Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door avalon
#226150
Als de puppen 2 weken zijn (wat nu dus het geval is) zouden ze eingelijk ontwormd moetten worden. Ik wil dit uitstellen tot ze 3 weken zijn. Is dat verstandig? Maar welk merk is nu het beste om te gebruiken? Het is allemaal rommel en ik heb zeer slechte ervaringen met drontal. En moet ik dat perse ook de moederhond en mijn andere hond ontwormen? Komt dat ontwormingsspul ook niet via de moedermelk bij de pups? En dan nog een vraagje wat de puppyenting betreft. De DA vindt het verstandig dat de moederhond en mijn andere hond ook ge-ent worden. Maar ze zijn in Mei nog tegen parvo en weil ge-ent. Nu is mijn vraag: de volwassen honden wel of niet mee enten?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#226155
Ik gebruik Banminth pasta om te ontwormen en daar hebben ze helemaal geen last van. Dat van de moederhond enten en de andere vind ik onzin.
Door danielle1980
#226159
avalon schreef: Als de puppen 2 weken zijn (wat nu dus het geval is) zouden ze eingelijk ontwormd moetten worden. Ik wil dit uitstellen tot ze 3 weken zijn. Is dat verstandig? Maar welk merk is nu het beste om te gebruiken? Het is allemaal rommel en ik heb zeer slechte ervaringen met drontal. En moet ik dat perse ook de moederhond en mijn andere hond ontwormen? Komt dat ontwormingsspul ook niet via de moedermelk bij de pups? En dan nog een vraagje wat de puppyenting betreft. De DA vindt het verstandig dat de moederhond en mijn andere hond ook ge-ent worden. Maar ze zijn in Mei nog tegen parvo en weil ge-ent. Nu is mijn vraag: de volwassen honden wel of niet mee enten?
waarom uitstellen tot 3 weken?
hebben ze geen wormen?
zo nee zie ik er geen kwaad in.

dat enten zou ik dus niet doen.
zie er geen reden voor.
essie was ook in mei geent.
en ze word nu niet meer geent,
andere hond zou ik ook niet doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#226456
avalon schreef: Als de puppen 2 weken zijn (wat nu dus het geval is) zouden ze eingelijk ontwormd moetten worden. Ik wil dit uitstellen tot ze 3 weken zijn. Is dat verstandig? Maar welk merk is nu het beste om te gebruiken? Het is allemaal rommel en ik heb zeer slechte ervaringen met drontal. En moet ik dat perse ook de moederhond en mijn andere hond ontwormen? Komt dat ontwormingsspul ook niet via de moedermelk bij de pups? En dan nog een vraagje wat de puppyenting betreft. De DA vindt het verstandig dat de moederhond en mijn andere hond ook ge-ent worden. Maar ze zijn in Mei nog tegen parvo en weil ge-ent. Nu is mijn vraag: de volwassen honden wel of niet mee enten?
Waarom uitstellen? Je weet dat de kans erg groot is dat de pups wormen hebben. Een wormbesmetting op die leeftijd is mijn inziens gevaarlijker dan een ontwormingskuur. De moeder moet je ook doen omdat die de ontlasting van de kleintjes opruimt dus ook zeker besmet zal zijn. Al zou het wormmiddel in de melk terechtkomen is dat niet zo'n ramp aangezien je het middel ook bij de kleintjes mag gebruiken.
Drontal bij die hele kleintjes heeft ook niet (meer) mijn voorkeur. Bij een volgend nest zal ik het middel gaan gebruiken wat Lia noemt en wat Syl ook al jaren gebruikt.

Wat het enten betreft zie ik totaal geen noodzaak de volwassen honden te enten.
Door K@rin
#226495
Banminth en Flubenol, daar heb ik de beste ervaring mee, geen buikkrampen bij de pups.
Vitaminthe NOOIT MEER !!! Binnen een half uur, lagen ze allemaal te kreperen van de pijn in de buik.

