigheidjes..goed schoonmaken en dan komt het wel goed. Zegt mij da trouwens ook, paar jaar geleden was er bij iemand een nagel lilluk afgebroken, dus die moest eraf. Zegt ze nog letterlijk...normaal geef ik nu ab mee, maar die hoef jij zeker niet. Nou ja, als je het goed schoonhoudt dan kan het ook wel zonder.
Door M@rina
#2268148
Ik ben ook niet zo van de AB.  Snap je twijfel soms geven ze pijn zo slecht aan geven.

Misschien vetramil erop smeren, dat werkt ook antibacterieel en bevordert de genezing.
Door pallas
#2268339
Ik zou het ook zo doen ( en mijn d.a. ook trouwens).

Bij de operaties aan de gewrichten gaat er wel AB en metacam in, want een ontsteking aan bot wil je dus echt niet riskeren. Pijn geven ze hier nooit aan, maar heeft wel een paar trauma's opgeleverd. Maar dan praat je over zeer langdurige pijn, niet over iets wat met een weekje over is zoals een flinke snee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door