Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#2259551
Er zijn diverse topics over drogers.
Nu ben ik op zoek naar een drogertje en heb ik de nodige droog-topics al doorgespit.

Bomann, leuk, goed betaalbaar, maar ik vind hem te klein.
Excabulor, geweldig! Maar te duur.

Wat ik zoek is een rechthoekige of vierkante droger die de lucht horizontaal blaast en het liefst onder de 200euro. Voor een bijzonder examplaar wil ik misschien nog wel doorsparen.
Als mensen volgende maand vragen wat ik wil voor mijn verjaardag, dan vraag ik voor een bijdrage voor een droger, dus hoever ik kom, ik weet het nog niet.

Ik heb op amazone.com gekeken en daar is de excabulor wel betaalbaar, maar er komen nog verzendkosten bij + invoerrechten/kosten en die krengen gaan op 110volt, en ik weet zeker dat ie het niet leuk gaat vinden als ik hem op 220 zet ;)
Op dezelfde site zag ik een andere, maar die is in europa niet te krijgen:

Een andere rechthoekige is deze, maar die droogt van onderop en wat ik daar over gelezen heb is dat ie niet erg fijn zijn ipv vet, kruimels ect:


Dus...zijn er mensen die mijn kunnen helpen? Weten jullie ongeveer een vergelijkbare uit te halen als de eerste link?
Gebruikersavatar
Door nova
#2259620
Ik heb  al heel wat  drogers gezien en bekeken op IN.

Maar  ik vrees dat er bij  een bedrag van 200 euro  toch echt geld bij moet, of wel trays vanaf.
In  de laatste link geef je een app. aan met 6 trays.
Wat kost een excalibur met 6 lades?
Bekijk eens het prijsverschil  met een ex. van 9 lades met een van 6 lades, en reken eens uit hoeveel  ladingen je moet drogen  voordat je het prijsverschil  terugverdiend hebt bij een app. mat 9 lades tegenover een app.  met 6 lades . Nachtstroom en alles mee  ingecalculeerd

je zult dan heeeeeeel lang en vaak moeten drogen 
Door **Jolanda**
#2259734
nova schreef: Ik heb  al heel wat  drogers gezien en bekeken op IN.

Maar  ik vrees dat er bij  een bedrag van 200 euro  toch echt geld bij moet, of wel trays vanaf.
In  de laatste link geef je een app. aan met 6 trays.
Wat kost een excalibur met 6 lades?
Bekijk eens het prijsverschil  met een ex. van 9 lades met een van 6 lades, en reken eens uit hoeveel  ladingen je moet drogen  voordat je het prijsverschil  terugverdiend hebt bij een app. mat 9 lades tegenover een app.  met 6 lades . Nachtstroom en alles mee  ingecalculeerd

je zult dan heeeeeeel lang en vaak moeten drogen
Dat is ook wel weer waar, maar het lijkt mij super fijn om grote ladingen in 1x te drogen. Daarom wil ook geen bomann :-[

Die in de 2e link was om aan te geven dat ik al iets anders gezien had, maar dat die van onderen droogt, bij die zou ik denk ik ook wel lades kunnen bijbestellen. Maar dat word hem niet want ik wil een horizontale blazer :P

Ik ga eens kijken naar de kleinere excalibur, maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een grote ;) :P
Gebruikersavatar
Door nova
#2259786
**Jolanda** schreef: Dat is ook wel weer waar, maar het lijkt mij super fijn om grote ladingen in 1x te drogen. Daarom wil ook geen bomann :-[

Die in de 2e link was om aan te geven dat ik al iets anders gezien had, maar dat die van onderen droogt, bij die zou ik denk ik ook wel lades kunnen bijbestellen. Maar dat word hem niet want ik wil een horizontale blazer :P

Ik ga eens kijken naar de kleinere excalibur, maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een grote ;) :P
Tja,  voorkeur of niey,  maar  als het niet  verkrijgbaar is binnen  een  zeker budget, dan zul je consessies moeten doen,  dat overkomt  de meeste mensen  wel vaker hoor  ;)