Ik ontworm mijn puppen NOOIT met 2 weken, het vroegste begin ik met ca. 3,5 week wanneer ze ook andere voeding dan de moedermelk gewend zijn.
Wanneer ze alleen nog maar moedermelk drinken vind ik het een te agressieve aanslag op hun darmpjes etc. ........
Ik ontworm met ca. 3 - 5 - 7 - 9 weken ...........

P.S. het is de grootste onzin om de oudere honden ook te enten, tegelijk met de puppen.

Oja, veel mensen ontwormen de moeder GELIJK met de puppen .......
Doe ik ook NOOIT, altijd de moeder een dag later ontwormen.
Als zij namelijk de besmette ontlasting van de pupjes opeet, zit ze weer onder de wormen ...
Na een dag zijn de puppjes hopenlijk schoon en dan wordt de moeder ontwormd.
Laatst gewijzigd door K@rin op zo 19 dec 2004, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#226520
Gek genoeg heb ik weer helemaal geen slechte ervaringen met drontal puppy. Maar wel nu ontwormen, dat is belangrijker dan een Parvo-enting.
Laat je dierenarts maar kletsen, als je hond in mei geënt was, dan is er helemaal geen reden om nu al weer te enten.
gr.
Nicolette
Door avalon
#226638
Ik ga morgen maar eens rondbellen waar ze wel banminth hebben, want mijn eigen DA heeft het niet. De pupjes zien er goed uit, ze glanzen en zijn ook best sterk. Ik heb vandaag de nageltjes geknipt, dat waren net naaldjes. Dan ga ik ze morgen toch maar onwormen. Voorkomen is beter dan blussen. Bedankt in iedergeval voor de info.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#226760
Ik heb altijd banminth gebruikt voor de pups, ik heb wel eens een andere gekregen maar geen 1 beviel zo goed als banminth.Ze krijgen er geen diaree van en bij een wormenbesmetting zie je daar bewijs van, en kun je net zolang blijven ontwormen (wekelijks) tot de besmetting weg is. De moeder moet zeker ontwormt worden want daar komt namelijk ook de besmetting vandaan, en ze wordt ook herbesmet.
Om avalon en Angie te laten enten daar zou ik niet eens een gedachte aan spenderen.

o ja, iedere dierenarts kan Banminth bestellen , ook jouw DA , dat hij het niet wil bestellen is eerder dan aan de orde
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 20 dec 2004, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#226764
Klopt het dat Banminth alleen werkzaam is tegen spoelwormen en haakwormen?

Dat verklaard misschien direct waarom honden hier over het algemeen goed op reageren?

Want Drontal voor de pup bijv. is werkzaam tegen: spoelwormen, haakwormen, en zweepwormen
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 dec 2004, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#226765
Lizzy schreef: Klopt het dat Banminth alleen werkzaam is tegen spoelwormen en haakwormen?

Dat verklaard misschien direct waarom honden hier over het algemeen goed op reageren?

Want Drontal voor de pup bijv. is werkzaam tegen: spoelwormen, haakwormen, en zweepwormen
ja geloof het wel , maar de enige besmetting die ze eventueel hebben is van spoelworm.
deze is namelijk latent aanwezig in het lichaam van de moeder en kan ontwaken door de zwangerschap.
Normaal is dat je de moeder voor de dekking nog goed ontwormt dus de enige besmetting die ze door kan geven is spoelworm.
Door Lizzy
#226768
Nou, als een pup alleen daarmee besmet kan zijn, dan is het onzin om er een middel in te gooien dat nog meer wormensoorten dood (die er niet zijn ::)).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#226771
Lizzy schreef: Nou, als een pup alleen daarmee besmet kan zijn, dan is het onzin om er een middel in te gooien dat nog meer wormensoorten dood (die er niet zijn ::)).
ja precies dus dan is banminth precies goed ;D

(pups kunnen trouwens wel alle wormen hebben als de moeder vol zit met wormen van allerlei pluimage dan hebben de pups het ook , maar een beetje fokker zorgt dat zijn teef goed wormen vrij is voor de dekking.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#226776
Alleen spoelwormen worden al via de baarmoeder overgedragen, de anderen volgens mij niet. Dus in eerste instantie is Banminth een prima optie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door