Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2267056
Dit is het menu voor onze Mechelse herder pup, Kimbra, van 10 weken, 9kg.
Ze heeft eerst 2,5 week darf kvv gehad met af en toe een barfhapje van Iza.
Gelukkig vindt ze alles heerlijk wat ik haar voor schotel. Zo heeft ze al eend, fazant, paard, kip, rund, geit, lam, lama, konijn, haas en duif gegeten ook de groentemix gaat er goed in  :).

Hier komt ie dan:

Maandag: 300 gram kipnek, 150 gram kippenlever, 100 gram runderpens en 100 gram groentemix.
Dinsdag: 300 gram fazantenboutjes, 300 gram paardenspiervlees.
Woensdag: 300 gram kipnek, 150 gram runderhart, 100 gram runderpens en 100 gram groentemix.
Donderdag: 300 gram fazantenboutjes, 150 gram paardenspiervlees, 100gram runderpens en 100 gram groentemix.
Vrijdag: 300 gram kipnek, 150 konijnenniertjes, 150 gram paardenspiervlees.
Zaterdag: 300 gram fazantenboutjes, 150 gram paardenspiervlees, 100 gram runderpens, 100 gram groentemix.
Zondag 150 gram kipnek, 150 zalmgraat, 100 gram spiervlees, 100 gram runderpens, 100 gram groentemix.

Nu krijgt ze nog 3x per dag eten.
Af en toe krijgt ze een eitje.
Voor week 2 blijft het menu hetzelfde, alleen de fazantenboutjes worden parelhoenkarkasjes en de kipnek wordt kipkarkas, ook zal het paardenvlees vervangen worden door lama. Eventueel worden de gewichten ook aangepast natuurlijk.
Laatst gewijzigd door malimaniac op ma 27 feb 2012, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MJoze
#2270358
Heb het even nagerekend en volgens mij zit je met spiervlees aan de lage kant en met orgaan aan de hoge kant. Ik zou wat meer spiervlees en minder orgaan geven.

Groetjes, MJ
Door Lizzy
#2271222
Ik kom qua percentages op:

50% vleesbot
22% orgaanvlees
16% spiervlees
12% groenten

Ik vind dat prima.

Je geeft 7 diersoorten maar aangezien je maar 1 keer per week konijn en 1 keer per week zalm geeft, komt het eigenlijk neer op kip, fazant, paard, rund en lama. Op zich is dat goed. Mocht je nog een keer lam/geit kunnen scoren, zou ik dat zeker toevoegen.
Door malimaniac
#2271813
Had een foutje gemaakt. Op dinsdag krijgt ze 300 gram spiervlees ipv 150. Zo zijn ook de procenten weer recht getrokken.
Er zit idd niet zo heel veel bot in de fazantenboutjes. Volgende week krijgt ze parelhoen dus zijn we daar vanaf.
De ontlasting blijft trouwens gewoon goed op maandag. Ook bij Iza heeft pens geen laxerend effect.
Volgende week komt de parelhoen er nog bij. Er liggen nog genoeg diersoorten in de vriezer, zo zal ze in haar 3e barfweek kwartels, hert en eend erbij krijgen. Ik probeer bij iedere bestelling te varieren in diersoorten. Kan ook gemakkelijk aan geit en lam komen, dus dat komt zeker op het menu. Zodra haar beginnersbotjes tijd voorbij is gaat de kip van het menu verdwijnen. Hou er niet zo van om plofkippen te voeren. Iza krijgt het eigenlijk ook nooit...
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door