Is dit misschien wat?
Komt in elk geval korter bij het beschikbare budget http://www.energiseyourlife.com/products/Excalibur-5-Tray-Dehydrator.html
Door willzo
#2260593
nova schreef: in de beschrijving staat dat hij 220 watt heeft.
De andere excaliburs hebben een vermogen van 600 watt.
Tenzij men watt geschreven heeft en volt bedoelt , is de droger uit jouw link veel lichter en zal langer nodig hebben om te drogen
Hij is een stuk kleiner en heeft dus ook minder vermogen nodig.
In het volgende filmpje wordt het grote verschil getoond.
Laatst gewijzigd door willzo op za 18 feb 2012, 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2260606
**Jolanda** schreef: Dat is ook wel weer waar, maar het lijkt mij super fijn om grote ladingen in 1x te drogen. Daarom wil ook geen bomann :-[
(...)
Ik kwam er onlangs achter dat je 2 Bomannetjes kunt stapelen, dus 10 roosters boven elkaar, zonder dat de droogtijd toe neemt. Dat betekent dat je zo'n 3-4 kilo vlees kwijt kunt. Voor 56,80 heb je die 2 drogers, incl. de verzendkosten, 2 motortjes en op beiden 2 jaar garantie.
Je hoort het al, ik ben tevreden met m'n goedkope spul: het doet wat het doen moet, het weegt niks, wat fijn is bij het opbergen na gebruik, 't kostte geen drol in aanschaf en ondanks intensief gebruik nog geen klachten of problemen. Als ik het verbruik van die drogers uit reken en dan bekijk wat de vleesjes die we zelf drogen kosten.. Een dure droger zou het nóg kostbaarder maken.
Door **Jolanda**
#2261129
Volgens mij heb ik inmiddels alle verkrijgbare drogers al gezien, maar er zijn maar een paar vierkante/rechthoekige. Ik wil geen ronde, ik wil zoveel mogelijk plaats gebruiken zonder dat de vleesjes rare vormen krijgen of deels dubbel gevouwen oid liggen omdat ze in een bocht moeten liggen (denk aan runderlippen)

Een goed betaalbare rechthoekige is in europa niet te krijgen en dat vind ik wel stom. Waarom wel in de VS maar niet hier? Zou ik een droger uit de VS bestellen komt er iets van 50euro aan verzendkosten bij + de kosten voor het invoeren van de droger + een omvormer van 100euro (omdat de drogers uit de VS op 110v draaien en wij 220v hebben).
De kosten lopen dan zo hoog op, dat ik dan alsnog goedkoper ben met 1 uit NL of UK.

Ik denk dat ik gewoon wat langer moet doorsparen of flink mijn wensen/eisen moet gaan bijstellen. :-\

Ohja en de excalibur met 5 trays is maar 25euro goedkoper dan die met 9 trays.
Als ik hem uit de UK zou laten komen bespaard me dat minstens 100euro.
Door C@rine
#2267052
Ik heb een ronde droger, en de runderlippen droog ik altijd in zijn geheel zoals ik ze krijg, en ze liggen bij mij nooit rond of dubbel,
dat valt echt mee ;)
Ik ga zo ook de links eens bekijken voor het geval deze het begeeft.
Door Sultan
#2267078
In ronde lades kun je (denk ik) juist handiger voorkomen dat iets dubbel gaat liggen :-[ Heb er iig nog nooit problemen mee gehad, heb gewoon een hele simpele en goedkope Bohmann ;) Droog in 1 keer geknipte long uit een hele volle 3ltr zak uit de vriezer per droogbeurt. Mijn knipkunsten zijn niet echt briljant te noemen ;D Lang, smal, dun en dik door elkaar... Droogtijd zo'n 12 uur voor long (hertenlong). Dan zijn ze echt kanpperig en zo te breken. De onderste laden zijn wel altijd iets droger dan de bovenste ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door