Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#2266164
Bij Berre is deze week een bloedonderzoek gedaan en daaruit is gebleken dat hij een pancreas probleem heeft waardoor zijn vertering niet goed gaat. Oef eindelijk iets!!
De da heeft nog wat bijkomende onderzoeken gevraagd op 't bloed en deze resultaten zijn er volgende week. Nog een week geduld dus en ondertussen zoeken we nog verder naar voer waarop hij 't nu redelijk blijft doen. De medicijnen die hij nu heeft voor z'n maag en darmen maf hij voorlopig blijven krijgen maar deze werken niet in functie van z'n probleem en ondertussen ruik ik dat z'n vertering nog niet echt betert maar hij eet en de diarree blijft voorlopig weg.

Voer zoeken dat voor hem past zal een groot probleem geven, kip gaat zowiezo niet. Ik probeerde weken geleden al zelf eend te malen, eendennekken en borst zonder vet en dat ging ook niet goed. Ach ja we zien wel hoe we verder gaan en ondertussen lezen we op 't net welke wegen er zijn.
Door charmed
#2266270
Er zijn 2 dingen die je kan doen, dat is of een KVV met verse pancreas geven (die op 30*C voeren). Ik heb altijd Carnibest Pancreas gevoerd. Hierop deed 1 van mijn honden het super. Ze was eindelijk niet broodmager meer. Of je kan zelf samenstellen met pancreas erbij, dus pancreas zelf vers kopen en dat elke keer door het eten doen. Wel zorgen dat je niet te vet gaat voeren, want van vet kunnen ze weer aan de diarree komen, vet vermijden.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2266273
Je kan ook Zymoralpoeder over het voer doen, als je geen geschikt Kvv kan krijgen.
Nutaris heeft ook een kvv pancreas versie.
Door charmed
#2266277
Ik denk dat verse pancreas 20x beter werkt dan de zymoral, toen mijn hond nog zymoral kreeg had hij geregeld diarree, moest overgeven en was broodmager (en enorm veel eten en poepen)
Door inni
#2266286
Berre is dus niet mager meer, in de periode dat hij nog brokken ed kreeg wel maar toen at hij ook niet.
Hij eet nu eend van Naturis, maar daaruit verwijder ik de vezels (plantaardige deeltjes) , de dikste stukken vet en een deel van de  stukjes bot want die geven hem ook problemen, dan maal ik 't nog een keer en de grootste stukjes bot haal ik er nog uit (omdat ik van mening ben dat hij toch bot nodig heeft en de kleinste stukjes best kan gebruiken).
Hij heeft ook niet voortdurend diarree, 't kan best zijn dat hij 't dagen aan een stuk wel goed doet en ineens 's morgens misselijk is, niet wil eten, slijmerig poept en daarna wel gaat eten of enkele dagen op de kwakkel blijft zonder dat er aan z'n voer iets veranderd.

