Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Moos
#226658
Sam-poes (kruising pers) heeft regelmatig ontzettend last van schilfers; een soort roos. Soms is het tijden weg, en dan opeens verschijnt het weer. Aangezien hij zwart is valt het ook extra op...

Nu heb ik sinds kort voor Moos Henne zalmolie, vanwege jeuk, en ik ben daar heel erg tevreden over; de jeuk is weg, en zijn vacht ziet er weer uit zoals toen hij een pupje was :D

Nu dacht ik me te kunnen herinneren dat ik ergens gelezen heb dat je Henne zalmolie ook aan katten kan geven. Ik vroeg me af, weet iemand of dat waar is, en zo ja, hoeveel geef ik Sam-poes dan?
Net zoveel als voor een hond van 0-12 kilo (aangezien Sam 4.5 kilo weegt) of gaat dat voor katten niet op?
Gebruikersavatar
Door Binno
#226663
Moos schreef: Nu dacht ik me te kunnen herinneren dat ik ergens gelezen heb dat je Henne zalmolie ook aan katten kan geven. Ik vroeg me af, weet iemand of dat waar is, en zo ja, hoeveel geef ik Sam-poes dan?
Net zoveel als voor een hond van 0-12 kilo (aangezien Sam 4.5 kilo weegt) of gaat dat voor katten niet op?
Je kan de Henne ook aan Sam-poes geven. ;D
Katten tot 5kg mogen 2ml hebben, van 5 tot 10kg 4 ml.
Het pompje dat je voor Moos hebt, is één pompslag 4ml (Er bestaat ook een rood hulpstukje voor het pompje, dan heb je kleinere doseringen van 2ml) ;)
Door Moos
#226789
Binno schreef: Je kan de Henne ook aan Sam-poes geven. ;D
Katten tot 5kg mogen 2ml hebben, van 5 tot 10kg 4 ml.
Het pompje dat je voor Moos hebt, is één pompslag 4ml (Er bestaat ook een rood hulpstukje voor het pompje, dan heb je kleinere doseringen van 2ml) ;)
Ah, da's heel mooi, dan gaan we daar van de week mee beginnen!
Door WorldOfDani
#227153
Ik heb ook de Henne zalmolie onlangs gekocht vanwege de vacht van mijn pers (erg droog en pluizig). Ik had alleen gedacht dat ze er enorm van zouden smullen, maar er is er geen één van de acht die het echt lekker vindt ::) Moeten katten dit leren "eten"? Ik doe nu twee pompjes door de carnibest (hoeveelheid voor 8 katten) dus ik denk niet dat het te sterk is, toch?

Danielle
Gebruikersavatar
Door Angelique
#227169
WorldOfDani schreef: Ik heb ook de Henne zalmolie onlangs gekocht vanwege de vacht van mijn pers (erg droog en pluizig). Ik had alleen gedacht dat ze er enorm van zouden smullen, maar er is er geen één van de acht die het echt lekker vindt ::) Moeten katten dit leren "eten"? Ik doe nu twee pompjes door de carnibest (hoeveelheid voor 8 katten) dus ik denk niet dat het te sterk is, toch?

Danielle
Dat is officieel niet teveel, maar omdatr ze erop zitten te miesmousen zou je misschien kunnen proberen met heel weinig te beginnen en dat geleidelijk op te voeren.
Door WorldOfDani
#227645
Angelique schreef: Dat is officieel niet teveel, maar omdatr ze erop zitten te miesmousen zou je misschien kunnen proberen met heel weinig te beginnen en dat geleidelijk op te voeren.
Ja dat zal ik inderdaad proberen, misschien moeten ze heel erg wennen aan die smaak. Dankjewel ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door