Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
#223095
;D Gisteren kwam mijn ma langs om een verjaardagskadootje (een parelhoen hahaha) te brengen voor Holmes. Ze keek naar de katten en zij zei spontaan...mijn kind wat zien die katten er gezond uit zeg ;D Ik natuurlijk helemaal trots. En laten zien hoe dat kwam. Van de parelhoen de 2 vleugeltjes afgeprutst en die aan de katten gegeven...er ging een wereld open voor haar geloof ik ;D Wss zie ik ze donderdag weer dan zal ik ze nog is gaan bewerken voor mijn kater die bij haar woont van die *%$%* nierdieetbrokken te halen en over te zetten op een "nierdieet ;) " dat ik dan zelf wel zal maken. Het enige probleem zal zijn dat ze zal zeuren dat die al 18 jaar is (ik heb dan de theorie je bent nooit te oud om gezond te eten...en ik heb het hem al stiekem gegeven en hij vind het lekker dus dat is al geen punt) en ze zal goedkeuring willen van de DA. Nu van onze DA zal ik die wel krijgen maar ik vermoed dat ze goedkeuring zal willen van de kliniek waar we voor ernstigere dingen gaan en die kennen maar 1 ding...jaja brokken en het liefst nog brokken die je bij hen koopt.... >:(

Dus wish me luck ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#223106
An schreef: ;D Gisteren kwam mijn ma langs om een verjaardagskadootje (een parelhoen hahaha) te brengen voor Holmes. Ze keek naar de katten en zij zei spontaan...mijn kind wat zien die katten er gezond uit zeg ;D Ik natuurlijk helemaal trots. En laten zien hoe dat kwam. Van de parelhoen de 2 vleugeltjes afgeprutst en die aan de katten gegeven...er ging een wereld open voor haar geloof ik ;D Wss zie ik ze donderdag weer dan zal ik ze nog is gaan bewerken voor mijn kater die bij haar woont van die *%$%* nierdieetbrokken te halen en over te zetten op een "nierdieet ;) " dat ik dan zelf wel zal maken. Het enige probleem zal zijn dat ze zal zeuren dat die al 18 jaar is (ik heb dan de theorie je bent nooit te oud om gezond te eten...en ik heb het hem al stiekem gegeven en hij vind het lekker dus dat is al geen punt) en ze zal goedkeuring willen van de DA. Nu van onze DA zal ik die wel krijgen maar ik vermoed dat ze goedkeuring zal willen van de kliniek waar we voor ernstigere dingen gaan en die kennen maar 1 ding...jaja brokken en het liefst nog brokken die je bij hen koopt.... >:(

Dus wish me luck ;D
good luck :D
Door Lizzy
#223108
Mooi compliment!! Enne: veel succes hoor. Ik zal voor je duimen!!!!
Door An
#226864
Tsja...de DA was hier deze week voor entingen voor de poezen...katten en hondenziekte waard hier rond dus toch maar geënt :-\

IIg kwam het nogal snel op barf in het gesprek. Ik ben haar enige klant waarvan ze weet dat ik zo voer en ze vind het reuzeinteressant. Ze ziet natuurlijk zelf hoe goed mijn dieren eruit zien.

Al snel kwamen we op brokken en ze heeft het niet in zoveel woorden gezegd maar het kwam erop neer dat katten idd blaasgruis en nierproblemen krijgen door brokken. Ze wordt zelf niet goed van al die verschillende diëten dat er bestaan en ze is zelf niet commercieel genoeg aangelegd om daar haar brood mee te gaan verdienen ( dat liegt ze niet, want mijn moeder moet altijd nogal wat doen om bij de DA aan een zak dieetvoer voor de kat te krijgen hahaha. De eerste zakken waren zelfs vaak al vervallen...kan je je inbeelden hoeveel ze ervan verkoopt hahaha)

Dus ik vertel haar dat je met vers ook prima een gepast dieet kan maken voor katten met blaas en/of nierproblemen en dat ik het toch zo jammer vond dat mijn ma dat niet wilde geven. Want dat Sam (zo noemt de kater van mijn ouders) er zo beroerd bijloopt. Ok hij is 18 maar dat wil niet zeggen dat zijn vacht er hoor uitte zien alsof hij net uit een frituurketel is geklommen. Waarop zij heel gechoqueert antwoord: Nou ja! Wat is dat nu van je ma! Dat ze dat dan toch probeerd!!!

Heel gegeneert vroeg ze dan...kan je denk je ook wat ineensteken dat goed is voor leverinsufficiëntie en nierinsufficiëntie want ze heeft een kat op praktijk die niks van dieetvoer of brokken wil eten maar die echt dringend goeie voeding nodig heeft want ze hongert zich letterlijk uit. Dus dit is mijn kans om aan mijn deel van de medische wereld de goeie effecten van rauwe voeding te laten zien dus ik ga me als gek in die 2 dingen inlezen ;) (als iemand kan helpen, alle hulp is welkom ;) )

Ik voelde me met bovenstaande info behoorlijk gesterkt om mijn ma zover te krijgen, maar ik bracht het nog niet aan of ze zeiden onmiddellijk...neenee dat risico nemen we niet, straks krijgt hij weer blaasgruis en op zijn leeftijd is dat miss echt het einde... :-\