Ik keek al 's rond naar een gepast kvv maar daarin zit kip, net iets waar hij zo fel op reageert. Ik wacht nu maar af wat er uit de verdere onderzoeken komt.
Door 202Spots
#2266522
inni schreef: Hij eet nu eend van Naturis, maar daaruit verwijder ik de vezels (plantaardige deeltjes) , de dikste stukken vet en een deel van de  stukjes bot want die geven hem ook problemen, dan maal ik 't nog een keer en de grootste stukjes bot haal ik er nog uit (omdat ik van mening ben dat hij toch bot nodig heeft en de kleinste stukjes best kan gebruiken).
Je kan de stukjes bot ook met de hamer kleiner slaan en dan door de voer doen.
Ik gaf met pancreatitis alleen heel mager vlees, zoals kalkoen en kip en alle zichtbare vet en de vellen er af gehaald.
Eend is eigenlijk ook vrij vet vlees vind ik zelf.
success
Door inni
#2266534
202Spots schreef: Je kan de stukjes bot ook met de hamer kleiner slaan en dan door de voer doen.
Ik gaf met pancreatitis alleen heel mager vlees, zoals kalkoen en kip en alle zichtbare vet en de vellen er af gehaald.
Eend is eigenlijk ook vrij vet vlees vind ik zelf.
success
Ik houd hem nog even op eend en wacht de resultaten van volgende week af. Dan ga ik langzaam aan proberen met konijn of kalkoen vermits hij geen kip verdraagt. Hij is altijd al een slechte eter geweest en we zijn met hem al 5 jaar op de sukkel, er is echter altijd gedacht dat 't om een voedselallergie ging, of alleen om een voedselallergie??. Nu zijn er aanwijzingen bijgekomen en daarop bouwen we verder.
Door petralita
#2266560
Hier een hond in opvang gehad met dit probleem. Hij kreeg bij zijn eigenaren brokken en pancreas in poedervorm.
Ik heb hem toen overgezet op geperste brokken met meer vlees en ik kon al de helft minder pancreas bij voeren en kwam daardoor ook nog ruim 7 kilo aan. Ben er van overtuigd dat als hij overging op vlees dat het bij hem ook beter zou gaan (en wellicht misschien nog minder pancreas nodig zou hebben)
Wat ik wel bij hem merkte dat hij bij elke wisseling van voer of beloning hij problemen kreeg.
Ik denk dat ik er zelf voor gekozen zou hebben het voer zelf samen te stellen, te malen en goed te mengen. zodat hij elke dag het zelfde binnen zou krijgen zodat hij geen extra last zou krijgen door wisselingen.
Door inni
#2266575
petralita schreef: Hier een hond in opvang gehad met dit probleem. Hij kreeg bij zijn eigenaren brokken en pancreas in poedervorm.
Ik heb hem toen overgezet op geperste brokken met meer vlees en ik kon al de helft minder pancreas bij voeren en kwam daardoor ook nog ruim 7 kilo aan. Ben er van overtuigd dat als hij overging op vlees dat het bij hem ook beter zou gaan (en wellicht misschien nog minder pancreas nodig zou hebben)
Wat ik wel bij hem merkte dat hij bij elke wisseling van voer of beloning hij problemen kreeg.
Ik denk dat ik er zelf voor gekozen zou hebben het voer zelf samen te stellen, te malen en goed te mengen. zodat hij elke dag het zelfde binnen zou krijgen zodat hij geen extra last zou krijgen door wisselingen.
Ik ben ook van plan om zelf te gaan malen maar wacht nog even af omdat ik graag eerst de eventuele behandeling start en hoop dat er dan minder verteringsproblemen gaan zijn waardoor ik makkelijker iets kan toevoegen en alles nauwkeuriger in 't oog kan houden. Nu is de minste verandering nefast voor z'n darmen. Ik zie nu toch weer een klein lichtje in de tunnel. ;)
Door petralita
#2267789
inni schreef: Ik ben ook van plan om zelf te gaan malen maar wacht nog even af omdat ik graag eerst de eventuele behandeling start en hoop dat er dan minder verteringsproblemen gaan zijn waardoor ik makkelijker iets kan toevoegen en alles nauwkeuriger in 't oog kan houden. Nu is de minste verandering nefast voor z'n darmen. Ik zie nu toch weer een klein lichtje in de tunnel. ;)
ik hoop voor je dat het werkt, het is idd vervelend voor de hond
Door inni
#2274421
Bijkomende resultaten van 't bloedonderzoek zijn er nog niet maar omdat calcium en magnesium heel laag waren wil de da nu eerst deze waarden omhoog krijgen en zien wat er dan met z'n spijsvertering gebeurt.
Z'n maag en darmen gaan op 't moment goed (vandaag wel iets minder aan z'n zenuwachtig gedrag te zien) en hij eet ook goed. Sinds zaterdag staat hij op eend allergie van Naturis (zonder de vezels en 't zichtbare vet) en dat gaat eigenlijk best goed.

Na 't weekend zouden de resultaten van 't bloedonderzoek en de medicijnen voor zijn tekorten moeten binnen zijn en dan hoop ik dat we weer een stapje in de goede richting zetten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door