Weet je ik vind het zelfs heel kwetsend, ze weten dat ik van voeding heel wat meer afweet dan hen en toch willen ze me echt niet geloven. Ik vind het zo frustrerend dat toch bijna iedereen waar ik mee praat 3dagen later naar de winkel rent om Duck te gaan halen en ongelofelijk blij is met het resultaat en mijn eigen ouders geloven niet in me en vertrouwen me niet. Ze zitten echt zo'n beetje te wachten tot het misloopt. Neem nu toen die wormen van Gringo...onmiddellijk kreeg ik de reactie zou je niet stoppen met al dat rauw gedoe...zie je nu wat ervan komt...als ze dan zien dat hij erdoor komt DOOR het rauwe voer dan hoor je ze helemaal niks zeggen. :-\ Ik ga heel deze situatie heel hard in mijn kop printen en als ik ooit iets gelijkaardigs meemaak met mijn toekomstige zoon of dochter geef ik ze het volle vertrouwen ;)

Dus moraal van het verhaal...mijn DA (te weten dat DA'sen erom berucht staan niet in vers te geloven) vertrouwt me en vraagt mijn hulp, mijn eigen moeder wil er niet van weten... :-\

Phoe sorry voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat ik het is heb getypt...ik zit er soms echt mee ;)
Door Lizzy
#226865
Lekker herkenbaar :(. Ik heb het niet met mijn familie maar wel met een paar hele goede vrienden. Hebben problemen met hun hond, maar weigeren categorisch naar mijn adviezen te luisteren en blijven die brokkenshit voeren. Hond is helemaal niet in orde (mankeert van alles en nog wat) en dan zeggen ze zelf "maar hij doet het goed op deze brokken". Tja, geef eens een definitie van 'goed'.... Weet je, volgens mij is het niet zozeer dat ze niet naar je willen luisteren. Ze zijn meer bang voor de consequenties dat dat luisteren heeft (de extra moeite die ze moeten doen. Het extra geld dat het kost. Iets dergelijks).
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 dec 2004, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#226900
Ja precies...ook Sam doet het zo goed op brokken, hij heeft de laatste jaren wel mee in de kliniek gelegen dan erbuiten ::)

Dan zeggen ze hij is 18 jaar geworden door de goeie voeding waarop ik altijd zegt klopt die eerst 12 of wat jaren van zijn leven had hij goeie voeding (toen barfte hij zelf dagelijks, vogels, muizen, wormen...) Dat hij maar 18 zal worden komt dan weer door de brokken...waarop je dan een erg giftige blik toegeworpen krijgt ;)
Door Lil
#238726
An schreef: Al snel kwamen we op brokken en ze heeft het niet in zoveel woorden gezegd maar het kwam erop neer dat katten idd blaasgruis en nierproblemen krijgen door brokken.
Heb dit helaas ook door schade en schande geleerd. Mijn oudste kat (vier jaar) stond drie jaar lang op deze anti-struvietzooi en kreeg zo'n drie maal per jaar alsnog klachten. Besprak dit met mijn toenmalige da en die zei dat granen struviet veroorzaken en dat ik het dieet moest volhouden (In de brok zit 40% rijst!!!). Aangezien de hond met succes al enige tijd barft heb ik poesiemauws ook omgezet en dit zieke beestje homeopathische tabletten laten geven. Je kunt het al raden nog geen twee weken verder en "genezen". Ze kan waarschijnlijk over een of twee maanden van de homeopathie af en gewoon eten (barf dus). Ze bedankt me na het eten echt en neemt de tabletten vrijwillig. Dit is voor hare majesteit echt ongeloofelijk, ze weet gewoon dat het goed voor haar is. In onze familie (moeder, vader, zus en ik (we hebben allemaal een hond) komt er nooit meer en brok in huis! Helaas dat heb bij jou niet lukt, kan me voorstellen dat het echt frustrerend is.
Door lekker kort
#239553
An schreef: ;D Gisteren kwam mijn ma langs om een verjaardagskadootje (een parelhoen hahaha) te brengen voor Holmes. Ze keek naar de katten en zij zei spontaan...mijn kind wat zien die katten er gezond uit zeg ;D Ik natuurlijk helemaal trots. En laten zien hoe dat kwam. Van de parelhoen de 2 vleugeltjes afgeprutst en die aan de katten gegeven...er ging een wereld open voor haar geloof ik ;D Wss zie ik ze donderdag weer dan zal ik ze nog is gaan bewerken voor mijn kater die bij haar woont van die *%$%* nierdieetbrokken te halen en over te zetten op een "nierdieet ;) " dat ik dan zelf wel zal maken. Het enige probleem zal zijn dat ze zal zeuren dat die al 18 jaar is (ik heb dan de theorie je bent nooit te oud om gezond te eten...en ik heb het hem al stiekem gegeven en hij vind het lekker dus dat is al geen punt) en ze zal goedkeuring willen van de DA. Nu van onze DA zal ik die wel krijgen maar ik vermoed dat ze goedkeuring zal willen van de kliniek waar we voor ernstigere dingen gaan en die kennen maar 1 ding...jaja brokken en het liefst nog brokken die je bij hen koopt.... >:(

Dus wish me luck ;D
Ja die brokjes van de dierenarts zijn goed voor de portemonee van de dierenarts, hier in het dorp zit ook zo een praktijk toen ik laatst er een keertje was (mijn da is het niet) kon ik mijn mond niet houden en vroeg ben ik hier wel goed :P het lijkt hier meer een winkel, het was maar goed dat (mensen) blikken niet konden doden ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door